رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: اطلاع‌رسانی از برخورد‌های قاطع قضایی با مظاهر فساد موجب آرامش خاطر شهروندان است

12:23 - 17 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۳۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: اطلاع‌رسانی از برخورد‌های قاطع قضایی با مظاهر فساد موجب آرامش خاطر شهروندان است
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به اطلاع‌رسانی مبسوط در پرونده‌های مهم که اذهان عمومی هم آن را دنبال می‌کند تاکید کرد و گفت: این اطلاع‌رسانی موجب آرامش خاطر شهروندان و ارتقای میزان اعتماد آن‌ها به دستگاه قضایی می‌شود.

خبرگزاری میزان - بیست و هفتمین جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی صبح روز سه شنبه ۱۷ مهرماه در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه از زحمات و تلاش‌های همکاران خود در سطح استان تقدیر کرد و گفت: کار سخت و طاقت فرسای قضایی در سراسر استان با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان قضایی و اداری انجام می‌شود تا احقاق حق و اجرای عدالت لحظه‌ای متوقف نشود.

عتباتی به یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی از باب نظارت بر حقوق عامه اشاره و گفت: یکی از قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان که مدرک دکترای دامپزشکی دارد در امور مربوط به بهداشت و سلامت امور دامی و تغذیه شهروندان نظارت می‌کند و تخصص وی موجب حصول توفیقات عالی برای استان شده است که رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در دیدار اخیر خود از زحمات مجموعه قضایی استان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

وی افزود: وجود این قاضی متخصص در واقع موجب یک نوع پیشگیری از بروز هر گونه بیماری و آسیب و نیز موجب پیشگیری از جرایم مرتبط با حوزه دام و طیور و تغذیه شهروندان شده است لذا می‌بایست تلاش شود قضات متخصص در امور تخصصی بکارگیری شوند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اهمیت پرونده‌های مهم و خاص گفت: لازم است معاونین ناظر در سطح استان از پرونده‌های مهم اطلاع حاصل کنند و از ظرفیت کمیته مشورتی در این خصوص نهایت بهره را ببرند.

وی به اطلاع رسانی مبسوط در پرونده‌های مهم که اذهان عمومی هم آن را دنبال می‌کند تاکید کرد و گفت: این اطلاع رسانی موجب آرامش خاطر شهروندان و ارتقای میزان اعتماد آن‌ها به دستگاه قضایی می‌شود خصوصاً در زمینه برخورد‌های قاطع با مظاهر فساد و اراذل و اوباش و کلاهبرداران حرفه‌ای که باید به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

عتباتی به راه اندازی دادگاه صلح در شهرستان‌های استان هم تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات لازم فراهم شده است لازم است در سریعترین زمان ممکن دادگاه صلح در این حوزه‌های قضایی افتتاح و آغاز به کار کنند.

عتباتی در ادامه با اشاره به وضعیت محکومان مالی زندان‌های استان تاکید کرد توجه ویژه به محکومان زندانی مالی در دستور کار شعبات رسیدگی کننده به دعاوی اعسار باشد و در خصوص زندانیان مالی موضوع را با حساسیت بیشتری مورد رسیدگی قرار دهند.

در ادامه جلسه اسدی سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان به تشریح آمار و عملکرد مهرماه ۱۴۰۳ پرداخت و سپس دیگر دستورات جلسه طرح و اعضای جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *