تحولات فلسطین|

جنایت جدید رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی؛ تداوم ترور نظام‌مند اهالی رسانه در غزه

12:01 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۶۱
جنایت جدید رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی؛ تداوم ترور نظام‌مند اهالی رسانه در غزه
بحران غزه درپی گذشت بیش از یک سال از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه، روبه‌وخامت بیشتر می‌رود و هشدرهای مقام‌های امدادرسان را تشدید می‌کند.

خبرگزاری میزان - سیصدوهفتادوهفتمین روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه با ادامه جنایت‌ها در سراسر این باریکه آغاز شد.

در عین حال، هشدارها درباره روند سریع وخامت بحران انسانی در غزه زیر سایه حمایت‌های همه‌جانبه متحدان غربی رژیم صهیونیستی و در راس آن‌ها آمریکا رنگ می‌بازند.

این خبر در حال به‌روزرسانی است ...

 

۱۹۱ اُمین جنایت علیه مراکز آوارگان در غزه
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۵:۱۵

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی در غزه اعلام کرد که کشتار امروز ۱۹۱ اُمین قتل‌عام از سلسله کشتار‌های رژیم صهیونیستی علیه مراکز اسکان آوارگان است.

قتل‌عام آوارگان در غزه؛ مدرسه محل اسکان و چادر‌های آوارگان در شمال و مرکز غزه بمباران شدند 
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۴:۵۱

رژیم صهیونیستی مدرسه محل اسکان آوارگان و محل استقرار چادر‌های آنان را در جبالیا و دیرالبلح در شمال و مرکز غزه هدف قرار داد.

جنایت رژیم صهیونیستی علیه مدرسه ابوحسین در جبالیا ۲۲ شهید و علیه چادر‌های آوارگان در دیرالبلح سه شهید برجای گذاشت؛ ده‌ها نفر هم بر اثر این حمله‌ها مجروح شدند.

نهادهای امدادی می‌گویند که قادر به ارائه خدمات‌رسانی به مجروحان در جبالیا نیستند.

 

جنایت جدید علیه آوارگان
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۴:۳۷

یک منبع پزشکی اعلام کرد که بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه ابوحسین در جبالیا غزه، ۱۵ نفر شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند؛ این مدرسه محل اسکان آوارگان بوده است.

 

وضعیت بحرانی یک خبرنگار در غزه
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۳:۲۲

فادی الوحیدی، خبرنگار عکاس اهل غزه بر اثر شدت جراحات به کما رفته است و رژیم صهیونیستی اجازه خروج وی از غزه را برای درمان نمی‌دهد.

 

جنایت جدید رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی؛ تداوم ترور نظام‌مند اهالی رسانه در غزه

به‌روزرسانی شمار شهدای غزه||
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۳:۲۱

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوز‌های رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به رقم ۴۲ هزار و ۴۳۸ نفر و شمار مجروحان به ۹۹ هزار و ۲۴۶ نفر رسید.

در عین حال، منابع پزشکی در غزه، علام کردند که از صبح امروز تاکنون ۱۶ نفر در غزه به شهادت رسیدند.

بحران در شمال غزه تشدید می‌شود
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۳:۲۱

شهردار بیت لاهیا غزه اعلام کرد: اشغالگران مناطقی در شمال غزه را محاصره کرده و از ورود مواد غذایی و دارویی با هدف وادار کردن ساکنان به فرار جلوگیری می‌کنند.

وی همچنین اعلام کرد: اشغالگران از ورود آب آشامیدنی و گازوئیل به شمال غزه جلوگیری می‌کند و این امر باعث افزایش رنج مردم می‌شود؛ سوختی برای راه‌اندازی بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب در شمال غزه وجود ندارد.

کشته شدن یک خانواده آمریکایی در حمله رژیم صهیونیستی به غزه
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۲:۳۵

خانواده یک مرد اهل ایالت ویرجینیا آمریکا در حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه جبالیا غزه، جان باختند.

 

شهادت زن فلسطینی در «جنین»
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۲:۰۰

منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که یک زن فلسطینی بر اثر تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستیدر شهرک فقوعه در منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

بورل: مهلت یک ماهه واشنگتن به اسرائیل به مرگ‌های بیشتر در غزه منجر می‌شود
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۱:۵۸

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: تصمیم آمریکا برای دادن مهلت یک ماهه به اسرائیل برای حل بحران انسانی در غزه درست نیست و بسیاری در این مدت خواهند مرد.

وضعیت بحرانی در شمال غزه
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۱:۴۷

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: در بیمارستان کمال عدوان بر اثر محاصره شمال نوار غزه ازسوی اشغالگران برای سیزدهمین روز یک فاجعه واقعی در جریان است.

یک منبع پزشکی هم اعلام کرد: تعداد شهدا از آغاز عملیات نظامی در شمال نوار غزه از ۴۰۰ نفر گذشت.

سازمان ملل: نظامیان صهیونیست به کاروان کمک‌های بشردوستانه شلیک می‌کنند
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۱:۴۵

واشنگتن پست به نقل از مقام‌های سازمان ملل، اعلام کرد: نظامیان اسرائیلی طی ۳ ماه ۴ بار به کاروان‌های کمک‌رسانی به شمال غزه شلیک کردند؛ آن‌ها در ۹ سپتامبر،  یک کاروان واکنش فلج اطفال را بازداشت کردند.


حماس: اشغالگران در حال انجام نسل‌کشی کامل در نوار غزه هستند
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۱:۴۴

جنبش مقاومتی فلسطینی حماس اعلام کرد: یکی از منحط‌‌ترین طرح‌های نظامی نازیستی تاریخ معاصر در غزه در جریان است؛ اشغالگران در حال انجام نسل‌کشی کامل در نوار غزه هستند.

حماس با اشاره به درخواست‌های جهانی برای گشودن معابر به سمت غزه اعلام کرد: درخواست نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا برای گشودن گذرگاه‌ها و ورود کمک‌ها به این باریکه و برقراری آتش‌بس، نیازمند وادار کردن اشغالگران به توقف نسل‌کشی و تن دادن آن‌ها به خواست جامعه جهانی است.

کمیسر کل آنروا: نابودی آنروا از اهداف جنگی اسرائیل در غزه است
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۱:۴۴

فیلیپ لازارینی، دبیرکل سازمان امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه رژیم صهیونیستی کل جمعیت غزه را در یک مکان بسیار کوچک حبس کرده و ۴۰۰ هزار نفر در شمال غزه به‌طرز وحشتناکی محاصره شده و تحت بمباران هستند، گفت: اسرائیل در پی نابود کردن آنروا بوده و صد‌ها تن از کارکنان ما جانشان را از دست داده‌اند.

وی تاکید کرد ویرانی نوار غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی بی سابقه بوده و نابودی آنروا نیز به یکی از اهداف این جنگ تبدیل شده است؛ این احساس رو به افزایش است که قوانین بین‌المللی به‌ویژه در مورد تحولات غزه به‌صورت گزینشی اجرا می‌شود.

به گفته دبیرکل آنروا، حدود ۷۰ درصد از زیرساخت‌های غزه نابود شده و شرایط این منطقه برای عوامل امدادرسان وحشتناک بوده و وسعت ویرانی‌ها بی‌سابقه است.

لازارینی گفت: اسرائیل به رسانه‌های جهانی اجازه ورود به غزه را نمی‌دهد و اطلاعاتی که از این منطقه می‌رسد، محدود است.

تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۱:۴۳

براساس گزارش‌ها، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی النصیرات را در مرکز نوار غزه هدف قرار داد؛ در عین حال، نظامیان صهیونیست به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه یورش بردند.

گزارش‌های مربوط به کرانه باختری نیز نشان می‌دهند که نظامیان صهیونیست به الخلیل در کرانه باختری یورش بردند.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: ساکنان غزه سخت‌ترین مجازات‌ دسته‌جمعی را تجربه می‌کنند
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۱:۴۲

ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار مداخله سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های مختلف جهان برای پایان دادن به رنج مردم غزه شد.

به گزارش وب‌سایت سازمان ملل، تورک در گفت‌‎وگو با کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل (اجتماعی، بشردوستانه و فرهنگی)، هشدار داد که اگر به علل جنگ رسیدگی نشود، به مناطق جدید جنگی متاستاز می‌دهد و اثر‌هایی بر نسل‌های آینده خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ظلم طولانی‌مدت بر مردم فلسطین و تکرار چرخه‌های نفرت، مرگ و ویرانی در غرب آسیا نشان‌دهنده این واقعیت غم‌انگیز است؛ فلسطینی‌ها در غزه در حال حاضر در حال تجربه کردن سخت‌ترین مجازات‌های دسته‌جمعی هستند.

به گفته این مقام سازمان ملل، در جهانی که به‌طور فزاینده‌ای به سمت جنگ و درگیری پیش می‌رود، اهمیت نظارت برای هشدار زودهنگام، پیشگیری از جنگ و برقراری صلح در بحبوحه نقض مداوم حقوق بین‌المللی و انسانی بیش از پیش مشخص شده است.

تورک درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، اظهار کرد: بیش از ۴۲ هزار فلسطینی در غزه جان باخته‌اند که عمدتا زنان و کودکان هستند و نزدیک به ۱.۹ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند؛ ورود کمک‌های بشردوستانه کافی به‌طور نظام‌مند ازسوی اسرائیل رد شده‌اند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل لزوم دخالت سازمان‌های بین المللی و کشور‌های جهان برای پایان دادن به رنج مردم فلسطین در غزه را ضروری خوانده و گفت: اگر به این چرخه درد و رنج و جنگ و خونریزی پایان داده نشود، مسلما خطر یک جنگ گسترده‌تر و وحشتناک‌تر را ایجاد خواهد کرد، جنگی که می‌تواند زندگی، امید و حقوق بشر مردم را در سراسر غرب آسیا از میان ببرد.


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *