سفر وزیر امور خارجه به امان؛ عراقچی با پادشاه اردن دیدار کرد

8:05 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۷۱۸
سفر وزیر امور خارجه به امان؛ عراقچی با پادشاه اردن دیدار کرد
وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک منطقه‌ای به اردن سفر کرد.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای روز چهارشنبه، ۲۵ مهر به اردن سفر کرد.

وزیر امور خارجه پیشتر در چارچوب رایزنی‌های دیپلماتیک منطقه‌ای برای دیدار با مقام‌های عمانی دوشنبه، ۲۳ مهر وارد مسقط، پایتخت این کشور شد.

عراقچی یکشنبه، ۲۲ مهر هم در راس هیئتی به بغداد، پایتخت عراق سفر کرد و در این سفر با وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های ارشد عراق دیدار و در مورد روابط دوجانبه و نیز آخرین تحولات منطقه رایزنی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این در سفر‌های منطقه‌ای به بیروت، دمشق، ریاض و دوحه سفر کرده بود.

این خبر در حال به‌روزرسانی است ...

 

بقایی: وزیر امور خارجه در دیدار با پادشاه اردن، دیدگاه‌های ایران در مورد وضعیت حساس امنیتی منطقه را تشریح کرد
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۱۵:۳۴

اسماعیل بقایی، پیام سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس، نوشت: دکتر عراقچی وزیر امور خارجه در دیدار با پادشاه اردن، دیدگاه‌های ایران در مورد وضعیت حساس امنیتی منطقه در نتیجه تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را تشریح کرد؛ در این دیدار بر عزم مشترک دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه تاکید شد؛ اعتقاد راسخ ایران و اردن این است که نیازمند همبستگی قاطع و اقدام جمعی برای توقف تجاوزات و جنایت‌ها، حفاظت از جان بی‌گناهان، و حراست از امنیت و ثبات منطقه هستیم.

دیدار عراقچی با پادشاه اردن
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۱۲:۴۰

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌ها در مورد تحولات منطقه به اردن سفر کرده است، با ملک عبدالله، پادشاه اردن دیدار کرد.

سفر وزیر امور خارجه به امان؛ عراقچی با پادشاه اردن دیدار کرد

در این دیدار وزیر امور خارجه ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران راجع به وضعیت امنیتی منطقه و تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا، بر ضرورت همکاری و همبستگی بیشتر کشورهای منطقه و جهان اسلام جهت وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنگ‌افروزی تاکید کرد.

عراقچی همچنین با ابراز نگرانی و اندوه شدید از وضعیت بسیار ناگوار مردم آواره غزه و لبنان که اکنون از امکانات اولیه برای ادامه زندگی نیز محروم شده‌اند، خواستار بسیج همه ظرفیت‌های کشورهای اسلامی جهت جمع‌آوری و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه شد. 

 

پادشاه اردن نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت جاری در منطقه و  خطرات و پیامدهای جدی ناشی از گسترش دامنه منازعه و ناامنی بر همه کشورها، بر عزم اردن برای هرگونه مساعدت و مشارکت در ابتکارها و روندهای معطوف به حفظ ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

طرفین همچنین بر اراده دو‌ کشور برای توسعه روابط دوجانبه و استمرار رایزنی‌ها و مشورت‌ها درباره تحولات منطقه در راستای کمک به حفظ امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

بررسی آخرین وضعیت منطقه؛ محور گفت‌وگوهای عراقچی و الصفدی
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۱۲:۰۶

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس درباره دیدار عراقچی و الصفدی نوشت: دکتر عراقچی، وزیر امورخارجه بلافاصله بعد از ورود به امان با معاون نخست‌وزیر و وزیرخارجه اردن ایمن الصفدی دیدار و گفت‌وگو کرد؛ در این دیدار ضمن مرور روابط دوجانبه، آخرین وضعیت منطقه با توجه به تشدید جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان مورد بحث قرار گرفت؛ ضرورت توقف جنایت‌ها و تجاوزهای اسرائیل برای حراست از صلح منطقه مورد تاکید طرفین بود.

 

عراقچی با همتای اردنی دیدار کرد
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۱۱:۲۰

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه که در دور جدید دیپلماسی فشرده منطقه‌ای طی دو هفته اخیر، به اردن سفر کرده است، با ایمن الصفدی، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پادشاهی اردن هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، موضوع‌های مورد علاقه طرفین در روابط دوجانبه و تحولات جاری منطقه مورد تبادل نظر و مشورت قرار گرفت.

 

سفر وزیر امور خارجه به اردن؛ عراقچی با همتای اردنی دیدار کرد

عراقچی ضمن مروری بر وضعیت بحرانی منطقه در نتیجه تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم گسترده آن به لبنان، بر ضرورت اقدام جمعی کشورهای منطقه برای متوقف کردن ماشین جنگی رژیم اشغالگر و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حراست از ثبات و امنیت منطقه در راستای منافع ملت‌های منطقه تاکید کرد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز با ابراز نگرانی شدید از وخامت شرایط امنیتی منطقه، موضع کشورش مبنی بر ضرورت پایان دادن به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و لبنان و نیز توقف تجاوزات علیه لبنان و جلوگیری از بی ثباتی بیشتر در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

 

سفر وزیر امور خارجه به اردن؛ عراقچی با همتای اردنی دیدار کرد

طرفین همچنین بر اهمیت بسیج کشورهای منطقه و جامعه جهانی جهت کمک به آوارگان در غزه و لبنان و سوریه تاکید کردند.

عراقچی وارد اردن شد
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۰۹:۲۸

وزیر امور خارجه ساعتی پیش با استقبال رسمی مقام‌های اردن، وارد امان، پایتخت این کشور شد.

 

سفر وزیر امور خارجه به اردن؛ عراقچی با همتای اردنی دیدار کرد

 

سفر وزیر امور خارجه به اردن؛ عراقچی با همتای اردنی دیدار کرد

بقایی: دیپلماسی ایران برای صلح و ثبات منطقه ادامه دارد
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۰۹:۲۷

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دور جدید سفر منطقه‌ای سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه خبر داد.

وی نوشت: دیپلماسی ایران برای صلح و ثبات منطقه ادامه دارد؛ عراقچی وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌ها با کشور‌های منطقه به منظور توقف نسل‌کشی، جنگ و جنایت، به اردن و مصر و ترکیه سفر خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *