کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: ساکنان غزه سخت‌ترین مجازات‌ دسته‌جمعی را تجربه می‌کنند

11:30 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: ساکنان غزه سخت‌ترین مجازات‌ دسته‌جمعی را تجربه می‌کنند
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن اشاره به وخامت اوضاع انسانی در غزه، گفت که مردم این منطقه در حال حاضر در حال تجربه سخت‌ترین مجازات‌ دسته‌جمعی ازسوی رژیم صهیونیستی هستند.

خبرگزاری میزان – ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار مداخله سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های مختلف جهان برای پایان دادن به رنج مردم غزه شد.

به گزارش وب‌سایت سازمان ملل، تورک در گفت‌‎وگو با کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل (اجتماعی، بشردوستانه و فرهنگی)، هشدار داد که اگر به علل جنگ رسیدگی نشود، به مناطق جدید جنگی متاستاز می‌دهد و اثر‌هایی بر نسل‌های آینده خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ظلم طولانی‌مدت بر مردم فلسطین و تکرار چرخه‌های نفرت، مرگ و ویرانی در غرب آسیا نشان‌دهنده این واقعیت غم‌انگیز است؛ فلسطینی‌ها در غزه در حال حاضر در حال تجربه کردن سخت‌ترین مجازات‌های دسته‌جمعی هستند.

به گفته این مقام سازمان ملل، در جهانی که به‌طور فزاینده‌ای به سمت جنگ و درگیری پیش می‌رود، اهمیت نظارت برای هشدار زودهنگام، پیشگیری از جنگ و برقراری صلح در بحبوحه نقض مداوم حقوق بین‌المللی و انسانی بیش از پیش مشخص شده است.

تورک درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، اظهار کرد: بیش از ۴۲ هزار فلسطینی در غزه جان باخته‌اند که عمدتا زنان و کودکان هستند و نزدیک به ۱.۹ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند؛ ورود کمک‌های بشردوستانه کافی به‌طور نظام‌مند ازسوی اسرائیل رد شده‌اند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل لزوم دخالت سازمان‌های بین المللی و کشور‌های جهان برای پایان دادن به رنج مردم فلسطین در غزه را ضروری خوانده و گفت: اگر به این چرخه درد و رنج و جنگ و خونریزی پایان داده نشود، مسلما خطر یک جنگ گسترده‌تر و وحشتناک‌تر را ایجاد خواهد کرد، جنگی که می‌تواند زندگی، امید و حقوق بشر مردم را در سراسر غرب آسیا از میان ببرد.

نماینده فلسطین نیز در این جلسه اعلام کرد: سازمان ملل و نهاد‌های آن ازجمله دیوان بین‌المللی دادگستری از روز نخست جنگ، نقض قوانین حقوق بین‌الملل را مورد تاکید قرار داد، با وجود این، قتل‌عام‌ها در غزه ماه‌ها است که با مصونیت کامل ادامه یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *