معاون اول قوه قضاییه: جلسات هم‌افزایی با گروه‌های مردم نهاد به شناخت و حل مشکلات جامعه کمک می‌کند

20:33 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون اول قوه قضاییه: جلسات هم‌افزایی با گروه‌های مردم نهاد به شناخت و حل مشکلات جامعه کمک می‌کند
معاون اول قوه قضاییه گفت: سمن‌ها به خاطر ارتباط بیشتر با بطن جامعه، از مشکلات مردم بیشتر باخبر هستند و بهتر می‌توانند به شناسایی چالش‌ها و مشکلات مطرح جامعه کمک کنند. 

خبرگزاری میزان - نشست مشترک حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه با اعضای سازمان‌های مردم نهاد استان‌های سراسر کشور برگزار شد. 

این مراسم با حضور اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در این نشست با تاکید بر ضرورت انجام کار کارشناسی شده در همه حوزه‌ها اظهار کرد: نیازمند برگزاری این جلسات به صورت مکرر و هم اندیشی با نمایندگان و اعضای گروه‌های مردم نهاد هستیم. 

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: وقتی نشست‌های هم اندیشی برگزار و مشکلات اجتماعی به کرات و دفعات مطرح شود، چالش‌ها و نکات مورد حساسیت جامعه مشخص شده و در اولویت‌ها برای رسیدگی و بررسی مسئولان امر قرار می‌گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه جامعی پیش برویم، گفت: سمن‌ها به خاطر ارتباط بیشتر با بطن جامعه، از مشکلات مردم بیشتر باخبر هستند و بهتر می‌توانند به شناسایی چالش‌ها و مشکلات مطرح جامعه کمک کرده و به مسئولان برای رسیدن به راه‌حل‌های برون رفت از این مشکلات کمک کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی اظهار کرد: از نمایندگان سمن‌ها می‌خواهیم حساسیت‌ها و چالش‌های اجتماعی را به‌طور نظام‌مند و همراه با راهکار‌های موجود منتقل کنند تا بتوانیم از این جلسات به لوایح، بخشنامه‌ها و سند‌های جدیدی برسیم و این نتایج در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های مسئولان کشور موثر واقع شود. 

 

معاون اول قوه قضاییه: جلسات هم‌افزایی با گروه‌های مردم نهاد به شناخت و حل مشکلات جامعه کمک می‌کند

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه: با کاهش کارآمدی در همه حوزه‌ها روبرو هستیم

اصغر جهانگیر در این نشست با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه در همه حوزه‌ها با کاهش کارامدی روبرو هستیم، اظهار کرد: این روند قطعا مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه کاهش کارآمدی موجب کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود، افزود: یکی از نگرانی‌هایی که بعنوان تهدید جدی مطرح است اینکه، جزو کشور‌های سرآمد در تعداد واحد‌ها و مراکز علمی هستیم و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دانشگاهی داریم که اگر کارامدی لازم را داشته باشند در بسیاری از حوزه‌ها سرآمد خواهیم بود. 

جهانگیر با بیان اینکه سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد هم با کاهش کارامدی روبرو هستند، گفت: در گام نخست باید ببینیم سمن‌ها چه کارایی دارند لذا باید شناختی از سمن‌ها داشته باشیم که چه اقداماتی انجام می‌دهند و این امر نیازمند هم افزایی بیشتر است. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد: قانون اساسی ما دو رکن اصلی حق حاکمیت و حق شهروندی دربردارد. این دو مولفه از اهمیت والایی برخوردار هستند. 

جهانگیر با اشاره به حقوق اجتماعی افراد عنوان کرد: حق مسکن، امنیت، آموزش و سلامت و ... جزو حقوق اجتماعی هستند که هرکدام از آن‌ها نادیده گرفته شوند، امنیت افراد به خطر افتاده و مشکلات زیادی ایجاد می‌شود. 

وی خطاب به حاضران در این نشست بیان کرد: از شما می‌خواهیم نظرات خود را در بحث‌های مختلف در قالب مکتوب به ما ارائه کنید تا اتاق فکر‌هایی تشکیل دهیم و بتوانیم با بررسی این موارد در جلسات آتی به سند جدید، ماده واحده و یا لایحه‌ای برسیم و بدین ترتیب شاهد تاثیرات این پیشنهادات در جامعه باشیم. 

 

معاون اول قوه قضاییه: جلسات هم‌افزایی با گروه‌های مردم نهاد به شناخت و حل مشکلات جامعه کمک می‌کند

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *