اکونومیک‌تایمز: موشک‌های ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل است

11:33 - 14 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۷۳۷
اکونومیک‌تایمز: موشک‌های ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل است
قابلیت‌های موشکی ایران در عملیات وعده‎صادق ۲ بار دیگر پوچ بودن ادعای نفوذناپذیری سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

خبرگزاری میزان - روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه گذشته شب با صدور اطلاعیه‌ای از عملیات موشکی به تل‌آویو خبر داد.

این عملیات موشکی به عمق اراضی اشغالی بار دیگر توجه رسانه‌ها و کارشناسان نظامی را از سویی به قابلیت‌ها و توانمندی موشکی ایران و از سوی دیگر به ضعف‌های سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی جلب کرده است.

پایگاه روزنامه اکونومیک‌تایمز، در گزارشی به این عملیات موشکی ایران پرداخته و می‌نویسد، که برخی از موشک‌های ایران بردی معادل ۲ هزار کیلومتر دارند و به راحتی هر نقطه را در اراضی اشغالی هدف قرار می‌دهند.

این گزارش می‌گوید: ایران همچنین موشک‌های دیگری مانند شهاب-۱، فاتح، شهاب-۲، ذوالفقار و قیام-۱ را در اختیار دارد؛ با این حال، شهاب-۳ توانایی حمله به عمق اسرائیل را دارد؛ ایران ویدیو‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد این موشک‌ها از داخل این کشور پرتاب می‌شوند و تصاویر نشان می‌دهد که آن‌ها تل‌آویو را هدف قرار می‌دهند.

زرادخانه موشکی ایران یک تهدید بزرگ برای رژیم صهیونیستی

اکونومیک‌تایمز در ادامه با اشاره به عملیات وعده‌صادق در فروردین‌ماه گذشته نوشت: حمله اخیر به دنبال حمله مشابه ایران در ماه آوریل (فروردین‌ماه) صورت گرفت.

این روزنامه تاکید کرده که زرادخانه موشکی بالستیک ایران یک تهدید بزرگ برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش ۲۰۲۱ پروژه تهدید موشکی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS)، ایران هزاران موشک بالستیک و کروز در اختیار دارد و موشک‌های ایران شامل انواع کوتاه، متوسط ​​و دور‌برد مانند فاتح، سجیل، شهاب، قیام و خرمشهر است.

نفوذ موشک‌ها به سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی

این روزنامه در ادامه به عبور موشک‌های ایران از سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی اشاره کرده و می‌نویسد: سیستم پدافندی اسرائیل که بسیار پیچیده تلقی می‌شود در این حمله نقض شد.

اکونومیک‎تایمز نوشت: در این حمله از موشک قتاح استفاده شده که می‌تواند با سرعتی معادل ۵ ماخ یا ۵ برابر سرعت صوت حرکت کند.

این گزارش در تشریح سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی می‌نویسد که سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی شامل آرو، فلاخن داود و گنبد آهنین است؛ سامانه‌های دیگری نیز وجود داشت که احتمالا در این حمله برای مقابله با موشک‌های ایران از آن‌ها استفاده شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: وعده صادق 2

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *