۱۹۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت ستاد دیه کرمان آزاد شدند

9:59 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۳۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۹۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت ستاد دیه کرمان آزاد شدند
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: ستاد دیه استان در راستای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد از ابتدای سال جاری موفق به آزادی تعداد ۱۹۲ زندانی جرایم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۳۰ میلیاردو ۴۳۹ تومان از سطح زندان‌های استان شده است.

خبرگزاری میزان - شهباز حسن‌پور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به همراه هیئت همراه از ستادمردمی دیه استان کرمان بازدید کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این دیدار گفت: ستاد دیه استان در راستای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد از ابتدای سال جاری موفق به آزادی تعداد ۱۹۲ زندانی جرایم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۳۰ میلیاردو ۴۳۹ تومان از سطح زندان‌های استان شده است.

سید حجت الله موسوی قوام اظهار کرد: شاهد رشد ۲۵ درصدی کمک‌های خیرین به ستاد دیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با بیان این موضوع که یکی از برنامه‌های مهم ستاد دیه برگزاری جشن‌های گلریزان است افزود: امسال در ماه مبارک رمضان بیش از ۴۰ میلیارد تومان خیرین و مردم نوع دوست دیار کریمان به ستاد مردمی دیه استان کمک کردند که از این مبلغ ۵۰ درصد آن مربوط به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان است.

موسوی قوام بیان کرد: در حال حاضر محکوم به پرداخت دیه در حوادث رانندگی در سطح زندان‌های استان نداریم، اما آمار وردی محکومین غیر عمد در ۷ ماهه سال جاری نگران کننده است و این امر نیازمند یک فرهنگ سازی دقیق و تصویب قوانین جدیدی توسط نمایندگان مجلس در جهت عدم ورود محکومین غیر عمد به زندان‌ها است.

موسوی در پایان خواستار همکاری و نشست مجمع نمایندگان استان با مسئولین ستاد دیه کشور و استان شد.

شهبازحسن پورنماینده مردم کرمان و راوردر مجلس شورای اسلامی در این نشست از نزدیک با اقدامات و فعالیت‌های ستاد دیه آشنا و ضمن تقدیر و تشکر ازاین مجموعه مردم نهاد بیان کرد: دراولین فرصت نشست مجمع نمایندگان بامسئولین ستاد دیه کشور و استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: بعنوان عضو افتخاری ستاد دیه در حد توان نسبت به همکاری با این ستاد مردم نهاد در جهت آزادی محکومین غیر عمد اقدام خواهند کرد.

در پایان این نشست مقرر شد بدهی تعداد ۲ مددجوی واجد الشرایط جرایم غیر عمد توسط نماینده و هیئت همراهشان پرداخت و از زندان آزاد شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آزادی زندانیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *