سفر وزیر امور خارجه به بیروت؛ عراقچی با میقاتی گفت‌وگو کرد

10:43 - 13 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۵۹۳
سفر وزیر امور خارجه به بیروت؛ عراقچی با میقاتی گفت‌وگو کرد
هیئت ایران به ریاست وزیر امور خارجه برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های لبنانی وارد بیروت شد.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های لبنانی وارد بیروت، پایتخت لبنان شد. 

در همین حال، اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با انتشار پیامی نوشت: همین الان در فرودگاه بین‌المللی بیروت فرود آمدیم.

بقایی گفت: هیئت ما به ریاست وزیر امور خارجه و همراهی ۲ نماینده مجلس و رئیس جمعیت هلال احمر، با مقام‌های عالی‌رتبه لبنان دیدار خواهد کرد. 

وی همچنین اضافه کرد: محموله‌ای شامل ۱۰ تن مواد غذایی و دارویی به‌عنوان بخشی از کمک‌های بشردوستانه ایران، تقدیم لبنان خواهد شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در همبستگی با مردم شجاع لبنان ثابت قدم است. همه منطقه باید وضعیت خطیری که لبنان با آن مواجه است و تبعات آن برای آینده ملت‌هایمان را دریابند.

پیام سخنگوی وزارت امور خارجه درباره دیدار عراقچی با نخست‌وزیر لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۱۳ - ۱۴:۱۱

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه طی پیامی درباره دیدار عراقچی با نخست‌وزیر لبنان، نوشت: عراقچی در دیدار با نخست‌وزیر میقاتی بر ضرورت تشدید تلاش‌های جمعی دیپلماتیک در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای تفهیم این موضوع که توقف تجاوز اسرائیل علیه لبنان و نسل‌کشی مستمر فلسطینیان یک مسئولیت مشترک قانونی و اخلاقی همه دولت‌ها است، تاکید کرد. امت اسلامی و جهان عرب مسئولیت ویژه‌ای در این زمینه دارند.

سفر وزیر امور خارجه به بیروت؛ عراقچی با میقاتی گفت‌وگو کرد

عراقچی و میقاتی دیدار کردند
۱۴۰۳/۰۷/۱۳ - ۱۲:۲۳

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ابلاغ مراتب تسلیت دولت و ملت ایران به‌مناسبت شهادت شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و دیگر شهروندان بی‌گناه لبنان در نتیجه حمله‌های تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر عزم ایران برای حمایت از دولت و ملت و مقاومت لبنان در برابر تجاوز و آتش‌افروزی رژیم متجاوز اسرائیل تاکید کرد. 

عراقچی با اشاره به حجم و شدت جنایت‌های وحشیانه ارتکابی از سوی رژیم صهیونیستی که مصداق‌های آشکار جنایت‌های شدید بین‌المللی است، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه کشورهای اسلامی و عربی برای تبیین ابعاد اقدام‌های غیرقانونی و جنایت‌کارانه رژیم اسرائیل و بسیج سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای اقدام جمعی جهت توقف تجاوز رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در این دیدار، نخست‌وزیر لبنان با تشریح آخرین وضعیت لبنان و توصیف تجاوزات رژیم صهیونیستی به‌عنوان مصداق واقعی جنایت جنگی، و اظهار تاسف از بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل در برابر ماجراجویی‌های خطرناک دشمن صهیونیستی، از حمایت‌های ایران از دولت و مردم لبنان در این شرایط دشوار قدردانی کرد.

سفر وزیر امور خارجه به بیروت؛ عراقچی با میقاتی گفت‌وگو کرد

عراقچی به لبنان سفر کرد

عراقچی از سفارت ایران بازدید کرد
۱۴۰۳/۰۷/۱۳ - ۱۱:۴۳

سیدعباس عراقچی بلافاصله پس از ورود به بیروت، با حضور در سفارت ایران با کاردار و همکاران نمایندگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان آخرین تحولات لبنان قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل مجاهد حزب‌الله لبنان و سردار شهید نیلفروشان و سایر شهدای عزت و مقاومت، از مجاهدت‌های دیپلمات‌های کشورمان در بیروت در این شرایط حساس قدردانی کرد.

عراقچی به لبنان سفر کرد

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین بر اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران جهت حمایت از لبنان و منطقه در برابر شرارت‌های توسعه‌طلبانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *