دادستان مرکز استان خوزستان به دستگاه‌های مربوطه برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر هشدار داد

13:02 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۶۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان خوزستان به دستگاه‌های مربوطه برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر هشدار داد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان دستگاه‌های مربوطه در استان را مکلف کرد تا برای مقابله با وقوع احتمالی آبگرفتگی در ایام بارندگی، آمادگی کامل داشته باشند.

خبرگزاری میزان-امیر خلفیان در نشست ترمیم حفاری معابر و آمادگی جهت پیشگیری از آبگرفتگی معابر، با اشاره به شروع فصل پاییز و احتمال وقوع بارش‌های ناگهانی در روز‌های آتی، اظهار کرد: در سال‌های اخیر پس از هربار بارش و نزول رحمت الهی، پدیده آبگرفتگی معابر شهر اهواز به یکی از معضلات شهری تبدیل و باعث برهم زدن امنیت روانی و بهداشت عمومی شهروندان شده است لذا دستگاه‌های ذی‌ربط مکلف هستند اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از این مسئله داشته باشند و هرگونه کم کاری از هیچ مسئول و سازمانی پذیرفته نیست.

وی افزود: وضعیت ظاهری شهرستان اهواز با توجه به وسعت و گذشت زمان زیاد از حفاری‌ها نامناسب موجب ایجاد مشکل در تردد مردم شده است که این موضوع قابل پذیرش نیست.

خلفیان تصریح کرد: شهرداری و شرکت آبفا طبق مصوبات جلسات پیشین با این دادسرا، باید ضمن نظارت دقیق بر عملکرد مشاورین نسبت به رفع نقص‌ها اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با بیان اینکه اولویت‌بندی دستگاه‌های متولی باید ترمیم و بهسازی مناطقی باشد که در سال‌های گذشته بیشترین آسیب و خسارت را برای شهروندان داشته است، افزود: شهرداری‌های مناطق نسبت به اجرای طرح لوله گذاری مربوط به آب‌های سطحی اقدام و دستگاه‌های متولی نیز نسبت به نظارت و اصلاح موارد موجود از جمله همسطح نبودن درب منهول با آسفالت‌های جدید و ایجاد چاله و ورود خسارت به خودرو‌های شهروندان، اقدامات مقتضی و عملیاتی را انجام و نتیجه اقدامات را تا پایان ماه جاری جهت ارزیابی و نظارت اعلام کنند.

خلفیان تاکید کرد: همچنین طبق قانون و به منظور صیانت از حقوق عامه، دستگاه‌های ذی‌ربط باید در بحث اجرای عملیاتی طرح‌ها و تهیه نقشه مناطق مستعد سیل، طراحی و عملیاتی کردن سیستم‌های کارآمد جهت جمع آوری آب‌های سطحی، برنامه مدیریت جامع آبگرفتگی و سیل به منظور جلوگیری از روان آب‌ها و همچنین رفع تصرفات غیر مجاز در حاشیه رودخانه ها، پایش وضعیت و اقدامات انجام شده مسیل‌ها و...، اقداماتی را در دستور کار قرار دهند.

وی اظهار کرد: همچنین مقرر شد تمامی دستگاه‌ها ظرف ۲۰ روز آینده باهمکاری ستاد بحران استانداری نسبت به شناسایی مسائل و مشکلات پیش رو و تدوین برنامه جامع جهت رفع مشکل آبگرفتگی اقدام کنند و درصورتی که دستگاهی نسبت به انجام وظایف محوله کوتاهی کند، به عنوان ترک فعل شناخته شده و با آن برخورد قضایی لازم صورت می‌گیرد.

این جلسه با حضور معاون دادستان علی بیرانوند و مدیران عامل آبفای استان خوزستان و اهواز، معاون خدمانت شهرداری اهواز، مجری طرح جامع فاضلاب اهواز و مدیران هشتگانه شهرداری اهواز تشکیل شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *