رحمتی: استقلال پرمهره‌ترین تیم لیگ برتر است/ نکونام نتایج خوبی گرفت/ ۲۵ سرباز جنگجو داریم

13:37 - 13 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۳۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رحمتی: استقلال پرمهره‌ترین تیم لیگ برتر است/ نکونام نتایج خوبی گرفت/ ۲۵ سرباز جنگجو داریم
سرمربی تیم فوتبال هوادار تهران گفت: فردا مقابل استقلال که پرمهره‌ترین تیم لیگ برتر است بازی داریم.

خبرگزاری میزان - سید مهدی رحمتی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال در هفته هفتم لیگ برتر، اظهار داشت: فردا با یکی از بهترین تیم‌های ایران و پرمهره‌ترین تیم کشور بازی داریم. شش هفته از لیگ گذشته و سعی کردیم مقداری کاستی‌هایی که از فصل قبل و اوایل فصل از لحاظ فنی و بازیکن داشتیم، برطرف کنیم. به جز بازی با تراکتور که اصلا خوب نبوده و مستحق باخت بودیم، در پنج دیدار دیگر بازی‌های پایاپایی داشتیم و می‌توانستیم برنده باشیم.

وی افزود: مقداری بدشانسی باعث شد نتوانیم به ۳ امتیاز برسیم. در بازی با گل‌گهر محمدرضا اخباری، بهترین واکنش هفته را داشت و اگر یک دروازه‌بان باتجربه درون دروازه بود، می‌توانستیم با پیروزی از سیرجان برگردیم. پس از تعطیلی لیگ شرایط هوادار خیلی بهتر شده و نفرات مصدوم‌مان رسیده‌اند. پیش فصل خوبی نداشتیم، اما اکنون شرایط بدنی بچه‌ها خیلی بهتر شده است.

سرمربی هوادار اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ سرباز جنگجو داریم که همگی یکدل و هم‌قسم شده‌اند تا بتوانیم ۲ عدد صفری که برای هوادار در جدول رده‌بندی لیگ برتر است، از بین ببریم. قطعا فردا با تمام توان و انرژی بازی می‌کنیم تا به هدف اصلی خود برسیم.

رحمتی درمورد اینکه در سال‌های اخیر شرایط خوبی در هوادار و نساجی نداشته و آیا می‌تواند تیم هوادار را از بحران فعلی خارج کند، عنوان کرد: دوست ندارم درباره گذشته حرف بزنم، اما ما ایرانی‌ها همیشه عادت داریم نیمه خالی لیوان را ببینیم. نساجی به عنوان تیم سیزدهم لیگ برتر به من تحویل داده شد. با خرید هفت بازیکن، توقع پیروزی مقابل الهلال و قهرمان ازبکستان را از من داشتید که اصلا شدنی نیست.

وی افزود: هوادار هم در پنج بازی فصل قبلش، ۲۱ گل خورد و خیلی از بازیکنانش نیز در پایان فصل جدا شدند. خدا را شکر مالکیت، مدیرعامل و مجموعه کل باشگاه با من همسو، همفکر و هم قدم پیش می‌روند و می‌دانیم چه داشته و در حال حاضر چه داریم. چرا نمی‌گویید تیمی که در پنج بازی ۲۱ گل خورده، چگونه در ۶ بازی با من فقط ۶ گل خورده است؟ وظیفه من به عنوان سرمربی خلق موقعیت و موقعیت گل ندادن به حریف است. 

سرمربی هوادار تاکید کرد: در بازی با فولاد حریف یک شوت در چارچوب داشت که وارد دروازه شد و شوت ما به تیر خورد. شرایط فعلی به جوانی و ناهماهنگی تیم من بازمی‌گردد. پیش فصل خوبی نداشتم که بتوانیم بازی‌های دوستانه بیشتری انجام بدهیم و ۳ بازی ابتدایی لیگ، برای ما حکم دیدار‌های تدارکاتی داشت. شرایط فعلی ما رو به جلو است.

سرمربی هوادار خاطرنشان کرد: خیلی‌ها می‌گویند مهدی رحمتی پدیده مشهد را انداخت درحالیکه با این تیم نهم شدم و سال بعدش پدیده سقوط کرد. درست نیست برداشت‌های ما فقط با خاطر خودمان باشد و نظر خود را تحمیل کنیم. اکنون با مدیریت باشگاه هوادار نیگا پر لیوان را می‌بینیم و رو به جلو حرکت می‌کنیم.

رحمتی افزود: بازی قبلی به مصاف گل‌گهر به عنوان یکی از پرمهره‌ترین و بهترین تیم‌های ایران رفتیم. حریف ما تیم کوچکی نیست. چندین سال است در لیگ برتر حضور دارد و رتبه‌اش بالای جدول بوده. امسال هم به خوبی هزینه کرده و بازیکنان خیلی خوبی در اختیار دارد. توانستیم با کنترل این تیم، ۳_۲ موقعیت خیلی خوب ایجاد کنیم. اخباری با مهار یکی از این فرصت‌ها، بهترین واکنش هفته را داشت. این نشان می‌دهد رو به پیشرفت هستیم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در زمانی کوتاه بگوییم چرا برخی اتفاقات نیفتاده درست نیست. باید دید چه چیز‌هایی در هوادار کم بوده که اکنون جایش پر شده است. هر سال این تیم اواخر نقل و انتقالات بسته شده و بازیکنانی که در تیم‌های دیگر جایی نداشتند، با قرارداد‌های یک ساله به هوادار اضافه می‌شدند. در عمل برای شروع کار امسال، پنج بازیکن بیشتر تحت قرارداد ما نبودند. همه نفرات را جدید جذب کردیم، اما هوادار برای سال آینده ۲۵ بازیکن تحت قرارداد دارد و دیگر دنبال جذب بازیکن و تیم بستن نمی‌رود. تعدادی جوان خیلی خوب داریم که اگر مرا قابل دانسته و بگویید ۲ پیراهن در این فوتبال پاره کرده‌ام، نفراتی هستند که می‌توانند در آینده به تیم ملی ما کمک کنند.

سرمربی هوادار ادامه داد: بازیکنان خیلی خوبی که سعی داریم فردا از وجود آن‌ها استفاده کنیم. کل مجموعه تیم می‌دانند فردا چه روز سختی است. همه آماده جنگ هستند و با تمام توان می‌جنگیم. ذهنیت شما مربوط به بازی با تراکتور است و ۳ دیدار پس از آن پخش مستقیم نشد تا کیفیت تیم را ببینید. سعی داریم در بازی پخش مستقیم فردا نمایش خوبی داشته باشیم تا اهالی رسانه نیز به تیم ما امیدوار شوند.

رحمتی در واکنش به اینکه استقلال با سرمربیگری موقت سهراب بختیاری‌زاده در بازی فردا شرکت می‌کند، گفت: دوست ندارم درباره حریف صحبت کنم، اما در کل به جواد نکونام و کادرفنی‌اش خسته نباشید می‌گویم. این مدتی که در استقلال بودند هم نتایج خوبی کسب کرده و خم زحمات زیادی کشیدند. در ادامه برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۰ بازیکن از پایه‌های نساجی به تیم بزرگسال آوردم. خدا را شکر آن‌ها امسال به این تیم کمک می‌کنند. درحالیکه پنج سال قبل از من، یک بازیکن هم از پایه‌های نساجی به بزرگسالان اضافه نشده بود. این موضوع به سن من هم بازمی‌گردد. در ابتدای راه هستم و هرچه آدم جوان‌تر باشد، جسورتر می‌شود و کله‌اش بیشتر بوی قرمه‌سبزی می‌دهد. این توان و انرژی را برای مبارزه کردن دارد. امیدوارم خدا کمک کند و این جوانان نیز ما را روسفید کنند.

رحمتی در پاسخ به این سوال که آیا از تفکرات سهراب بختیاری‌زاده شناخت دارد، گفت: در هفته گذشته سعی کردم بیشتر روی تیم خود و سبک بازی‌مان تمرکز کنم و زیاد دنبال ریز شدن روی حریف نیستم، زیرا هیچ چیز مشخص نیست. تیم‌ها از هم اطلاعی ندارند و نمی‌دانیم می‌خواهند با چه سیستمی بازی کنند. برنامه‌ریزی تمرینات و آنالیز خود را برمبنای آخرین بازی‌های استقلال گذاشتیم که با سیستم ۳ دفاعه بازی کرد. خودمان را آماده اتفاقات و تغییرات احتمالی حریف هم کرده‌ایم.

وی درپاسخ به این پرسش که در فوتبال محتاطانه ایران به ندرت دیده شده که مربیان از بازیکنان زیر ۲۰ سال استفاده کنند، اما مربیانی مثل خودش و مجتبی حسینی چنین رویکردی دارند و این تفکر چه زمانی در کل لیگ حاکم می‌شود تا تیم‌های ملی پایه نیز به خوبی رشد کنند، توضیح داد: کاملا این حرف درست است. من مطابق رویکرد باشگاه هوادار پیش می‌روم. هدف این باشگاه به عنوان یک تیم خصوصی، معرفی جوانان و درآمدزایی از راه فروش بازیکن است. این کار برای تیم پرهوادار مقداری سخت است، زیرا هواداران کادرفنی و مدیران را تحت فشار قرار می‌دهند.

سرمربی هوادار درمورد اینکه آیا نگران نیست جوانگرایی به ضررش شود، اظهار داشت: از روز اول این شرایط را می‌دانستیم و قرار نیست چشم بسته کاری کنید. در همین ۶ هفته ابتدایی به جز بازی اول با خیبر که پیش فصل خود را زود شروع کرده بود، نتوانستیم نتیجه لازم را مقابلش کسب کنیم. قرار نیست هوادار تراکتور را ببرد و مقابل گل‌گهر، فولاد و ذوب‌آهن که سال گذشته پنجم شده به پیروزی برسد. آلومینیوم اراک هم سال گذشته هفتم شد. راه و برنامه‌ریزی ما مشخص است. برای سال اولی که در خدمت این مجموعه هستیم، برنامه ما ساختن تیم است. همکاران خیلی خوب و باتجربه‌ای نیز در کنار من هستند که به من کمک می‌کنند. بیشتر سعی داریم یک تیم داشته باشیم تا بازیکن محور باشیم. 

رحمتی عنوان کرد: اکنون در فوتبال ایران نمی‌توانید بازیکنی را پیدا کنید که اگر نباشد، کارایی تیمش ۵۰ درصد پایین بیاید. در کل فوتبال روز دنیا چنین بازیکنانی از بین رفته‌اند، زیرا شکل و شمایل فوتبال عوض شده است. در فوتبال امروز باید بجنگید و پرفشار توپ بگیرید. اگر بازیکنی از نفر مقابلش توپ نگیرد، مقبول نیست.

وی درباره تقابل خود با سید حسینی، گفت: قبل از بازی برای او آرزوی موفقیت دارم.

سرمربی هوادار درپاسخ به این که ظاهرا برخی بازیکنان جوان خودش را دچار شک و تردید کرده‌اند، تصریح کرد: در بازی با گل‌گهر علی فتحی ۲۴ ساله، محمد دیندار ۱۸ ساله، مهدی گودرزی ۲۲ ساله برای ما ثابت بازی کردند. نفرات تعویضی نیز جوان بودند. اصلا اینگونه نیست. خدا محمد یاوری را بیامرزد و به غلامحسین پیروانی سلامتی بدهد. زمانی در فجر سپاسی جوانانی را به فوتبال ایران معرفی کردند که ۳_۲ نفر از آن‌ها یک تیم را در لیگ برتر نگه می‌داشتند. اگر بشمارید شاید آن تیم نزدیک ۸۰_۷۰ درصد جوانانش به سطح ملی رسیدند.

رحمتی خاطرنشان کرد: هرچه جلوتر می‌رویم به خاطر زیرساخت‌های فوتبال ایران، مقداری سطح کیفی بازیکنان پایین آمده و نمی‌توتنم تمام فشار تیم را روی جوان ۱۷ ساله بگذارم. شاید توانش را نداشته باشد و مجبور هستم به تناوب به آن‌ها بازی بدهم تا از زیر فشار بیرون بیایند تا با آرامش داشتن، در مواقع لزوم به ما کمک کنند. اگر دیندار توپ هفته قبل را گل می‌کرد با ۱۷ سال سن سوپراستار هفته و من هم بهترین مربی هفته یا مربی جسور می‌شدم. در کل روند تیم ما خیلی خوب و رو به رشد است. شک نکنید از بازی دادن به این جوانان دست نمی‌کشیم. اتفاقات خیلی خوبی برای ما در راه است.

کاپیتان اسبق استقلال درپاسخ به ادعای یکی از کارشناسان تلویزیونی پس از بازی این تیم با السد مبنی بر اینکه آبی‌پوشان برای باخت سنگین تلاش می‌کردند و آیا در مرام جامعه بازیکنان ایران چنین بحثی را دیده است، تاکید کرد: دوست ندارم اصلا درباره اشخاص صحبت کنم. هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم به بازیکن بگویم برای من کم‌کاری کرد‌ی، زیرا اگر چنین حرفی بزنم، ضعف خودم را نشان می‌دهد. از دیدگاه بازیکن بودن نیز باید بگویم حاضرم قسم جلاله بخورم که هیچ بازیکنی نمی‌آید در دیداری به این سطح، شخصیت خودش را زیرسوال ببرد و کم‌کاری کند. در سطح بالای فوتبال مثل لیگ برتر و لیگ نخبگان چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. 

رحمتی درخصوص اینکه آیا امکان دارد در زمین بی‌کیفیت شهرقدس دنبال بازی تخریبی یا هوایی باشند، توضیح داد: می‌گویند هوادار در بازی‌های خانگی پیروز نشده است. اصلا مگر ما بازی خانگی داریم؟! ۲ دیدار قبلی خود را مقابل فولاد در ورزشگاه دستگردی برگزار کردیم که حریف یک هفته در آن تمرین کرده بود، اما ما یک جلسه تمرین هم در آن نداشتیم. 

وی ادامه داد: ۲ بازی ابتدایی که میزبان بودیم نیز در شهرقدس بازی کردیم که شرایطش را می‌دانید. البته تصور می‌کنم برای دیدار فردا وضعیتش بهتر شده، زیرا طبق صحبتی که با مسئولان داشتم و برگزاری چند بازی لیگ نخبگان نسبت به آن رسیدگی شده است. سعی داریم فردا با استقلال فوتبال بازی کنیم. دنبال وقت تلف کردن و تخریب بازی حریف نیستیم. مقابل خیلی از تیم‌ها فوتبال بازی کردیم. چه بسا بسیاری از مربیانی که داعیه فوتبال بازی کردن دارند، مقابل هوادار وقت تلف کردند.

کاپیتان اسبق استقلال در پاسخ به این پرسش که در روز ترک این باشگاه فکر می‌کرد روزی در شرایط فعلی آبی‌پوشان با این تیم مواجه شود، گفت: صحبت‌هایی است که اگر واقع‌بینانه درموردش حرف بزنیم، شاید همه چیز به هم بریزد. بی‌احترامی، برداشت بد و. شود. در فوتبال ایران شاهد اتفاقاتی هستیم که حتی نگاه کردن به آن‌ها نیز خنده‌دار است. این نشان می‌دهد فوتبال به سمت و سوی نابودی و از بین رفتن استعداد‌ها می‌رود. فوتبال آسیا را می‌بینید که کشور‌هایی مثل ازبکستان و امارات نیز پیشرفت می‌کنند، اما ما هنوز اندرخم یک کوچه هستیم تا مدیری بیاید و شرایط را سر و سامان بدهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *