دیدار وزیر امور خارجه با بشار اسد/ عراقچی: پاسخ به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود

8:16 - 14 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۸۷
دیدار وزیر امور خارجه با بشار اسد/ عراقچی: پاسخ به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود
وزیر امور خارجه در ادامه سفر منطقه‌ای پس از لبنان وارد دمشق، پایتخت سوریه شد و با وزیر خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه پس از انجام دیدار و رایزنی‌ها با مقام‌های لبنانی در بیروت، پایتخت این کشور، برای انجام سفری رسمی به سوریه سفر کرد.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دکتر عراقچی، وزیر امور خارجه و هیئت همراه برای انجام دیدار رسمی از سوریه وارد دمشق شد؛ وی قرار است با مقام‌های عالی‌رتبه سوریه دیدار و با آن‌ها در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کند.

 

عراقچی وارد سوریه شد

 

حضور سید عباس عراقچی در زینبیه دمشق و زیارت حرم حضرت زینب (س)
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۲۰:۴۳

دیدار وزیر امور خارجه با بشار اسد/ عراقچی: پاسخ به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود

 

 

 

 

عراقچی: مذاکرات به‌هنگام و مهمی با بشار اسد در موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای داشتم
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۲۰:۱۳

پیام عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه ایکس:

مذاکرات به‌هنگام و مهمی با رئیس‌جمهور بشار اسد، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه در موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای داشتم. 

تاکید کردم که ایران در هر شرایطی در کنار مقاومت خواهد ایستاد؛ و روشن ساختم که هرگونه تهاجم به ایران توسط رژیم اسرائیل با پاسخ قوی‌تر ما مواجه خواهد شد-می‌توانند اراده ما را امتحان کنند.

عراقچی در نشست خبری در دمشق: پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۸:۱۴

عراقچی، وزیر امور خارجه:

سفر من به سوریه بسیار خوب و موفقیت‌آمیز و در ادامه سفر به بیروت بود.

یک هواپیما که حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم لبنان است، فردا به سوریه خواهد آمد.

پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی آشکار و روشن و قوی‌تر خواهد بود.

این موضوعی است که ما بیشتر ثابت کرده‌ایم و آن‌ها می‌توانند ما را بیازمایند.

پیام سفرم به دمشق و بیروت این است که ایران همچنان تحت هر شرایطی در کنار جریان مقاومت باقی خواهد ماند.

دو موضوع اصلی کمک به آوارگان لبنانی و برقراری آتش بس در غزه و لبنان در دستور کار قرار دارد.

پیام ما به سوریه کاملا مشخص است؛ جمهوری اسلامی ایران  همچنان به روابط خوب خود با دولت سوریه ادامه خواهد داد. و سیاست دولت پزشکیان نیز ادامه سیاست های قبلی است.

 

 

سفر وزیر امور خارجه به سوریه/ عراقچی با اسد دیدار کرد

 

 

پیام سخنگوی وزارت امور خارجه درباره دیدار عراقچی و نخست‌وزیر سوریه
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۷:۴۶

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، با انتشار پیامی در ایکس نوشت: دکتر عراقچی در دیدار با نخست‌وزیر سوریه، آقای محمد‌غازی الجلالی، بر عزم ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران-سوریه تاکید کرد. مصمم هستیم روابط دوستانه و عمیق فیمابین را بیش از پیش در جهت گسترش پیوندهای سودمند اقتصادی بین دو ملت به پیش ببریم.

دیدار مسئولان گروه‌های مقاومت با عراقچی در دمشق
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۷:۲۵

دبیران‌کل و مسئولان گروه‌های مقاومت فلسطینی با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، در دمشق دیدار کردند.

دبیران کل و مسئولان گروه‌های مقاومت فلسطینی در دیدار با عراقچی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ضمن تسلیت شهادت شهید سیدحسن نصرالله به رهبری، دولت و ملت ایران و تجلیل از نقش بی‌بدیل حزب‌الله و دبیرکل شهید آن در حمایت از فلسطین و قدس، از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مشروع ملت‌های منطقه علیه اشغالگری صهیونیستی تقدیر کردند. 

ایشان همچنین با اشاره به سالگرد عملیات پیروزمندانه طوفان‌الاقصی و آغاز تهاجم وحشیانه رژیم تروریستی صهیونیستی علیه غزه و‌ جنایات نسل‌کشی علیه ملت‌های فلسطین و لبنان، بر عزم جدی گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین برای تداوم‌ ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی تاکید کردند. 

رهبران گروه‌های مقاومت همچنین از عملیات دفاعی و مشروع جمهوری اسلامی ایران علیه تجاوزگری و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی تجلیل کردند.

وزیر امور خارجه نیز طی سخنانی، متقابلا شهادت دبیرکل حزب‌الله و سایر فرماندهان مقاومت را تسلیت گفت و یادآور شد این ضایعه قطعا بر ثبات و قوت و قدرت مقاومت و حزب‌الله خواهد افزود.

عراقچی تاکید کرد: اطمینان داریم خون شهید نصرالله به‌عنوان شهید قدس و فلسطین ‌و‌ خون سایر شهدای مقاومت در فلسطین و لبنان، درخت مقاومت را قوی‌تر خواهد کرد و به پیروزی نهایی علیه دشمن صهیونیستی منجر خواهد شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به پیام روشن سفر خود به لبنان و‌سوریه و سخنان مقتدرانه مقام معظم رهبری در خطبه‌های جمعه نصر، بر تداوم سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان فلسطین و قدس و پشتیبانی همه‌‌جانبه از مقاومت در منطقه علیه رژیم اشغالگری صهیونیستی در دولت چهاردهم ‌تاکید کرد.

دیدار و گفت‌وگوی عراقچی با بشار اسد
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۶:۵۶

سیدعباس عراقچی، وزیر امورخارجه، که برای دیدار رسمی با مقام‌های دولت سوریه به دمشق سفر کرده، ظهر امروز شنبه با بشار اسد، رئیس جمهور عربی سوریه دیدار کرد. 

در این دیدار وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام‌های گرم مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران راجع به تحولات منطقه را تشریح کرد. 

عراقچی با تاکید بر ادامه حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه و مقاومت برای مقابله با اشغالگری و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی، این موضع اصولی را در راستای حراست از صلح و ثبات منطقه و حمایت از امنیت ملی کشورهای منطقه توصیف کرد.

رئیس‌جمهور سوریه ضمن قدردانی از حمایت های دولت و ملت ایران و ابلاغ سلام و تحیت به رهبری معظم انقلاب و رئیس‌جمهور محترم، از مواضع مسئولانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و حمایت موثر از اصل تعیین سرنوشت و حق دفاع و مقاومت علیه اشغالگری و تجاوز دشمن صهیونی تمجید کرد و بر اهمیت تلاش همه‌جانبه بین‌المللی برای پایان دادن به ماجراجویی‌های مجرمانه رژیم اشغالگر تاکید کرد.

بشار اسد همچنین اصل سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منطقه همزمان با خطبه نصر و تنها چند روز بعد از عملیات موشکی مشروع و شجاعانه نیروهای مسلح ایران علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز اشغالگر را بسیار معنادار و حاوی پیام قوت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای غیرقانونی و تحرکات مجرمانه رژیم صهیونی توصیف کرد و شایسته تقدیر دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه: وزیران خارجه ایران و سوریه راه‌های گسترش روابط دوجانبه را بررسی کردند
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۵:۳۴

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دکتر عراقچی، وزیر امور خارجه دیدار بسیار مفیدی با آقای بسام الصباغ، وزیر امور خارجه سوریه داشتند؛ دو وزیر در این دیدار راه‌های گسترش روابط دوجانبه را بررسی کردند؛ آن‌ها همچنین در مورد آخرین تحولات منطقه مشورت کردند؛ طرفین بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر در سطح دوجانبه و چندجانبه برای بسیج حمایت و همبستگی بین‌المللی جهت توقف نسل‌کشی رژیم اشغالگر در غزه و تجاوزات آن به لبنان تاکید کردند.

عراقچی: ما در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتباطات خوبی با سوریه داریم
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۵:۱۸

وزیر امور خارجه در جریان سفر به دمشق، در جمع خبرنگاران، گفت: ما در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتباطات خوبی با سوریه داریم؛ تلاش می‌کنیم با رفع موانع زمینه‌های جدید را پیدا کرده و این روابط را بهتر از گذشته ادامه دهیم؛ درباره تحولات منطقه و بین‌المللی هم بحث‌های خوبی داشتیم که طبیعتا به دلایل شرایط جاری منطقه این بحث‌ها اهمیت بیشتری هم می‌یابد.

 

دیدار و رایزنی عراقچی با محمد غازی الجلالی، نخست‌وزیر سوریه
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۴:۰۲

سیدعباس عراقچی که در راس هیئتی برای رایزنی با مقام‌های ارشد دولت سوریه به دمشق سفر کرده است، با محمد غازی الجلالی، نخست‌وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار نخست‌وزیر سوریه با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت عزتمندانه فلسطین، لبنان و سوریه در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری، ابراز امیدواری کرد که همه دولت‌های منطقه با درک تهدیدهای جدی ناشی از استمرار جنگ‌افروزی رژیم اسرائیل برای خنثی کردن شرارت‌های این رژیم بیش از پیش همدل و کوشا باشند. 

عراقچی با اشاره به سابقه طولانی روابط پایدار و دوستانه دو ملت که در زمانه‌های سخت محک زده شده است، بر عزم دولت چهاردهم برای استمرار و گسترش همکاری‌های همه‌جانبه فیمابین دو کشور در همه عرصه‌ها به‌ویژه در زمینه های اقتصادی تاکید کرد.

طرفین در مورد آخرین وضعیت اجرای موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه‌های اقتصادی و تجاری بحث و تبادل نظر کردند و بر استفاده از ظرفیت بخش‎‌های خصوصی ایران و سوریه برای تقویت و گسترش همکاری‌های اقتصادی و صنعتی و تجاری تاکید کردند.

نخست‌وزیر سوریه و وزیر امور خارجه ایران همچنین با بررسی شرایط دشوار انسانی ناشی از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان که موجب آواره شدن صدهاهزار نفر از شهروندان بی‌گناه لبنانی شده است، بر ضرورت بسیج همه امکانات در منطقه و در سطح بین‌المللی برای کمک‌رسانی به آوارگان و جلب حمایت های بین‌المللی در این زمینه تاکید کردند.

سفر وزیر امور خارجه به سوریه/ عراقچی با اسد دیدار کرد

عراقچی با اسد دیدار کرد
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۳:۰۷

وزیر امور خارجه در سفر به سوریه با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و رایزنی کرد.

 

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و سوریه
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۱:۰۸

 

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه که برای رایزنی با دولت سوریه در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به دمشق سفر کرده است، شنبه، چهاردهم مهر، با بسام الصباغ، وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین با مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و امنیتی، درباره راه‌های تقویت همکاری‌ها و اجرایی کردن کامل توافق‌ها و تفاهم‌های منعقده فیمابین دو کشور تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین با بررسی آخرین تحولات منطقه، از جمله وضعیت ناگوار انسانی ناشی از استمرار نسل‌کشی فلسطینی‌ها و تجاوز‌های مکرر رژیم صهیونیستی به لبنان، بر ضرورت بسیج همه امکانات دیپلماتیک برای جلب توجه جامعه جهانی به این فجایع و توقف فوری جنگ‌افروزی دشمن صهیونیستی تاکید کردند. 

وزیر خارجه سوریه نیز اهمیت هماهنگی روزافزون بین دو کشور در سطح سازمان‌های بین‌المللی را برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و روند‌های معارض با حاکمیت قانون و ناقض حقوق بین‌الملل یادآور شد و بر استفاده از ظرفیت گروه کشور‌های همفکر جهت تحقق این هدف تاکید کرد. 

عراقچی همچنین با انتقاد شدید از بی‌عملی شورای امنیت در قبال اعمال غیرقانونی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و انگلیس از این رژیم و کارشکنی آن‌ها در برابر هرگونه تصمیم‌گیری معنادار این نهاد، بیانیه مشترک اخیر ده کشور غیر عضو شورا و مطالبه توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی را مهم دانست و خواستار تشدید تحرکات دیپلماتیک و سیاسی کشور‌های اسلامی و عربی منطقه جهت وادارکردن حامیان رژیم به توقف جنایت‌های رژیم اسرائیل شد.

مقرر شد رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دیپلماتیک بین دو کشور در این زمینه، ازسوی نمایندگی‌های دائم دو کشور در نیویورک و ژنو نیز دنبال شود.

عراقچی وارد سوریه شد

عراقچی: ابتکارهایی درباره آتش‌بس در لبنان و غزه وجود دارد
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۱:۰۶

وزیر امور خارجه در بدو ورود به دمشق، تصریح کرد: هدف من از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها نسبت به تحولات منطقه است؛ من در بیروت رایزنی‌های بسیار مهمی با مقام‌های دولت لبنان داشتیم؛ بحث‌های خوبی در آنجا شد و ادامه آن برای رایزنی و مشورت‌های بیشتر در دمشق انجام خواهیم داد. 

وی با اشاره به اینکه ما همیشه نسبت به تحولات منطقه در رایزنی نزدیکی با دوستانمان در دولت سوریه بودیم، اظهار کرد: مهم‌ترین بحث روز، آتش‌بس در لبنان و به‌ویژه در غزه است؛ ابتکارهایی در این زمینه وجود دارند و رایزنی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد. 

عراقچی در ادامه گفت: متاسفانه دشمنی‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد؛ رژیم صهیونیستی جز زبان زور و جنگ زبان دیگری را بلد نیست و به جنایت‌های خود هر روز در بیروت و غزه ادامه می‌دهد؛ این احتیاج به یک تلاش جمعی در جامعه جهانی برای توقف این جنایت‌ها دارد؛ تلاش‌های ما ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با دوستانمان در دمشق به یک تفاهم بیشتری برای گام‌های بعدی برسیم.

 

ورود وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دمشق
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۰۹:۴۴

 

 

 

در حال تکمیل ...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *