سفر وزیر امور خارجه به قطر؛ دیدار عراقچی با محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی

10:14 - 19 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۷۲۵
سفر وزیر امور خارجه به قطر؛ دیدار عراقچی با محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی
وزیر امور خارجه با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با انتشار پیامی در ایکس نوشت: در ادامه رایزنی‌های عراقچی، وزیر امور خارجه، با همسایگان در مورد تحولات منطقه، به‌زودی با نخست‌وزیر و وزیرخارجه قطر دیدار خواهیم کرد.

این خبر در حال به‌روز رسانی است...

رایزنی‌های مهم میان عراقچی و وزیر خارجه قطر
۱۴۰۳/۰۷/۱۹ - ۱۲:۵۴

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با انتشار پیامی در ایکس نوشت: رایزنی‌های مهمی بین عراقچی و نخست‌وزیر و وزیرخارجه دولت قطر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی در مورد وضعیت منطقه و روابط دوجانبه انجام شد.

بقایی یادآور شد: همه کشور‌های منطقه مسئولیت دارند که از طریق تلاش برای توقف نسل‎کشی در غزه و پایان دادن به تجاوز رژیم اشغالگر علیه لبنان، حداکثر همت خود را معطوف محافظت از منطقه در برابر یک فاجعه تحمیلی کنند.

عراقچی با وزیر خارجه قطر دیدار کرد
۱۴۰۳/۰۷/۱۹ - ۱۱:۳۴

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، که در ادامه رایزنی‌های خود در مورد تحولات منطقه در راس هیئتی دیپلماتیک به قطر سفر کرده است، با شیخ محمد بن عبد‎الرحمن آل‌ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار درباره گسترش روابط میان تهران و دوحه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه تحولات لبنان و فلسطین و ضرورت توقف جنگ‌افروزی و جنایات رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
وزیر امور خارجه با اشاره به سیاست حسن هم‌جواری و توسعه همه‌جانبه مناسبات با همسایگان به‌عنوان اولویت مهم دولت چهاردهم در راستای دستیابی به صلح، ثبات، امنیت و نیز توسعه و رفاه منطقه‌ای، روابط میان جمهوری اسلامی ایران و قطر را برادرانه و روبهجلو ارزیابی و بر اجرای توافق‌های قبلی میان دو کشور تاکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با مرور تلاش‌های دو کشور جهت توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این باره، جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل‌کشی و تخریب زیرساخت‌ها در لبنان و فلسطین شد. 

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر بر تداوم ارتباط نزدیک و دوستانه میان قطر و جمهوری اسلامی ایران و گسترش مناسبات در راستای عزم و اراده رهبران دو کشور تاکید کرد. 

وی همچنین با اشاره به روند مشورت‌های صورت‌گرفته بین طرفین در موضوع تحولات منطقه، خواستار همکاری‌های منطقه‌ای به منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *