رئیس کل دادگستری استان اصفهان:آگاهی بخشی عمومی و رسانه‌ای شرط لازم برای رفع موانع و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان است

11:30 - 19 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۷۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان:آگاهی بخشی عمومی و رسانه‌ای شرط لازم برای رفع موانع و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان است
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت:اگر آموزش و اطلاع رسانی عمومی بیشتر مورد توجه دست‌اندرکاران و صاحبان شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد، مسیر حل مشکلات نیز تسهیل می‌شود.

خبرگزاری میزان-ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان با حضور اعضا در محل شهرک علمی تحقیقاتی تشکیل جلسه داد. در این جلسه که با هدف بررسی موانع و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شد، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به دیدگاه، تأکیدات و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به مسائل دانش بنیان و نخبگان کشور بیان کرد: دیدگاه و اندیشه‌های بلند رهبر معظم انقلاب به مسائل مرتبط با دانش بنیان حجت و تکلیف را برای حرکت در مسیر حل مشکلات و اجرای صحیح و دقیق قانون در این حوزه برای مسئولان روشن می‌کند.

وی یکی از عوامل مهم در عدم توفیق در این عرصه را عدم اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و شفاف سازی در مباحث تخصصی دانش بنیان خواند و افزود: اگر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای، آموزش و اطلاع رسانی عمومی بیشتر مورد توجه دست‌اندرکاران و صاحبان شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد، مسیر حل مشکلات نیز تسهیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: به صورت کلی مشکلات و مسائل این حوزه در دو بخش خلاصه می‌شود، یکی مربوط به دستگاه قضایی و رسیدگی‌های قضایی و دیگر مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری گفت: در مرحله اول شهرک علمی تحقیقاتی نماینده حقوقی معرفی نماید که به صورت تخصصی پیگیر مشکلات در بخش قضایی شده و در حوزه امور مالی و اعتباری نیز نماینده آگاه به مسائل برای پیگیری موارد غیر قضایی سایر دستگاه‌ها معرفی تا در کارگروه تخصصی مربوطه موارد دنبال شود.

رئیس دادگستری استان اصفهان افزود: در دادگستری باید شعب ویژه در همه مراحل رسیدگی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و تجدید نظر و نیز شعب شورای حل اختلاف در صورت دارا بودن شرایط دادگاه صلح، و نیز شعب بدوی و تجدید نظر در اداره تعزیرات و برگزاری جلسات مشورتی لازم با قضات به منظور تخصصی‌تر شدن رسیدگی‌ها تشکیل شود و سایر دستگاه‌ها نیز با نظارت دادستان مرکز استان با شفاف سازی و برنامه‌ریزی دقیق به وظایف خود عمل نمایند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت تحقق نظرات و منویات مقام معظم رهبری و اینکه در مسیر نهضت و جهش علمی قرار داریم با هرگونه ترک فعل وفق قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دانش بنیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *