تشریح آخرین وضعیت پرونده بزرگ قاچاق سوخت در جنوب استان کرمان/ ۱۱ متهم در بازداشت هستند

10:57 - 19 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۷۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تشریح آخرین وضعیت پرونده بزرگ قاچاق سوخت در جنوب استان کرمان/ ۱۱ متهم در بازداشت هستند
رئیس کل دادگستری استان کرمان در رابطه با پرونده قاچاق سوخت در استان، گفت: شمار متهمان بازداشت شده در این پرونده به ۱۱ نفر افزایش یافته است و ۴ متهم دیگر نیز به دستگاه قضایی احضار شده‌اند.

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان کرمان در تشریح آخرین وضعیت پرونده بزرگ قاچاق سوخت در جنوب این استان، گفت: شمار متهمان بازداشت شده در این پرونده به ۱۱ نفر افزایش یافته و هم اکنون در زندان هستند و چهار متهم دیگر نیز به دستگاه قضایی احضار شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فساد تعدادی از مسئولان شرکت نفت، کارمندان و کارشناسان اداره صمت جنوب استان و جایگاه‌داران سوخت در بحث اخذ رشوه و قاچاق مواد سوختی، تحقیقات قضایی در ارتباط با این موضوع انجام شد. 

وی با بیان اینکه با ورود دستگاه قضایی به این مساله، ابعاد جدیدی از این موضوع کشف شد، گفت: با انجام تحقیقات، پرونده‌ای در این ارتباط در دادگستری استان تشکیل شد که در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در این پرونده چهار قبضه سلاح نیز کشف و توقیف شده است، اظهارداشت: به جز اقلام و سکه‌های طلا که در ابتدای امر در این پرونده کشف شده است، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال وجه نقد، چهار دستگاه خودرو، ۵ واحد مسکونی و چهار قطعه زمین نیز که اعضای این باند با اخذ رشوه به دست آورده بودند؛ از این متهمان کشف و توقیف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در شناسایی و کشف این قاچاق بزرگ، تاکید کرد: براساس برآورد‌های انجام شده ۱۰۲ میلیون لیتر سوخت در این پرونده قاچاق شده است.

وی با اشاره به این مطلب که متهمان پرونده به جرایم انجام شده اقرار کرده‌اند، تصریح کرد: فعالیت‌های غیرقانونی اعضای این باند در سه سال گذشته جریان داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه متهمان این پرونده با اخذ رشوه قاچاق سوخت را تسهیل می‌کردند، افزود: هر فردی از جمله مسئولان دولتی و غیر دولتی که در تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شود در این پرونده نقشی دارد مورد بازجویی قرار خواهد گرفت و اقدامات قانونی برای رسیدگی به پرونده انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ در پی اقدامات سازمان اطلاعات سپاه کرمان در مبارزه با باند‌های قاچاق سوخت و حذف حواله‌های صوری طی ۳ ماه اخیر میزان مصرف سوخت از ۱۴ میلیون لیتر در ماه به ۵ میلیون لیتر در ماه کاهش یافته است وماهانه از قاچاق ۹ میلیون لیتر سوخت در جنوب استان کرمان پیشگیری شده است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *