دادستان عمومی و انقلاب اصفهان: اقدامات انجام شده در راستای رعایت مسائل زیست محیطی برای عموم مردم تبیین و تشریح شود

14:39 - 11 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۳۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان: اقدامات انجام شده در راستای رعایت مسائل زیست محیطی برای عموم مردم تبیین و تشریح شود
دادستان اصفهان و معاون حقوق عامه وی از بخش‌های مختلف نیروگاه تولید برق شهید منتظری بازدید کرد و گفت: اقدامات انجام شده در خصوص مسائل زیست محیطی برای گروه‌های مردم نهاد، مطالبه‌گران و دوستداران محیط زیست و اصحاب رسانه تبیین و تشریح شود.

خبرگزاری میزان - سیدمحمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه تولید برق شهید منتظری گفت: یکی از معضلات این نیروگاه بحث آلایندگی ناشی از سوخت مازوت است که با توجه به نزدیکی به کلان‌شهر اصفهان و قرار گرفتن در شرایط خاص جغرافیایی موجب نارضایتی مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی مازوت سوزی عدم تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه در برخی از فصول سال است، ادامه داد: باید برای این موضوع در سطح مدیریت کلان و از سوی وزارت نیرو تصمیمات لازم اتخاذ شود؛ اما در عین حال مجموعه پرسنل در تلاش و کوشش شبانه روزی برای تأمین برق هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و نباید این تلاش‌ها نادیده گرفته شود.

دادستان اصفهان ضمن تأکید بر اهمیت مسائل زیست محیطی افزود: اقدامات انجام شده در خصوص مسائل زیست محیطی برای گروه‌های مردم نهاد، مطالبه گران و دوستداران محیط زیست و اصحاب رسانه تبیین و تشریح شود.

موسویان در پایان صریح کرد: موضوع این نیروگاه نیازمند تصمیمات کلان کشوری است که بخشی از آن از توان استان خارج است؛ در عین حال دستگاه قضایی استان در راستای احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ سلامت عمومی پیگیری لازم را از مرکز داشته و خواهد داشت و مجموعه دستگاه‌های اجرایی متولی هم در این راستا گام‌های مؤثری بردارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *