بمب ساعتی غزه؛ فاجعه انسانی قریب‌الوقوع است

10:26 - 17 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۳۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بمب ساعتی غزه؛ فاجعه انسانی قریب‌الوقوع است
جنایت‌های مستمر یک سال گذشته رژیم صهیونیستی علیه غزه، این منطقه را تبدیل به بمب ساعتی کرده که هر لحظه می‌تواند منفجر شده و فاجعه‌ای انسانی را در ابعاد غیرقابل تصور رقم بزند.

خبرگزاری میزان – جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شد، نخستین روز از دومین سال خود را می‌گذراند؛ این جنگ با همان شدت روزها، هفته‌ها و ماه‌های گذشته ادامه دارد، هرچند دیگر نشانی از غزه آغاز جنگ وجود ندارد.

این جنگ به قتل‌عام بیش از ۴۰ هزار فلسطینی منجر شده و بخش‌های وسیعی از غزه را به ویرانه تبدیل کرده است؛ با وجود این، پایانی برای آن متصور نیست و اقدام‌ها و مذاکرات آتش‌بس همگی پشت سد تداوم ارسال و صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی و مانع‌تراشی در مسیر به نتیجه رسیدن مذاکرات مانده‌اند.

 

بمب ساعتی غزه؛ فاجعه انسانی قریب‌الوقوع است

جنگ جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه با تداوم جنایت‌های جنگی، ضدبشری و نسل‌کشی ادامه دارد و مانند یک بمب ساعتی همه‌چیز و همه‌کس را در غزه به سمت نابودی می‌برد.

فقط در ۲۰۰ روز نخست جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، این رژیم بیش از مجموع مواد منفجره مورد استفاده در طول جنگ جهانی دوم روی درسدن، هامبورگ و لندن، بمب بر سر غزه ریخت.

این بمباران‌ها همچنان ادامه دارند و به تخریب و ویران‌گری ادامه می‌دهند؛ زیرساخت‌های غزه بر اثر بمباران مداوم از بین رفته‌اند و این امر در یک مورد سبب شده تا آب به کالای کمیابی در غزه تبدیل شود.

آکسفام (یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، متشکل از ۱۵ سازمان در ۹۸کشور، است) در ماه جولای سال جاری (تیر/ مرداد) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دسترسی ساکنان غزه به آب را ۹۴ درصد کاهش داده است.

آموزش‌وپرورش نیز قربانی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بوده است؛ به گفته آژانس امدادرسانی سازمان ملل، ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

 

بمب ساعتی غزه؛ فاجعه انسانی قریب‌الوقوع است

حمله‌های نظامی رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی و درمانی غزه نیز کمتر ویرانگر نبوده است و طبق گزارش سازمان ملل، ۱۹ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه کاملا از کار افتاده‌اند.

رساندن صدای مردم غزه به جهان و روایت کردن رنج‌های آن‌ها نیز به خبرنگاران و اهالی رسانه متکی است، اما رژیم صهیونیستی همین راویان را نیز هدف قرار داده و ۱۷۵ نفر از آن‌ها را قتل‌عام کرده است.

البته خبرنگاران و اهالی رسانه در سراسر فلسطین هیچ‌گاه از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در امان نبوده‌اند.

در حال حاضر به‌طور متوسط، هر چهار دقیقه یک نفر در غزه قتل‌عام می‌شود؛ تاکنون حدود ۴۲ هزار نفر در غزه بر اثر حمله‌های هدفمند رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان قتل‌عام شدند و این روند همچنان ادامه دارد.

ازسوی دیگر، دست‌کم ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دچار جراحت‌های تغییردهنده زندگی مانند قطع عضو، ضربه به نخاع یا آسیب مغزی شده‌اند.

 

بمب ساعتی غزه؛ فاجعه انسانی قریب‌الوقوع است

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تا به امروز همه تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس را به چالش کشیده و مانع به نتیجه رسیدن آن‌ها شده است.

او با گسترش درگیری‌ها به لبنان و یمن نشان داد که نسل‌کشی در غزه را تمام‌شده می‌داند و اکنون قصد اجرای این استراتژی مرگ را در دیگر بخش‌های منطقه دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *