دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فراهان معرفی شد

9:08 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۵۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فراهان معرفی شد
محسن بابایی طی مراسمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فراهان معرفی شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الله درودگر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در جریان سفر یک روزه به حوزه قضایی شهرستان فراهان و در آئین احیای دادسرا و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فراهان، اظهار کرد: طی مدتی بنا به دلایلی و با توجه به کاهش پرونده در برخی حوزه‌های قضایی، تشکیلات دادسرا برچیده شد که مجددا با موافقت رئیس قوه قضاییه، این نهاد به مجموعه قضایی شهرستان‌های فراهان و تفرش اضافه شد.

وی افزود: این امر، شرایط را برای رسیدگی هر چه بهتر به احقاق حقوق عامه و مبارزه با فساد و دیگر وظایفی که بر عهده دادستانی هست مهیا می‌کند و در نهایت ارتقای رضایت مندی مردم هموارتر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی بیان کرد: نکته‌ دیگر این است که در مجموع جایگاه تشکیلات قضایی شهرستان فراهان ارتقا پیدا کرده است و علاوه بر ایجاد نهاد دادسرا و معرفی دادستان عمومی و انقلاب، رئیس دادگاه‌های عمومی شهرستان فراهان نیز به سمت رئیس دادگستری شهرستان منصوب شده است.

درودگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روحیه جهادی فرماندهان در دوران جنگ تحمیلی و مسئولیت پذیری بالایی که آنان داشتند، تأکید کرد: امروز نیز ما برای حرکت به سمت قله‌های پیشرفت و اقتدار به افرادی همانند آنان نیاز داریم، با همان نیروی جهادی و احساس مسئولیت و اینکه به گونه‌ای کار‌ها را انجام دهند که فقط برای رضا و خشنودی خداوند باشد، نه برای حفظ و ارتقای پست و مقام دنیایی.

وی با بیان اهمیت بحث پیشگیری از وقوع جرم که از وظایف قوه قضاییه محسوب می‌شود، گفت: سیاست‌ها و تدابیری که دولت‌ها برای مواجهه با معضلات و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در پیش می‌گیرند، نقش بسزایی در امر پیشگیری از جرایم دارد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی ادامه داد: به طور مثال یکی از این سیاست‌ها که بسیار پیشگیرانه است، طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی است که از ایجاد بسیاری از دعاوی و جرایم در حوزه اراضی و نقل و انتقالات آن جلوگیری می‌کند، که در این رابطه جلسات زیادی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی انجام گرفته و این طرح در حال انجام است و انتظار ما این است که با همدلی و همکاری همه‌ی مسئولین و تبیین فواید اجرای این طرح برای مردم از طرق گوناگون، هم بیان در رسانه‌ها و هم توضیح در محافل و جلسات مختلف، ان شاء الله باعث شود که مردم به طور کامل در این امر مهم شرکت کنند.

درودگر یکی دیگر از این سیاست‌ها، اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول است که کلیه معاملات و انواع انتقالات اموال غیرمنقول را در بر می‌گیرد و می‌بایست از این به بعد حتما به صورت رسمی انجام گیرد که با اجرای صحیح آن، شاهد کاهش چشمگیر دعاوی و ورود پرونده به دادگستری در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به یکی از اهداف اصلی دستگاه قضایی که همان رضایت‌مندی حداکثری مردم و مراجعه کنندگان به دادگستری است، خاطرنشان کرد: آماری به تازگی توسط مرکز آمار قوه قضاییه منتشر شده که با ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده، حدود ۶۵ درصد مراجعین به دادگستری استان مرکزی از نحوه‌ی رفتار و عملکرد کارکنان و قضات رضایت داشتند و دادگستری استان مرکزی از این حیث رتبه نخست کشور را کسب کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

شایان ذکر است در این آئین محسن بابایی به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فراهان معرفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *