جنایت در جبالیا؛ اردوگاه‌های آوارگان و بیمارستان‌ها زیر آتش رژیم صهیونیستی

8:35 - 28 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۱۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت در جبالیا؛ اردوگاه‌های آوارگان و بیمارستان‌ها زیر آتش رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی باوجود طرح ادعا‌هایی درباره حفاظت از غیرنظامیان در نوار غزه، اما همچنان مناطق این باریکه، به‌ویژه درحال حاضر شمال آن را هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان - ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در ادامه کارزار نابودسازی و نسل‌کشی خود در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه، دوباره این منطقه را هدف قرار داد. 

براساس تازه‌ترین آمارها، درپی این حمله که طی ساعت‌های اولیه روز شنبه، ۲۸ مهر انجام شد، دست‌کم ۳۳ نفر، ازجمله ۲۱ زن به شهادت رسیدند؛ به‌گفته مقام‌های بهداشتی غزه، انتظار می‌رود که این آمار تا بیش از ۵۰ نفر نیز برسد.

این قتل‌عام همچنین بیش از ۸۵ مجروح برجای گذاشته است؛ حال تعدادی از مجروحان در بحبوحه محاصره مداوم این باریکه، تخریب نظام‌مند بیمارستان‌ها و هدف قرار دادن پزشکان و پرستاران وخیم است. 

براساس گزارش‌ها، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به کارزار واضح کشتار و نسل‌کشی در اردوگاه جبالیا ادامه می‌دهد. 

به‌گفته منابع حاضر در منطقه، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در حال محاصره بیمارستان العوده در منطقه جبالیا در شمال غزه است.

جنایت در جبالیا؛ اردوگاه‌های آوارگان و بیمارستان‌ها زیر آتش رژیم صهیونیستی

علاوه بر این، گزارش شده که تانک‌های رژیم صهیونیستی بیمارستان اندونزیایی را در نزدیکی بیت‌لاهیا محاصره کرده‌اند. به‌گفته مروان السلطان، مدیر بیمارستان اندونزیایی، اشغالگران طبقه‌های دوم و سوم بیمارستان را با گلوله‌های توپ هدف گرفته و کارکنان بخش پزشکی و بیماران را در معرض خطر جدی قرار دادند. 

حمله‌های رژیم صهیونیستی درحالی انجام می‌شود که آوارگان فلسطینی در محوطه هر ۲ بیمارستان پناه گرفته‌اند.

دفتر رسانه‌ای غزه در بیانیه‌ای با اشاره به اتحادیه اروپا و آمریکا، گفت: این اقدام هولناک با حمایت کامل دولت آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی مانند انگلیس، آلمان و فرانسه که در این نسل‌کشی و پاکسازی قومی دست دارند، انجام شد.

این حمله در بحبوحه فروپاشی ادامه‌دار سیستم مراقبت‌های بهداشتی در شمال غزه انجام شده، منطقه‌ای که حدود ۴۰۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند یا پناه گرفته‌اند. 

المیادین گزارش کرد: نیرو‌های اشغالگر تهدید‌هایی علیه بیمارستان‌های این منطقه صادر کرده و خواستار تخلیه آن‌ها در تلاش برای به حداکثر رساندن تعداد شهدا شده‌اند.

همچنین براساس گزارش‌های منتشرشده در دقایق قبل، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین بیمارستان کمال‌عدوان را در بیت‌لاهیا هدف قرار داده است؛ بنابراین هر ۳ بیمارستان اصلی در شمال غزه در ساعت‌های اخیر مورد حمله رژیم اشغالگر قرار گرفته‌اند.

اشغالگران صهیونیست از رسیدن سوخت به بیمارستان‌ها جلوگیری کرده و ارتباطات و دسترسی به اینترنت را در منطقه قطع و بحران انسانی را بدتر کرده است.

کارشناسان می‌گویند که رژیم صهیونیستی به‌طور نظام‌مند مدارس و محل تجمع آوارگان را در شمال نوار غزه هدف قرار می‌دهد. 

رویترز روز پنج‌شنبه، ۲۶ مهر گزارش کرده بود که رژیم صهیونیستی رسیدگی به درخواست‌های بازرگانان مقیم غزه را برای واردات مواد غذایی متوقف کرده است؛ این موضوع باعث توقف بیشتر عرضه مواد ضروری به نوار محاصره‌شده غزه شده است.

داده‌های تحلیل‌شده ازسوی رویترز نشان می‌دهد که میانگین روزانه تحویل کامیون‌های حاوی کمک که قبلا ۱۷۵ مورد در روز بین ماه‌های می تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور) بود، به ۲۹ کامیون کاهش یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *