عراقچی: پیش از عملیات تبادل پیامی با طرف‌های خارجی انجام نشد/ مواجهه هر اقدام رژیم صهیونیستی یا حامیانش با پاسخ شدیدتر ایران

10:16 - 11 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۲۸۴
عراقچی: پیش از عملیات تبادل پیامی با طرف‌های خارجی انجام نشد/ مواجهه هر اقدام رژیم صهیونیستی یا حامیانش با پاسخ شدیدتر ایران
وزیر امور خارجه با بیان اینکه پیش از اجرای عملیات وعده صادق ۲ هیچ تبادل پیامی با طرف‌های خارجی صورت نگرفت، به رژیم صهیونیستی و حامیانش هشدار داد که هرگونه اقدام جدید با پاسخ شدیدتری مواجه می‌شود.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی تاکید کرد که پیش از حمله دیشب هیچ هماهنگی و تبادل پیامی با طرف‌های خارجی انجام نگرفت.

وزیر امور خارجه درباره ادعاهای مربوط به هماهنگی و تبادل پیام ایران با طرف‌های خارجی پیش از اجرای عملیات وعده صادق ۲، اظهار کرد: پیش از حمله دیشب هیچ هماهنگی و تبادل پیامی با طرف‌های خارجی انجام نگرفت؛ تبادل پیام به معنای هماهنگی نیست بلکه به معنای هشدار‌های لازم است.

وی تصریح کرد: بعد از حمله دیشب به‌صورت صریح هشدارمان را به سفارت سوئیس ابلاغ کردیم تا به آمریکا منتقل کند که این اقدام دفاعی و حق ما بوده و قصد ادامه نداریم؛ مگر اینکه طرف‌های مقابل پاسخ دهند؛ به نیرو‌های آمریکایی هشدار دادیم که خودشان را کنار بکشند و دخالت نکنند، در غیر این‌صورت با پاسخ سخت ما مواجه خواهند شد.

عراقچی در بخشی دیگر، تاکید کرد: همان‌طور که در بیانیه شب گذشته وزارت امور خارجه مورد تاکید قرار گرفت، هر اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی یا حامیان این رژیم با پاسخ شدیدتر جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد؛ این هشداری است که ما از دیشب چه در گفت‌وگوهای تلفنی بنده، چه در بیانیه‌های رسمی به همه طرفین اعلام کردیم.

به گفته عراقچی، دیشب ما فقط اهداف نظامی و امنیتی را مورد هدف قرار دادیم و برعکس اسرائیلی‌ها وارد حوزه مردمی نشدیم.

وزیر امور خارجه همچنین اظهار کرد: ما احتمال می‌دهیم به تدریج در روز‌های آینده شاهد نوعی ثبات در منطقه باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *