گفت‌وگو|

درودگر: فوتسال غرق در بی‌تدبیری، بی‌پولی و کاهش کیفیت فنی شده/ اولویت اصولی سفر، پاداش و مسائل شخصی است

0:45 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۴۷۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
درودگر: فوتسال غرق در بی‌تدبیری، بی‌پولی و کاهش کیفیت فنی شده/ اولویت اصولی سفر، پاداش و مسائل شخصی است
رئیس اسبق کمیته فوتسال ایران گفت: اصولی اصلاً نمی‌داند فوتسال چیست و فقط به عنوان مسئول کمیته در این رشته حضور دارد و اولویتش انجام کارهای سیاسی و تجارت خودش است.

محمدصادق درودگر در گفت‌وگو با میزان، ضمن ابراز گلایه شدید بابت عدم برگزاری مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا، اظهار داشت: ایران بنیان‌گذار جام باشگاه‌های آسیا در فوتسال و فوتبال ساحلی است. زمانی که در کمیته فوتسال بودم، ارتباطات خوبی با آسیا داشتم و طرح برگزاری جام باشگاه‌های آسیا را در ایران ارائه کردم. در آن‌جا بن‌همام و سکاندار فوتسال ژاپن گفتند که آسیا کشش برگزاری این مسابقات را ندارد و ایران نمی‌تواند میزبان شایسته‌ای باشد، اما ثابت کردیم ایران پتانسیل میزبانی را دارد و از تمام شرایط اعم از زمین مسابقه، هتل، حضور تماشاگر و غیره برخوردار است. 

وی افزود: ابتدا مسابقات را آزمایشی با حضور ۸ کشور برگزار کردیم و بعد از آن چندین دوره دیگر برگزار شد که با پیگیری‌های من جام باشگاه‌های فوتسال در آسیا راه‌اندازی شد. اما الان آقایی به نام احسان اصولی اصلاً نمی‌داند فوتسال چیست! او فقط به عنوان مسئول کمیته فوتسال در این رشته حضور دارد و اولویتش انجام کارهای سیاسی و تجارت خودش است. صراحتاً هم در گذشته اعلام کرده بود علاقه آن‌چنانی به فوتسال ندارد و به دنبال انجام کارهای فرهنگی است. این آقایان حتی نتوانستند از میراث و زحمات ما در آسیا نگهداری کنند.

مسئول کمیته فوتسال فقط دنبال سفر و پاداش است

رئیس اسبق کمیته فوتسال گفت: در زمان رئیس فدراسیون وقت دو میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ در تهران را گرفتیم. چرا کسی بعد از من نتوانست بگیرد؟ نتوانستند چون عشق و علاقه‌ای به فوتسال ندارند و صرفاً حکم گرفته‌اند و به دنبال مسائل دیگری هستند. مسئول فعلی کمیته فوتسال بیش‌تر به دنبال انتخاب سرمربی و انداختن تقصیرها به گردن یک نفر است. به عنوان مدیر فوتسال نباید فقط عشق به سفر در کنار تیم داشته باشیم و در مواردی هم‌چون هتل‌ها و ناهار و شام و پاداش حضور داشته باشیم. این که دیگر معنایی از مدیریت ندارد!

درودگر تصریح کرد: مسئول کمیته مسابقات باید به فکر موفقیت و ایجاد دستاورد باشد و خوراک برگزاری مسابقات را برای رئیس فدراسیون که کرسی آسیایی هم دارد فراهم کند. اکنون رئیس فدراسیون ایران می‌خواهد به چه کسی بگوید کارهای میزبانی را انجام دهد؟ در وهله اول مسئول کمیته باید دنبال پیگیری و انجام این موضوع باشد. من هزاران کار در فوتسال انجام دادم که سابقه نداشته است. در زمان دادکان و دیگر روسا می‌گفتند پول نداریم و پول جور می‌کردم. می‌گفتند هتل پنج ستاره نیست، می‌رفتم پیدا می‌کردم. استقلال و پرسپولیس را به لیگ می‌آوردم و تمام مسابقات پخش زنده داشت و هزاران تماشاگر به سالن‌ها می‌آمدند، اما الان ۵۰۰ نفر هم در مسابقات مهم حضور پیدا نمی‌کنند و فوتسال غرق در بی‌تدبیری و بی‌پولی و کاهش کیفیت فنی است.

تیم ملی فوتسال در سطح جهانی تدارک دیده نشد و حیثیتمان زیر سوال رفت

وی در ادامه یادآور شد: متأسفانه متولی و دارنده کرسی آسیایی فوتسال در AFC، مهدی تاج است، اما وی مسئولیت دارد و کاری نمی‌کند. البته در وهله اول رئیس کمیته فوتسال ایران باید به او خوراک بدهد و شرایط میزبانی را فراهم کند که اصلاً دنبال انجام این کارها نیست. ایران قطب اول آسیاست، اما به لطف آقایان به این روز افتاده است و در بدترین روزهای ممکن قرار گرفته‌ایم، البته هیچ اراده‌ای هم برای اصلاح این روند معیوب وجود ندارد و احتمالاً به همین مسیر پراشتباهشان ادامه می‌دهند.

درودگر در رابطه با ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی گفت: تیم ملی فقط در جام جهانی شرکت کرد و قبل از آن هیچ‌گونه تدارک مناسبی برای آماده‌سازی تیم اعم از بازی‌های دوستانه و اردوهای مختلف در نظر نگرفتند که مقصر آن سرمربی نیست و برعهده مسئولان است. همان بازی با قرقیزستان هم سرمربی تیم هماهنگ کرد و کمیته فوتسال هیچ نقش مفیدی در این راستا ایفا نکرد. تیم ملی فوتسال ایران در سطح جهانی تدارک دیده نشد و حیثیت فوتسال ایران زیر سوال رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال باید یک مربی بزرگ خارجی به عنوان دستیار در کنار وحید شمسایی قرار می‌داد و بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی پیش‌بینی می‌کرد که نکرد. متاسفانه نفهمیدند که این مسابقات جام جهانی است و مهمانی و خانه عمو و عمه نیست. باید از اعتبار فوتسال آسیا در این مسابقات دفاع کنیم و به دنبال تقویت تیم و کمک به ملی‌پوشان و سرمربی باشیم. در کل امیدی به رشد و تغییر تفکر در این آقایان که علاقه‌ای به فوتسال هم ندارند، نمی‌بینم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *