دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان از تصفیه‌خانه فاضلاب شمال این شهر بازدید کرد

10:15 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۱۰۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان از تصفیه‌خانه فاضلاب شمال این شهر بازدید کرد
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان و معاون حقوق عامه از تصفیه‌خانه فاضلاب شمال شهر اصفهان بازدید و در جریان مشکلات و مسائل پیرامون آن را قرار گرفتند.

خبرگزاری میزان- سیدمحمد موسویان در جریان بازدید از تصفیه خانه شمال اصفهان گفت: استفاده از محصول نهایی این تصفیه‌خانه در اراضی کشاورزی منطقه جای بحث و بررسی دارد و باید میزان آلایندگی آن توسط کارشناسان تأیید تا سلامت جامعه را به خطر نیندازد و در صورتی که دستگاه‌های متولی تشخیص دادند این پساب قابلیت استفاده در امور کشاورزی را ندارد، دستگاه‌های متولی و اجرایی اجازه استفاده از پساب این تصفیه‌خانه برای کشاورزی را ندهند.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان اصفهان از دستگاه‌های متولی و اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌‎ای، دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست خواست در اسرع وقت موضوعات و مشکلات مربوط به میزان آلوده بودن و استفاده غیرمجاز این پساب‌ها را احصا و نتیجه این اقدامات به دبیرخانه معاونت حقوق عامه ارسال شود.

وی در پایان تأکید کرد: در صورت سو استفاده، این موضوع مصداق عینی تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی است و دستگاه قضایی استان این موضوع را با جدیت و خارج از نوبت رسیدگی خواهد کرد.

 در این بازدید مسائل و مشکلات این تصفیه خانه از جمله علت انتشار بوی نامطبوع و نیز برداشت غیرقانونی و غیرمجاز تعدادی از کشاورزان منطقه از آب‌های تصفیه شده مورد بررسی میدانی قرار گرفت و دستورات لازم در این رابطه صادر شد. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: اصفهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *