سفر وزیر امور خارجه به عربستان؛ عراقچی با بن سلمان دیدار کرد

13:26 - 18 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۶۱۴
سفر وزیر امور خارجه به عربستان؛ عراقچی با بن سلمان دیدار کرد
وزیر امور خارجه با هدف رایزنی و هماهنگی با کشورهای منطقه جهت توقف نسل‌کشی و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به عربستان سفر کرده است.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، روز چهارشنبه، ۱۸ مهر به عربستان سفر کرد.

 

 

این خبر به‌روزرسانی می‌شود ...

بقایی: در دیدار عراقچی و بن سلمان بر ضرورت همکاری برای توقف نسل‌کشی در غزه تاکید شد
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۲۱:۰۳

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در ایکس، درباره رایزنی سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه با  ولیعهد و رئیس هیأت وزیران عربستان سعودی نوشت:

امروز عصر عراقچی با امیر محمد بن سلمان ولیعهد و رئیس هیأت وزیران عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد. طرفین با ابراز خشنودی از روند رو به پیشرفت روابط دوجانبه بر اهمیت توسعه مناسبات تأکید کردند. در این دیدار، آخرین تحولات منطقه مورد بحث قرار گرفت و ضرورت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه و تجاوز نظامی علیه لبنان مورد تاکید قرار گرفت.

عراقچی با بن سلمان دیدار کرد
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۱۹:۴۲

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در جریان سفر به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 

 

سفر وزیر امور خارجه به عربستان؛ عراقچی با بن سلمان دیدار کرد

 

بقایی: وزیر امور خارجه گفت‌وگو‌های سازنده‌ای با همتای عربستانی داشت
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۱۷:۳۸

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در ایکس، نوشت: وزیر امور خارجه، گفت‌وگو‌های مفید و سازنده‌ای با همتای عربستانی خود، امیر فیصل بن فرحان، درباره آخرین تحولات منطقه به‌ویژه غزه و لبنان داشت؛ طرفین خواستار توقف جنگ علیه غزه و لبنان و رساندن هرچه سریع‌تر کمک‌های انسان‌دوستانه به آوارگان شدند.

دو وزیر همچنین با مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه، بر عزم مشترک برای ادامه مسیر تقویت روابط در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاکید کردند.

عراقچی: روابط ما با عربستان روابطی روبه‌رشد است
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۱۶:۲۵

وزیر امور خارجه در بدو ورود به ریاض، درباره اهداف سفر به عربستان توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: روابط ما با عربستان روابطی روبه‌رشد است و در مسیر خوبی پیش می‌رود؛ هدف سفر من به عربستان رایزنی درباره تحولات منطقه به‌ویژه تحولات جاری در لبنان و غزه است.

 

فیلم ورود عراقچی و هیئت همراه به ریاض
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۱۶:۲۲

 

استقبال فیصل بن فرحان از وزیر امور خارجه
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۱۵:۰۵

عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک در مورد تحولات منطقه به عربستان سعودی سفر کرده است، ظهر امروز چهارشنبه با امیر فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.  

در این دیدار عراقچی سیاست قطعی دولت چهاردهم مبنی بر ادامه سیاست گسترش روابط با همسایگان به منظور تقویت امنیت، ثبات و رفاه منطقه‌ای و افزایش همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های منطقه را یادآور شد و بر اجرای تفاهم‌های صورت گرفته بین دو کشور در دوره دولت سیزدهم تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با تاکید بر اراده این کشور جهت ادامه مسیر یک ساله اخیر جهت تقویت روابط دوجانبه، اهمیت استمرار همکاری و هماهنگی در موضوعات مختلف بین دو کشور را خاطر نشان کرد.

عراقچی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به سفر خود به لبنان و سوریه، توقف فوری حملات نظامی رژیم صهیونسیتی در غزه و لبنان را لازمه جلوگیری از تشدید تنش و بروز درگیری فراگیر در منطقه دانست. 

وی خواستار بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های سیاسی کشور‌های منطقه برای توقف کشتار مردم بی گناه و نابودی زیرساخت‌های غزه و لبنان شد.

امیر فیصل بن فرحان نیز با تاکید بر هدف مشترک دو کشور برای حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای، آمادگی عربستان سعودی را برای همکاری جهت تحقق این امر اعلام کرد.

 
 
 
 
 
سفر وزیر امور خارجه به عربستان؛ عراقچی و بن فرحان دیدار کردند
 
 
سفر وزیر امور خارجه به عربستان؛ عراقچی و بن فرحان دیدار کردند
عنایتی: سفر وزیر امور خارجه به ریاض موید عزم ایران و عربستان برای تحکیم روابط است
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۱۵:۰۱

علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: وزیر امور خارجه ایران در سفری برادرانه که بیانگر عمق روابط دوجانبه و موید عزم دو کشور برای تحکیم و توسعه روابط در همه عرصه‌ها است، نخستین سفر خود به پادشاهی عربستان را پس از تصدی مسئولیت‌ وزارتخانه انجام داد؛ وی در این سفر همچنین در مورد تحولات منطقه با کشور برادر گفت‌وگو خواهد کرد.

استقبال رسمی از عراقچی در ریاض
۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۱۴:۵۹

وزیر امور خارجه، دقایقی پیش وارد ریاض شد.

 

 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *