خودسوزی یک خبرنگار آمریکایی حامی فلسطین در مقابل کاخ سفید

12:11 - 15 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۹۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خودسوزی یک خبرنگار آمریکایی حامی فلسطین در مقابل کاخ سفید
اعتراض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی به‌ویژه درپی تداوم جنایت‌های یک‌ساله این رژیم علیه غزه، به‌صورت گسترده در سراسر این کشور در جریان است.

خبرگزاری میزان – با بالا گرفتن اعتراض‌ها به تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در سالگرد یک‌ساله شدن این جنگ جنایت‌کارانه در سراسر آمریکا و البته آمریکا، چهارمین خودسوزی شهروندان آمریکایی در اعتراض به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی رخ داد.

به گزارش آناتولی و ایندیپندنت، یک مرد آمریکایی روز شنبه، ۱۴ مهر در جریان تجمع اعتراضی در مقابل کاخ سفید در واشنگتن، دست به خودسوزی زد.

اگرچه مقام‌های آمریکایی توضیحاتی درباره دلایل اقدام ساموئل منا جونیور ارائه نکردند، اما شاهدان می‌گویند که وی خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس بود و شبکه مورد نظر این خبرنگار را به دلیل اقدام برای انتشار اخبار فلسطین تحت فشار قرار داده بود.

منا روز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود که قصد دارد در تجمع طرفداران فلسطین شرکت کند.

 

خودسوزی یک خبرنگار آمریکایی حامی فلسطین در مقابل کاخ سفید

از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) تاکنون چهار شهروند آمریکایی اقدام به خودسوزی کردند؛ آن‌ها خواستار پایان یافتن حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ یک‌ساله علیه غزه بودند.

در دسامبر گذشته (آذر ۱۴۰۲) یک معترض به سیاست‌های آمریکا در موضوع جنگ غزه، در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در آتلانتا ایالت جورجیا دست به خودسوزی زده و جان باخت.

آرون بوشنل ۲۵ ساله، دیگر شهروند آمریکایی است که در فوریه سال جاری (بهمن ۱۴۰۲) درپی اقدام به خودسوزی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن جان باخت.

مت نلسون، دیگر شهروند آمریکایی نیز در سپتامبر سال جاری (شهریور)، خود را در نزدیکی کنسولگری رژیم صهیونیستی در بوستون ایالت ماساچوست به آتش کشید و چند روز بعد بر اثر شدت جراحت‌ها جان باخت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *