همدستی جامعه بین‌المللی با رژیم صهیونیستی در اجرای نسل‌کشی در غزه

8:50 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۴۶۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
همدستی جامعه بین‌المللی با رژیم صهیونیستی در اجرای نسل‌کشی در غزه
رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته انواع روش‌ها را برای نسل‌کشی و جنایت علیه مردم نوار غزه اجرا کرده است.

خبرگزاری میزان - یورو-مد مانیتور، ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه گزارشی جامع به‌مناسبت سالگرد آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۵ مهر ۱۴۰۲) منتشر کرده است. 

این سازمان حقوق بشری نوشت: اسرائیل در این مدت مرتکب جنایت‌های جنگی شدید با همدستی آشکار جامعه بین‌المللی شده است.

این گزارش با عنوان «غزه: یک سال نسل‌کشی اسرائیل و فروپاشی نظم جهانی»، برجسته‌ترین جنایت‌های انجام‌شده در ۱۲ ماه گذشته را شرح می‌دهد که به‌طور کامل ازسوی تیم‌های میدانی یورو-مد مستند شده است. 

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه: در یک سال جنگ غزه نسل‌کشی نظام‌مند اجرا شده است

 

شهادت بیش از ۵۰ هزار نفر در غزه

براساس گزارش یورو-مد مانیتور، از زمان آغاز نسل‌کشی در غزه، بیش از ۵۰ هزار فلسطینی ازسوی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند؛ این میزان ازسوی وزارت بهداشت غزه حدود ۴۲ هزار نفر ثبت شده که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. 

علاوه بر این، حدود ۱۰۰ هزار نفر مجروح شده‌اند و هزاران جسد هنوز زیر آوار و در خیابان‌ها هستند و گروه‌های امدادونجات نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

تخمین زده می‌شود که ۱۰ درصد از جمعیت غزه در نتیجه حمله‌های نظامی رژیم صهیونیستی شهید، مجروح، مفقود یا بازداشت شده‌اند. 

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه: در یک سال جنگ غزه نسل‌کشی نظام‌مند اجرا شده است

یورو-مد مانیتور نوشت: از ۵۰ هزار و ۲۹۲ فلسطینی جان‌باخته، ازجمله کسانی که هنوز در زیر آوار مدفون هستند، ۳۳ درصد کودک و ۲۱ درصد زن بودند. هزاران نفر دیگر بازداشت شده و ۳ هزار و ۶۰۰ نفر هنوز در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف اسرائیل محبوس هستند. 

از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲)، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانواده متحمل خسارت‌های متعدد شده‌اند؛ از این تعداد، ۳۶۵ خانواده بیش از ۱۰ عضو خود را از دست داده‌اند؛ در همین حال که بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ خانواده دست‌کم ۳ عضو خود را از دست داده‌اند.

اقدام‌های نظام‌مند نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه 

این گزارش به تشریح اقدام‌های نظام‌مند نسل‌کشی مرتکب شده ازسوی رژیم صهیونیستی در غزه، مانند کشتار هدفمند غیرنظامیان در خانه‌ها، پناهگاه‌ها، اردوگاه‌های آوارگان و مناطق بشردوستانه می‌پردازد. 

غیرنظامیان نیز ازسوی خودرو‌ها و تانک‌های نظامی، در کشتار‌های میدانی، از طریق حمله‌های هواپیما‌های بدون سرنشین، در بازار‌های شلوغ و حتی در هنگام انتظار برای دریافت کمک از کامیون‌های امدادی به شهادت رسیدند. 

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه: در یک سال جنگ غزه نسل‌کشی نظام‌مند اجرا شده است

 

طراحی آسیب‌های جسمی و روانی شدید ازسوی رژیم صهیونیستی

این گزارش همچنین به تاکتیک‌های قحطی گرسنگی ارتش رژیم صهیونیستی، کشتار عمدی اسیران فلسطینی، و هدف قراردادن امدادگران، متخصصان واجد شرایط و نخبگان فلسطینی اشاره می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی از روش‌های صریح طراحی شده برای وارد کردن آسیب‌های جسمی و روانی شدید به مردم استفاده می‌کند؛ این‌ها شامل راه‌اندازی هزاران حمله نظامی نظام‌مند علیه غیرنظامیان، افزایش چشمگیر مرگ‌ومیر در میان افراد در سنین باروری، جداسازی خانواده‌ها، هدف قرار دادن سیستم مراقبت‌های بهداشتی و تحمیل شرایط زندگی با گرسنگی و سوءتغذیه است.

ممانعت از کمک‌های بشردوستانه این جنایت‌ها را تشدید کرده و موقعیت‌های تهدیدکننده زندگی را برای هزاران نفر ایجاد می‌کند.

  • بیشتر بخوانید:
  • بمب ساعتی غزه؛ فاجعه انسانی قریب‌الوقوع است
  • ناقوس جنگ غزه علیه کودکان فلسطینی

این آزارواذیت شرایطی را برای نسل‌کشی مداوم ایجاد کرده است؛ درپی این موضوع، دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) در نظر مشورتی خود در ۱۹ جولای ۲۰۲۴ (۲۹ تیر ۱۴۰۳) پیامد‌های قانونی ناشی از سیاست‌ها و اقدام‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تایید کرد. 

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه: در یک سال جنگ غزه نسل‌کشی نظام‌مند اجرا شده است

 

نسل‌کشی در غزه باید پایان یابد

گزارش یورو-مد مانیتور پس از یک سال نسل‌کشی در غزه، با مجموعه‌ای از توصیه‌ها به پایان رسید و تاکید کرد که همه دولت‌ها، چه به‌صورت فردی و چه جمعی، همچنان موظف به توقف نسل‌کشی جاری با تمام ابزار‌های موجود هستند. 

پیشگیری و مجازات این جنایت یک تعهد حقوقی بین‌المللی است که بدون استثنا برعهده همه دولت‌ها بوده و از اقتدار مطلق نسبت به همه است.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه خواستار اعمال تحریم تسلیحاتی کامل علیه رژیم صهیونیستی، فسخ کلیه مجوز‌ها و توافق‌های مربوط به واردات و صادرات تسلیحات و پایان دادن به همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی است. 

این سازمان علاوه بر اعمال محدودیت‌های سفر و مسدود کردن دارایی‌های رژیم صهیونیستی، خواستار تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه این رژیم و کشور‌های همدست آن است؛ هدف از این اقدام‌ها تحت فشار قرار دادن طرف‌های مسئول برای حمایت از قوانین بین‌المللی، تضمین تکرار نشدن جنایت‌های علیه فلسطینیان و پرداخت غرامت به قربانیان این جنایت‌ها است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *