جنایت و قتل‌عام؛ روش رژیم صهیونیستی برای تخلیه شمال غزه

8:59 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۹۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت و قتل‌عام؛ روش رژیم صهیونیستی برای تخلیه شمال غزه
رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون از انواع روش‌های جنایت‌کارانه برای پاکسازی قومی و همچنین تخلیه فلسطینی‌ها از این باریکه استفاده کرده است.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی به‌طور نظام‌مند و گسترده برای بیرون راندن جمعیت فلسطینی و آواره کردن اجباری آن‌ها از مناطق مسکونی در شمال نوار غزه، با استفاده از قتل‌عام، کشتار دسته‌جمعی، بمباران بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها و از بین بردن نیاز‌های اولیه زندگی، استفاده می‌کند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که از زمان آغاز جنگ، تامین نیاز‌های اولیه زندگی در سراسر نوار غزه، به‌ویژه شمال آن، چالش بزرگی بوده است.

طرح رژیم صهیونیستی برای پاکسازی غزه از وجود مردم

قتل‌عام‌های انجام شده ازسوی ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که طرح پاکسازی غزه از وجود مردم آن و ریشه‌کن کردن حضور فلسطینی‌ها با سرعتی بی‌سابقه به پیش می‌رود.

فلسطینی‌هایی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند خانه‌های خود را ترک کنند به‌عنوان «تروریست» تلقی شده و در معرض حمله و کشتار مستقیم قرار می‌گیرند.

جنایت و قتل‌عام؛ روش رژیم صهیونیستی برای تخلیه شمال غزه

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در کنار حمله‌ها به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، دامنه و شدت عملیات نظامی خود را در منطقه بیت‌لاهیا نیز افزایش داده است. 

هواپیما‌های رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه ۲۲ اکتبر، اول آبان اعلامیه‌هایی را پرتاب کردند که از ساکنان بیت‌لاهیا، ازجمله کسانی که در پناهگاه‌ها و بیمارستان‌ها هستند، می‌خواست به زور تخلیه شده و به‌سمت بیمارستان اندونزیایی در جبالیا حرکت کنند. 

ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه بیمارستان کمال عدوان را در منطقه بیت‌لاهیا، که بیشترین قربانیان حمله‌های اشغالگران را در خود جای داده است، پس از خودداری کادر پزشکی از تخلیه آن در روز‌های ابتدایی حمله قبلی، صادر کرد. تازه‌ترین دستور جابجایی اجباری رژیم صهیونیستی شامل بیمارستان نیز می‌شود.

عملیات بیمارستان به‌دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و واحد خون، گلوله‌باران مداوم در منطقه، و خستگی کارکنان پزشکی از درمان صد‌ها نفر در حال مرگ و مجروح در طول ۱۸ روز به‌شدت با مشکل مواجه شده است. 

جنایت و قتل‌عام؛ روش رژیم صهیونیستی برای تخلیه شمال غزه

 

 

بمباران پناهگاه‌ها و حمله به آوارگان ازسوی رژیم صهیونیستی

بیشتر مراکز پناهگاه در اردوگاه‌های جبالیا ازسوی رژیم صهیونیستی بمباران شده‌اند؛ این حمله‌ها آوارگان را درحالی که در حال پاسخگویی به دستور‌های تخلیه بودند، هدف قرار دادند. این حمله‌ها روز دوشنبه، ۳۰ مهر نیز تکرار شد و طی آن مدارس هدف حمله قرار گرفتند؛ این حمله به شهادت ۱۷ فلسطینی و مجروح شدن شمار زیادی منجر شد.

پس از آن‌که بسیاری از ساکنان جبلیا که تمایلی به ترک منطقه نداشتند به بیت‌لاهیا پناه بردند، ارتش اشغالگر حلقه‌های اطراف این منطقه را تنگ‌تر کرد. ارتش اشغالگر منطقه بیت‌لاهیا را محاصره کرد و از ساکنان آن و آوارگانی که در آنجا پناه گرفته بودند خواست که آنجا را ترک کنند.

براساس گزارش‌ها، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی همچنین به‌طور نظام‌مند ایستگاه‌های آب، نانوایی‌ها، خیابان‌ها و زمین‌های کشاورزی را در شمال نوار غزه تخریب می‌کند. 

جنایت و قتل‌عام؛ روش رژیم صهیونیستی برای تخلیه شمال غزه

ارتش اشغالگر در محله الشیما در بیت‌لاهیا، ۳ کشاورز، از جمله یک مهندس کشاورزی را به شهادت رساند. این مهندس کشاورزی ماه‌ها قبل یک پروژه کشاورزی را در شمال نوار غزه برای مبارزه با قحطی تحمیلی ازسوی رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۱۸ روز گذشته صد‌ها خانه را در شمال غزه، به‌ویژه در اردوگاه جبالیا، تخریب و سوزانده است. نزدیک به ۷۰۰ نفر شهید و بیش از هزار نفر مجروح شده‌اند و بسیاری دیگر هنوز در زیر آوار خانه‌های خود یا در پناهگاه‌هایی که هدف قرار گرفته‌اند، محبوس هستند. به‌دلیل محاصره و اعمال ممنوعیت تردد ازسوی رژیم صهیونیستی، بازیابی این قربانیان و انتقال آن‌ها به مکان امن غیرممکن است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *