عراقچی: عملیات ایران پاسخ بسیار مناسبی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود

10:53 - 11 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۲۹۸
عراقچی: عملیات ایران پاسخ بسیار مناسبی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود
وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از نیروهای مسلح، اعلام کرد که عملیات وعده صادق ۲ پاسخ بسیار مناسبی به اقدام‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی بود.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران درباره عملیات وعده صادق ۲ گفت: من در درجه نخست این اقدام جسورانه و شجاعانه نیرو‌های مسلح را تبریک می‌گویم؛ این اقدام پاسخ بسیار مناسبی به رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت‌ها و اقدام‌های تروریستی آن بود.

وزیر امور خارجه گفت: ما صرفا از حق دفاع از خود مشروع خودمان استفاده کردیم؛ این حق قانونی برای همه کشورها وجود دارد؛ اقدام ما کاملا دفاعی و در پاسخ به حرکات تروریستی رژیم صهیونیستی در ایران و حمله به اهداف ایران در دیگر جاها بوده است.

عراقچی با بیان اینکه عملیات شب گذشته نیروهای مسلح علیه اراضی اشغالی کاملا موفقیت‌آمیز بوده، اظهار کرد: اقدام شب گذشته براساس گزارش نیروهای مسلح و تصاویر موجود کاملا موفقیت‌آمیز بود؛ اهداف اقدام دیشب فقط نظامی بوده و ما هیچ هدف غیرنظامی را مدنظر قرار ندادیم؛ این طبق اصول ما است؛ ما برخلاف رژیم صهیونیستی که به کشتن افراد بی‌گناه عادت کرده است، چنین رفتاری نداریم و شب گذشته اهداف نظامی و امنیتی را در اراضی اشغالی هدف قرار دادیم.

وی گفت: شب گذشته پس از اجرای عملیات من در گفت‌وگوهای تلفنی به همتایان خارجی خود تاکید کردم و به طرف آمریکایی از طریق سفارت سوئیس هم اعلام شد که خودشان را وارد ماجرا نکنند؛ ما با هر طرف ثالثی که به حمایت از رژیم صهیونیستی وارد عملیات علیه ما شود، برخورد می کنیم و پاسخ سختی خواهیم داد؛ اگر رژیم صهیونیستی هم اگر پاسخی دهد یا واکنشی نشان دهد، ما پاسخ سخت‌تری خواهیم داد و من این را دیشب به روش‌های مختلف مورد تاکید قرار دادم.

عراقچی درباره ادعاهای مربوط به رهگیری موشک‌های ایران در عملیات شب گذشته در برخی از کشورها، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد موشک‌های ما رهگیری نشدند و به هدف اصابت کردند؛ ما قبلا به دیگر کشور‌ها اعلام کرده بودیم و بازهم می‌گوییم که هر کشوری که فضای خود را در اختیار دشمنان ما قرار دهد، از نظر ما مسئول شناخته می‌شود؛ امیدواریم کشورهای دیگر چنین اجازه‌ای ندهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره سیاست ایران در قبال حزب‌الله درپی شهادت سیدحسن نصرالله، اظهار کرد: سیاست ما حمایت از مقاومت است و به این حمایت همه‌جانبه خود ادامه می‌دهیم؛ مقاومت یک مکتب، گفتمان و آرمان است؛ مقاومت یک آرمان زنده است که به اشخاص وابسته نیست؛ شهادت سیدحسن نصرالله البته خسارت بزرگی است، اما مطمئنم که باعث رشد و تقویت هرچه بیشتر مقاومت خواهد شد؛ همان‌طور که شهادت سیدعباس موسوی باعث شد که حزب‌الله به مراتب گسترده‌تر و قوی‌تر شود، خون سیدحسن نصرالله نیز چنین تاثیری خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *