رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: شعب ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی در استان تشکیل می‌شود

9:00 - 28 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۱۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: شعب ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی در استان تشکیل می‌شود
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت:برای تسهیل در وصول مطالبات بانک‌ها شعب ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی در دادسرا‌ها و در شهر‌های بزرگ استان زاهدان، زابل و چابهار تشکیل می‌شود.

خبرگزاری میزان- نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با حضور رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان درمحل سالن جلسات بانک صنعت و معدن برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل دادگستری استان در این نشست با تقدیر از مجموعه بانکی استان که در چرخش چرخ تولید و اشتغال استان کمک می‌کنند، بیان کرد: برای تسهیل در وصول مطالبات بانک‌ها شعب ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی در دادسرا‌ها و در شهر‌های بزرگ استان زاهدان، زابل و چابهار تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه دستگاه قضایی به بانکی سیستم نگاه حمایتی است، در خصوص همکاری نزدیک دادگستری استان با بانک‌های استان به منظور وصول مطالباتی که نیازمند به پیگیری ویژه مقامات قضایی دارد قول مساعد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد ادامه داد: برای شرکت‌هایی که اعلام ورشکستگی در استان می‌کنند کارگروه ویژه متشکل از نماینده قوه قضاییه، نماینده بانک و نماینده استانداری تشکیل شود و به موضوع به صورت تخصصی رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: سرمایه‌گذاران نباید منابع مالی خود را از استان خارج کنند و باید شرکت‌ها، کارخانه‌ها و معادن حساب‌های بانکی خود را به استان انتقال دهند تا سرمایه در استان در گردش باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد همچنین به تلاش برای وصول مطالبات بانک‌ها نیز تاکید کرد و افزود: برای وصول این مطالبات موضوع در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان مطرح شود و بانک‌ها نیز باید به وظایف و تکالیف قانونی خود در راستای حمایت از تولید و اشتغال در استان عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: برای پرونده‌های قضایی مربوط به بانک‌ها از کارشناسان رسمی امور بانکی در استان استفاده شود.

وی بر تشکیل هیئت نخبه سه نفره از کارشناسان حقوقی بانک‌ها برای مشاوره و اعلام بخشنامه‌های بانکی در پرونده‌های حقوقی مرتبط با آن‌ها تاکید کرد.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان برای حل مشکلات بانک‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک استان که مربوط به نوبت‌دهی به بانک‌ها برای اقدامات اجرایی بود با ارتباط با مدیر کل این سازمان این موضوع را مطرح و در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکل مرتفع شد.

در پایان این نشست از بانک‌ها خواسته شد پرونده‌هایی که منجر به صدور اجراییه شده و در بانک‌ها مختومه شده است را به سازمان ثبت بخش اجرای ثبت اعلام تا پرونده در آنجا نیز مختومه شود.

لازم به ذکر است کیخایی مدیر شعب بانک ملی استان و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات بانک‌های استان ارائه و در ادامه دستورات جلسه مطرح و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای حاضر مصوباتی به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *