بازتاب بین‌المللی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه

15:54 - 13 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۴۵
بازتاب بین‌المللی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.

خبرگزاری میزان - سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب یافت.

رویترز نوشت که رهبر ایران روز جمعه گفتند که حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل قانونی و مشروع بوده و این حمله حداقل مجازات برای جنایت‌های اسرائیل است.

رویترز در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در نماز جمعه تهران، نوشت که رهبر ایران در خطبه‌های نماز به جمعیت عظیمی که در مراسم حضور داشتند گفتند که ایران برای مقابله با اسرائیل در انجام وظیفه‌اش نه تعلل کرده و نه شتابزده عمل می‌کند. 

واشنگتن‌پست هم درباره خطبه مقام معظم رهبری، نوشت که رهبر ایران روز جمعه حمله موشکی اخیر این کشور به اسرائیل را ستود و گفتند که این کشور آماده است در صورت لزوم دوباره آن را انجام دهد. 

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین حضور خود به‌عنوان امام جمعه پس از حدود ۵ سال، حمله موشکی را اقدام درخشنده نیرو‌های مسلح ایران خواندند. رهبر ایران طی سخنرانی ۴۰ دقیقه‌ای در جمع هزاران نفر از مردم در مصلی تهران، گفتند که عملیات حماس علیه اسرائیل در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) اقدامی مشروع از سوی مردم فلسطین بود. 

واشنگتن‌پست همچنین افزود که رهبر ایران گفتند که حمله موشکی علیه اسرائیل براساس قوانین بین‌المللی، قوانین کشور و اعتقادات اسلامی انجام شد. 

الجزیره هم درباره سخنان مقام معظم رهبری، نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، ضمن ایراد خطبه‌های نماز جمعه، گفتند که ایران و متحدان منطقه‌ای‌اش در برابر اسرائیل کوتاه نخواهند آمد و خواستار اتحاد میان ملت‌های مسلمان شد.

الجزیره همچنین نوشت که رهبر ایران گفتند که عملیات موشکی علیه اسرائیل پاسخ جنایت‌های فجیعی بود که از سوی این جنایت‌کار خونخوار انجام شده است. 

نشریه نیوزویک هم نوشت: رهبر ایران از ملت‌ها از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه خواست تا برای مقابله با دشمن آماده باشند. 

نیوزویک در ادامه گفت که رهبر ایران با بیان اینکه اسرائیل دوام زیادی نخواهد داشت، با اشاره به درگیری کنونی، گفتند که اسرائیل نمی‌تواند آسیب جدی به حزب‌الله و حماس که دو قطب محور مقاومت هستند، وارد کند.

العربیه انگلیسی هم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی، نوشت که رهبر ایران روز جمعه در یک سخنرانی تاکید کردند که متحدان ایران در منطقه به مبارزه با اسرائیل ادامه خواهند داد‌

این پایگاه در ادامه نوشت که رهبر ایران در جمع هزاران نفر به زبان عربی گفتند که مقاومت در منطقه با این شهادت‌ها کوتاه نمی‌آید و پیروز خواهد شد.

سی‌ان‌ان هم نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای گفتند که حمله روز سه‌شنبه ایران به اسرائیل کمترین مجازات بود. ایشان در یک سخنرانی گفتند که ایران اگر لازم باشد دوباره به اسرائیل حمله خواهد کرد.

سی‌ان‌ان همچنین نوشت که رهبر ایران با رعایت سنت‌های نماز جمعه، سخنرانی خود را در حالی که به نظر می‌رسید یک تفنگ در کنارش بود، ایراد کردند. آیت‌الله خامنه‌ای بخش قابل توجهی از سخنرانی خود را به حزب‌الله و سید حسن نصرالله اختصاص دادند.

ایندیپندنت هم با اشاره به حضور ایرانیان در مصلی تهران، نوشت که رهبر ایران روز جمعه حمله موشکی اخیر این کشور به اسرائیل را ستود و گفتند که کشورش آماده است در صورت لزوم دوباره این حمله را انجام دهد. ایشان گفتند که حمله موشکی روز سه‌شنبه براساس قوانین بین‌المللی، قوانین کشور و اعتقادات اسلامی صورت گرفت.

ان‌بی‌سی در گزارش خود درباره سخنرانی رهبر معظم انقلاب، نوشت که رهبر ایران در خطبه امروز خود گفتند که اقدام‌های اسرائیل در خاورمیانه تنها به افزایش خشم و انگیزه در میان مردم دامن‌زده است. 

ان‌بی‌سی نیز نوشت که رهبر ایران هشدار داد که ترور‌های اسرائیل تنها به ظهور رهبران بیشتر منجر می‌شود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *