نسل‌کشی رژیم صهیونیستی فراتر از مرزهای غزه

7:45 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۲۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نسل‌کشی رژیم صهیونیستی فراتر از مرزهای غزه
طی بیش از یک سال نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، زنان و کودکان قربانیان عمده جنایت‌های رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - منصوره صفرپور، کارشناس حقوقی موسسه صیانت از حقوق زنان، طی یادداشتی نوشت: کشتار زنان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی واقعیت تلخی است که باید به آن در چارچوب هویت جعلی، اشغالگر و جنایت‌کار رژیم صهیونیستی نگریست؛ روی زنان وکودکان فلسطینی در استراتژی نسل‌کشی رژیم صهیونیستی حساب ویژه‌ای باز شده است و قربانیان تمام‌عیار این عرصه‌اند.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

سکوت جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی در این باره به رژیم صهیونیستی دستان باز و فرصت مناسبی برای تداوم جنایات جنگی بی‌سابقه کودک‌کشی می‌دهد.

در این روزها که غزه زیر بمباران و موشک‌‎باران رژیم کودک‌کش صهیونیستی است، تلاش کردند توجه از روی زنان و کودکان برداشته شود اما صدای زنان و کودکان مظلوم غزه به گوش می‌رسد.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اقدم به گسترش اجرای استراتژی نسل‌کشی خود با تمرکز بر قتل‌عام زنان و کودکان فراتر از مرزهای غزه کرده و لبنان را هدف جنایت‌های مشابه قرار داده است.

رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر در جنگی جنایت‌کارانه علیه غزه دست به جنایت‌های جنون‌آمیزی زد که ابعاد ماهیت این هویت مجعول و دروغین را به‌خوبی و بیش از همیشه برای افکار عمومی جهانی آشکار کرد.

بعد کانونی ماهیت رژیم صهیونیستی، نسل‌کش بودن است که مولفه‌های کودک‌کشی (infanticide) و زن‌کشی را در خود جای داده است؛ کشتن نوزادان و کودکان وجه مشترک میان رژیم صهیونیستی و داعش است؛ این پیامی است که هر روز با صدای بلند از غزه به جهان مخابره می‌شود؛ ۳۳ درصد از مجموع ۴۲ هزار شهید غزه کودک هستند.

با توجه به اسناد بين‌المللی ، منظور از نسل‌كشی هر يك از اعمال مشروحه زير است كه به قصد نابود كردن تمام يا قسمتی از يک گروه ملی، قومی، نژادی يا مذهبی از حيث همين عناوين ارتكاب می‎يابد: الف-قتل اعضای يك گروه ب-ايراد صدمه شديد نسبت به سلامت جسمی يا روحی اعضای يک گروه  ج-قرار دادن عمدی يک گروه در معرض شرايط زندگی نامناسب كه به زوال قوای جسمی تمام يا بخشی از آن گروه منتهی شود . د-تحميل اقدام‌هايی به‎منظور جلوگيری از توالید در گروه ه- انتقال اجباری كودكان از گروهی به گروه ديگر.

حق حیات یکی از اصلی‌ترین حقوقی است که هر فردی در دنیا باید از آن برخوردار باشد. این در حالی است که در نگاه اسناد بین‌الملل عام حقوق بشر، حق حیات حقی بنیادین، مطلق و پایه سایر حقوق تلقی شده و سلب ناشدنی و اعراض ناپذیر است. اما اکنون حق حیات در فلسطین مورد تضییع قرار گرفته و رژیم صهیونیستی به انحاء مختلف این حق فطری را از مردم غزه سلب کرده و به طرز فجیعی به کشتار کودکان و زنان و غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

زنان غزه در معرض کشتارهای میدانی، آوارگی و دستگیری در جنگی هستند که در آن هر ساعت، دو تا سه زن و بهطور متوسط ​​روزانه ۶۳ زن در غزه شهید می‌شوند و با توجه به ادامه جنگ و کشتار در نوار غزه، احتمال افزایش روزافزون آن وجود دارد. برخی از کودکان فلسطینی مستقیما هدف موشک‌های پهپاد یا دیگر سلاح‌های هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه، بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ کودک با جراحت‌های مختلف اعم از سوختگی و قطعی دست و پا رو به رو هستند؛ نوزاد سه ماهه‌ای که تمام خانواده خود را از دست داده، کودک یک ساله‌ای که پدر و مادرش شهید شده‌اند و بچه‌های دیگری که هیچ حامی ندارند.

در جریان درگیری‌های شدید در نوار غزه، بار بزرگی بر دوش زنان قرار دارد، دسترسی آن‌ها به خدمات مورد نیازشان بسیار محدود بوده و سلامت و امنیت غذایی آن‌ها در خطر است. طبق یک نظرسنجی که با‌تازگی از مردم سراسر نوار غزه انجام شده، ناامنی غذایی تاثیر بسیار بدی بر زنان غزه گذاشته است. همچنین کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کردند که زنان و دختران و کودکان غزه بیش از سایر غیرنظامیان در معرض خطر قرار دارند.

نیرو‌های صهیونیست بزرگ‌ترین کلینیک باروری در نوار غزه که طبق گزارش‌ها ۳ هزار جنین در آن نگهداری می‌شد را منهدم کردند، بیش از ۱۸۳ زن روزانه در غزه در میان شرایط وحشتناک در حالی که حتی داروی مسکن هم پیدا نمی‌شود زایمان می‌کنند و این در حالی است که صد‌ها نوزاد به دلیل نبود برق برای راه‌اندازی دستگاه‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

نوزادان در چادر‌هایی متولد می‌شوند که بند ناف‌شان را با هر چیز تیزی می‌برند، سزارینی که حتی در شرایط عادی دردناک است، بدون هیچ‌گونه بیهوشی توسط جراحانی انجام می‌شود که حتی مواد اولیه مانند آب برای شستن دست‌ها یا آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از عفونت ندارند، زنانی که به شهادت رسیده‌اند، اما کودک‌شان زنده مانده تا پا بر ویرانه‌های جنگ بگذارد. این شرایط وحشتناک منجر به افزایش سقط جنین در میان مادران در نوار غزه تا ۳۰۰ درصد شده و ۹۵ درصد از زنان باردار و شیرده با سوء تغذیه شدید مواجه هستند.

همچنین رژیم غاصب صهیونیستی با افزایش فجایع انسانی در شمال نوار غزه و جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی به این منطقه و حملات عمدی با بهانه‌های امنیتی واهی بافت اجتماعی شهروندان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد تا با جداسازی  نوار غزه از کرانه باختری طرح انتقال اجباری کودکان و ساکنان غزه را اجرا کرده و تشکیل کشور مستقل فلسطین را از بین ببرد تا موجب شود که ساکنان نوار غزه به سمت مرکز و جنوب نوار غزه مهاجرت کنند.

این در حالی است که جامعه جهانی انتظار دارد قدرت‌های بزرگ در شورای امنیت سازمان ملل برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه اقدام کنند و مانع از ادامه جنایات نخست وزیر صهیونیستی درنسل‌کشی زنان و کودکان در غزه شوند. وضعیتی که تاریخ بشریت را نیز به فریاد واداشته که متاسفانه از سوی غرب بخصوص آمریکا به گروگان گرفته شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *