تحولات فلسطین|

عملیات مقاومتی در نزدیکی بحر‌المیت‌؛ حماس: عملیات ضدصهیونیستی اخیر تحول مهمی در طوفان‌الاقصی است

11:35 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۰۶۲
عملیات مقاومتی در نزدیکی بحر‌المیت‌؛ حماس: عملیات ضدصهیونیستی اخیر تحول مهمی در طوفان‌الاقصی است
رژیم صهیونیستی در حال تشدید جنایت‌های خود در غزه به‌ویژه در مناطق شمالی این باریکه در میانه سکوت جامعه بین‌المللی است.

خبرگزاری میزان - سیصدوهفتادوهشتمین روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه با هشدارهای جدی درباره وخامت بحران در این باریکه آغاز شد.

جنایت‌های بی‌سابقه و کم‌سابقه رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی ادامه دارد که سازمان‌ها و سازوکارهای بین‌المللی از انجام هرگونه اقدام موثر برای توقف این روند فلج مانده‌اند.

جدیدترین نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غزه هم نتیجه‌ای نداشت و شورای امنیت تصمیمی برای استفاده از اختیار‌های قانونی خود برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی نگرفت؛ آمریکا، انگلیس و فرانسه، به‌عنوان حامیان و شرکای جنایت‌های رژیم صهیونیستی، وانمود کردند که مخالف جنایت‌های این رژیم در غزه هستند.

این خبر در حال به‌روزرسانی است ...

لازارینی: اسرائیل ظرف یک هفته به سه مرکز ما در جبالیا ححمله کرد
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۵:۲۷

فیلیپ لازارینی، دبیرکل آنروا، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، گفت: حمله به یک مدرسه آنروا در جبالیا باعث کشته شدن ده ها نفر از آوارگان ازجمله بسیاری از کودکان شد؛ حمله به مدرسه آنروا در جبالیا سومین حمله از نوع خود به تاسیسات ما ظرف یک هفته است.

وی تصریح کرد: غیرنظامیان در غزه هنوز در زیر بمباران های شدید گرفتار، گرسنه و بیمار هستند.

حماس: عملیات ضدصهیونیستی اخیر تحول مهمی در عملیات طوفان‌الاقصی است
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۴:۱۲

جنبش مقاومتی فلسطینی حماس اعلام کرد: عملیات تیراندازی قهرمانانه در نزدیکی مرز فلسطین و اردن تحول مهمی در عملیات طوفان‌الاقصی است.

۳۴۵ هزار فلسطینی غزه در آستانه گرسنگی در فصل زمستان قرار دارند
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۳:۴۵

سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد: حدود ۳۴۵ هزار نفر از ساکنان نوار غزه در فصل زمستان پیش رو با توجه به عدم ورود مواد غذایی مورد نیاز به این منطقه با خطر گرسنگی مواجه هستند و علاوه بر آن خطر شیوع قطحی در تمام غزه همچنان وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: این عدد غیر از ۱۳۳ هزار نفری است که هم اکنون از فقدان امنیت غذایی رنج می‌برند.

براساس ارزیابی‌های سازمان ملل انتظار می‌رود تعداد افرادی که از نوامبر ۲۰۲۴ تا آوریل ۲۰۲۵ (آبان سال جاری تا فروردین سال آینده) با فقدان امنیت غذایی مواجه می‌شوند به ۳۴۵ هزار نفر افزایش پیدا کند که این معادل ۱۶ درصد از کل جمعیت نوار غزه است.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به شدت کاهش یافته و این تاثیر زیادی بر قدرت افراد برای تهیه غذا برای خانواده‌هایشان و دستیابی به کالا‌ها و خدمات اساسی داشته است.

عملیات مقاومتی در نزدیکی بحر‌المیت‌
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۲:۲۲

رسانه‌های صهیونیستی از وقوع عملیات تیراندازی در ورودی یکی از شهرک‌های صهیونیستی در جنوب بحرالمیت خبر می‌دهند.

براساس گزارش‌های یادشده در نتیجه این عملیات مقاومتی که در منطقه «نئوت هکیکار» واقع در نزدیکی بحر المیت روی داده، دو نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تایید وقوع عملیات مقاومتی در نزدیکی بحرالمیت از شهادت یکی از عاملان این عملیات خبر داد.

 

 

گوترش: خطر گرسنگی در غزه غیرقابل قبول است
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۱:۳۴

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که سطح فاجعه‌بار گرسنگی و خطر قحطی در غزه مسئله‌ای غیرقابل قبول است.

وی در یادداشتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی اسرائیل بر روی واردات کمک‌های بشردوستانه و افزایش نرخ آوارگی در داخل نوار غزه باعث شده است که سطح گرسنگی و خطر قحطی در غزه به سطح فاجعه‌بار و غیرقابل قبول برسد.

گوترش یادآوری کرد که نتایج گزارش اخیر درجه‌بندی میزان امنیت غذایی در نوار غزه از سوی سازمان ملل «نگران‌کننده» است و باید دروازه‌های مرزی هر چه سریع‌تر باز و موانع اداری برطرف شود و نظم عمومی تضمین شود؛ فقط در این صورت است که نهاد‌های سازمان ملل می‌توانند کمک‌های انسان‌دوستانه لازم برای نجات جان انسان‌ها را ارائه دهند.

تشدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه جبالیا
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۱:۳۳

گزارش‌ها از شمال غزه، نشان‌دهنده تشدید حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جبالیا هستند.

در حالی که ارتش اشغالگر صهیونیستی حمله‌های گسترده خود به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را از سر گرفته است، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی هم در حال هدف قرار دادن مناطقی در جبالیا است. 

رژیم اشغالگر صهیونیستی ۱۴ روز است که اردوگاه جبالیا را محاصره کرده و اجازه ورود غذا و کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را نیز نمی‌دهد.

طی ۱۴ روز گذشته نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی در حمله‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

سخنگوی سازمان دفاع غیرنظامی غزه اعلام کرد: فلسطینی‌ها در شمال غزه با محاصره، بمباران، کشتار و گرسنگی مواجه هستند.

یک شهید و چند مجروح در بمباران مسجدی در غزه
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۱:۳۲

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی مسجد الاستجابه در محله الصبره شهر غزه را بمباران کرد؛ منابع پزشکی اعلام کردند که در این حمله یک نفر شهید و شماری هم مجروح شدند.

تحولات فلسطین|
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۱:۳۱

- کاخ سفید از رایزنی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از کنترل مجدد غزه ازسوی حماس خبر داد.
- نظامیان صهیونیستی به بخش‌هایی از کرانه باختری ازجمله طوباس و قلقیلیه یورش بردند؛ این یورش با مقاومت جوانان فلسطینی به درگیری منجر شد.
- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور در تماس به اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی بر تعهد کشورش برای حفاظت از این رژیم تاکید کرد.
- ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تیپ گولانی به‌عنوان بخشی از گسترش عملیات نظامی در جبالیا در شمال نوار غزه، به لشکر ۱۶۲ پیوست.


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *