بلژیک جنایت‌های جنگی شهروند خود را در غزه بررسی می‌کند؛ حضور مزدوران در ارتش اشغالگر

15:10 - 28 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۳۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بلژیک جنایت‌های جنگی شهروند خود را در غزه بررسی می‌کند؛ حضور مزدوران در ارتش اشغالگر
گزارش‌ها حاکی از آن است که مظنون ارتکاب جنایت‌های جنگی در غزه که هویتش فاش نشده، مردی اهل اوکل، منطقه ثروتمند بروکسل است.

خبرگزاری میزان - مقام‌های بلژیکی اعلام کردند که تحقیقاتی را درمورد جنایت‌های جنگی احتمالی ازسوی یک نظامی بلژیکی-صهیونیست که در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شرکت کرده است، آغاز کرده‌اند.

دفتر دادستانی فدرال بلژیک تایید کرد که تحقیقات بر یک شهروند بلژیکی متمرکز است که در یکی از واحد‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند؛ این تحقیقات شامل سایر بلژیکی‌های فعال در ارتش رژیم صهیونیستی نیز می‌شود.

سخنگوی دفتر دادستانی بلژیک، گفت: ما پرونده‌ای را درباره جنایت‌های جنگی احتمالی باز کرده‌ایم.

مظنون که هویتش فاش نشده، ظاهرا مردی حدود ۲۰ ساله اهل اوکل، منطقه ثروتمند بروکسل است.

این تحقیقات که به‌طور رسمی از روز چهارشنبه، ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) آغاز شد، با کار یونس تیراوی، روزنامه‌نگار فلسطینی آغاز شد که جنگ جاری در غزه را مستند می‌کند.

این روزنامه‌نگار فلسطینی یک واحد تک‌تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی به نام رفائیم (در زبان عبری ارواح) را به کشتار وحشیانه غیرنظامیان در غزه متهم کرده بود.

بلژیک جنایت‌های جنگی شهروند خود را در غزه بررسی می‌کند؛ حضور مزدوران در ارتش اشغالگر

پل ون تیگلت، وزیر دادگستری بلژیک هم اعلام کرد که تحقیقات این کشور با هدف تتیید صحت اطلاعات منتشرشده در مطبوعات انجام می‌شود.

ون تیگلت مدعی شد: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما این موضوع آن را از تعهد خود برای احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه مستثنی نمی‌کند.

این مقام بلزیکی همچنین اظهار کرد که دفتر دادستانی فدرال با دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) در لاهه در هماهنگ است؛ دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی پیش‌تر به‌دنبال صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به‌دلیل جنایت‌های جنگی و جنایت‌های علیه بشریت در غزه بوده است.

شکایت گروهی که ازسوی فعالان اروپایی علیه مزدوران خارجی

هارون ریدا، وکیل هلندی نیز در اوایل ماه جاری شکایتی جنایی علیه هزار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی کیفری ارائه و آن‌ها را به دست داشتن در جنایت‌های نسل‌کشی در غزه متهم کرد. 

ریدا در بیانیه اخیر خود گفت که این شکایت به نمایندگی از قربانیان غزه و کرانه باختری ثبت شده است؛ او جنگ رژیم صهیونیستی را نسل‌کشی توصیف کرد. 

ریدا، نماینده جنبش ۳۰ مارس در هلند (گروهی که ازسوی فعالان اروپایی برای توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تاسیس شد) توضیح داد که این شکایت با شواهد مستند از سازمان ملل، سازمان‌های معتبر حقوق بشر و ویدیو‌های رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری شده است. 

در این شکایت ۴۲۸ صفحه‌ای از افسران و خلبانان عالی‌رتبه ارتش رژیم صهیونیستی که برخی از آن‌ها دوتابعیتی هستند، نام برده شده است. 

استفاده رژیم صهیونیستی از مزدوران خارجی

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ سابقه استفاده از مزدوران کشور‌های مختلف ازجمله آمریکا، فرانسه، اسپانیا و اوکراین را در جنگ‌های خود دارد. 

پیش از این نیز درخواست‌هایی در پارلمان فرانسه برای پیگرد قانونی شهروندان دوتابعیتی فرانسوی که به‌همراه ارتش رژیم صهیونیستی در غزه می‌جنگند، ارائه شده بود. براساس گزارش‌ها، بیش از ۴ هزار نظامی فرانسوی در ارتش رژیم صهیونیستی حضور داشته و در غزه می‌جنگند. 

آفریقای جنوبی نیز با تهدید به اقدام قانونی علیه شهروندان خود که در جنگ کنار ارتش رژیم صهیونیستی باشند، گامی جسورانه برداشته و حضور مزدوران را برای حمایت از تل‌آویو در جنگ علیه غزه تایید کرد. 

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *