سفر وزیر امور خارجه به سوریه/ عراقچی با اسد دیدار کرد

8:16 - 14 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۸۷
سفر وزیر امور خارجه به سوریه/ عراقچی با اسد دیدار کرد
وزیر امور خارجه در ادامه سفر منطقه‌ای پس از لبنان وارد دمشق، پایتخت سوریه شد و با وزیر خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه پس از انجام دیدار و رایزنی‌ها با مقام‌های لبنانی در بیروت، پایتخت این کشور، برای انجام سفری رسمی به سوریه سفر کرد.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دکتر عراقچی، وزیر امور خارجه و هیئت همراه برای انجام دیدار رسمی از سوریه وارد دمشق شد؛ وی قرار است با مقام‌های عالی‌رتبه سوریه دیدار و با آن‌ها در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی کند.

 

عراقچی وارد سوریه شد

 

سخنگوی وزارت امور خارجه: وزیران خارجه ایران و سوریه راه‌های گسترش روابط دوجانبه را بررسی کردند
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۵:۳۴

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دکتر عراقچی، وزیر امور خارجه دیدار بسیار مفیدی با آقای بسام الصباغ، وزیر امور خارجه سوریه داشتند؛ دو وزیر در این دیدار راه‌های گسترش روابط دوجانبه را بررسی کردند؛ آن‌ها همچنین در مورد آخرین تحولات منطقه مشورت کردند؛ طرفین بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر در سطح دوجانبه و چندجانبه برای بسیج حمایت و همبستگی بین‌المللی جهت توقف نسل‌کشی رژیم اشغالگر در غزه و تجاوزات آن به لبنان تاکید کردند.

عراقچی: ما در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتباطات خوبی با سوریه داریم
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۵:۱۸

وزیر امور خارجه در جریان سفر به دمشق، در جمع خبرنگاران، گفت: ما در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتباطات خوبی با سوریه داریم؛ تلاش می‌کنیم با رفع موانع زمینه‌های جدید را پیدا کرده و این روابط را بهتر از گذشته ادامه دهیم؛ درباره تحولات منطقه و بین‌المللی هم بحث‌های خوبی داشتیم که طبیعتا به دلایل شرایط جاری منطقه این بحث‌ها اهمیت بیشتری هم می‌یابد.

 

دیدار و رایزنی عراقچی با محمد غازی الجلالی، نخست‌وزیر سوریه
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۴:۰۲

سفر وزیر امور خارجه به سوریه/ عراقچی با اسد دیدار کرد

عراقچی با اسد دیدار کرد
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۳:۰۷

وزیر امور خارجه در سفر به سوریه با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و رایزنی کرد.

 

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و سوریه
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۱:۰۸

 

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه که برای رایزنی با دولت سوریه در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به دمشق سفر کرده است، شنبه، چهاردهم مهر، با بسام الصباغ، وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین با مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و امنیتی، درباره راه‌های تقویت همکاری‌ها و اجرایی کردن کامل توافق‌ها و تفاهم‌های منعقده فیمابین دو کشور تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین با بررسی آخرین تحولات منطقه، از جمله وضعیت ناگوار انسانی ناشی از استمرار نسل‌کشی فلسطینی‌ها و تجاوز‌های مکرر رژیم صهیونیستی به لبنان، بر ضرورت بسیج همه امکانات دیپلماتیک برای جلب توجه جامعه جهانی به این فجایع و توقف فوری جنگ‌افروزی دشمن صهیونیستی تاکید کردند. 

وزیر خارجه سوریه نیز اهمیت هماهنگی روزافزون بین دو کشور در سطح سازمان‌های بین‌المللی را برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی و روند‌های معارض با حاکمیت قانون و ناقض حقوق بین‌الملل یادآور شد و بر استفاده از ظرفیت گروه کشور‌های همفکر جهت تحقق این هدف تاکید کرد. 

عراقچی همچنین با انتقاد شدید از بی‌عملی شورای امنیت در قبال اعمال غیرقانونی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و انگلیس از این رژیم و کارشکنی آن‌ها در برابر هرگونه تصمیم‌گیری معنادار این نهاد، بیانیه مشترک اخیر ده کشور غیر عضو شورا و مطالبه توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی را مهم دانست و خواستار تشدید تحرکات دیپلماتیک و سیاسی کشور‌های اسلامی و عربی منطقه جهت وادارکردن حامیان رژیم به توقف جنایت‌های رژیم اسرائیل شد.

مقرر شد رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دیپلماتیک بین دو کشور در این زمینه، ازسوی نمایندگی‌های دائم دو کشور در نیویورک و ژنو نیز دنبال شود.

عراقچی وارد سوریه شد

عراقچی: ابتکارهایی درباره آتش‌بس در لبنان و غزه وجود دارد
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۱:۰۶

وزیر امور خارجه در بدو ورود به دمشق، تصریح کرد: هدف من از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها نسبت به تحولات منطقه است؛ من در بیروت رایزنی‌های بسیار مهمی با مقام‌های دولت لبنان داشتیم؛ بحث‌های خوبی در آنجا شد و ادامه آن برای رایزنی و مشورت‌های بیشتر در دمشق انجام خواهیم داد. 

وی با اشاره به اینکه ما همیشه نسبت به تحولات منطقه در رایزنی نزدیکی با دوستانمان در دولت سوریه بودیم، اظهار کرد: مهم‌ترین بحث روز، آتش‌بس در لبنان و به‌ویژه در غزه است؛ ابتکارهایی در این زمینه وجود دارند و رایزنی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد. 

عراقچی در ادامه گفت: متاسفانه دشمنی‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد؛ رژیم صهیونیستی جز زبان زور و جنگ زبان دیگری را بلد نیست و به جنایت‌های خود هر روز در بیروت و غزه ادامه می‌دهد؛ این احتیاج به یک تلاش جمعی در جامعه جهانی برای توقف این جنایت‌ها دارد؛ تلاش‌های ما ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با دوستانمان در دمشق به یک تفاهم بیشتری برای گام‌های بعدی برسیم.

 

ورود وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دمشق
۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۰۹:۴۴

 

 

 

در حال تکمیل ...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *