انتخابات آمریکا|

ترامپ و هریس به‌دنبال جلب حمایت رای‌دهندگان در ۷ ایالت کلیدی

9:27 - 14 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۹۷
ترامپ و هریس به‌دنبال جلب حمایت رای‌دهندگان در ۷ ایالت کلیدی
نامزد‌های انتخاباتی دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا یک ماه مانده تا موعد برگزاری انتخابات در تلاش هستند تا نتیجه انتخابات را در ۷ ایالت کلیدی و سرنوشت‌ساز به نفع خود تغییر دهند.

خبرگزاری میزان - یک قاضی شکایت مقام‌های حزب جمهوری‌خواه را در جورجیا که به‌دنبال ایجاد تردید در مورد امنیت دستگاه‌های رأی‌گیری است که در سراسر این ایالت در انتخابات مورد استفاده قرار می‌گیرند، رد کرد.

اسکات مک‌آفی، قاضی فولتون، در حکم خود تاکید کرد که این تجهیزات همچنان دارای گواهی هستند و عواقب خطرات امنیتی بالقوه -در این مرحله- کاملا فرضی است.

قدردانی ترامپ از فرماندار جورجیا

ترامپ در جریان تأثیر طوفان هلن در جورجیا قرار گرفت و از برایان کمپ، فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت به‌دلیل واکنش و تلاش‌های بازیابی پس از طوفان، تمجید کرد.

نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه گفت: می‌خواهم از فرماندار جورجیا تشکر کنم، فرماندار سخت کار می‌کند، من این را به‌طور واقعی و بسیار مؤثر می‌دانم، بنابراین، می‌خواهم از او تشکر کنم.

خودداری اتحادیه آتش‌نشان‌ها از اعلام حمایت از هریس و ترامپ

اتحادیه آتش‌نشانان آمریکا از حمایت از دونالد ترامپ و کامالا هریس، نامزد‌های جمهوری‌خواه و دموکرات خودداری کرد.

کامالا هریس، درست پس از اینکه اتحادیه آتش‌نشانان بزرگ از حمایت از ۲ نامزد خودداری کرد، سوابق خود را در مسائل کارگری برجسته کرد و آن را با رئیس‌جمهور سابق، مقایسه کرد.

رقابت نزدیک نامزد‌ها در ۷ ایالت کلیدی

درحالی که تنها یک ماه تا موعد برگزاری انتخابات در آمریکا زمان باقی‌مانده، همه نگاه‌ها به ۷ ایالت کلیدی است که احتمالا تصمیم می‌گیرند چه کسی پیروز این رقابت باشد؛ (آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین).

دونالد ترامپ دیروز جمعه در ۲ مورد از آن‌ها (جورجیا و کارولینای شمالی) حضور داشت و کامالا هریس در میشیگان گردهمایی انتخاباتی برگزار کرد.

هر دو نامزد در تلاش هستند تا پایه حامیان خود را هیجان‌زده کنند و در عین حال با هدف ایجاد انگیزه در رأی‌دهندگان بلاتکلیف و احتمالا حتی متقاعد کردن رای‌دهندگان در تیم دیگر به آن‌ها بپیوندند.

رقایت نزدیک نامزد‌ها در سراسر آمریکا

نظرسنجی اخیر که از سوی ان‌پی‌آر/ پی‌بی‌اس/ماریست نشان می‌دهد که ترامپ و هریس رقابت بسیار نزدیکی را دارند و نامزد دموکرات در سطح ملی تنها با اختلاف ۲ درصد پیشتاز است.

در همین حال ترامپ در میان رای‌دهندگان مستقلی که احتمالا در ماه نوامبر رای می‌دهند، با ۵۰ درصد به ۴۶ درصد از هریس پیشی گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *