وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان آسیب‌دیده را نقطه‌یابی کرده‌ایم/ آموزش و پرورش می‌تواند کانون یک تحول عظیم در کشور باشد

11:30 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۸۳۹
وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان آسیب‌دیده را نقطه‌یابی کرده‌ایم/ آموزش و پرورش می‌تواند کانون یک تحول عظیم در کشور باشد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در راستای پیشگیری و درمان دانش‌آموزان آسیب‌دیده از اعتیاد و دیگر آسیب‌ها گام خواهیم برداشت گفت: نجات جان انسان‌ها مهمترین کاری است که یک انسان می‌تواند انجام دهد.

خبرگزاری میزان - همایش تحول در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان بر مبنای برنامه هفتم توسعه، صبح امروز دوشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور با حضور وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد: چنین نگاهی ندارم که از ستاد مبارزه با مواد مخدر جدا شده‌ام چرا که از تک تک شما عزیزان درس‌های بسیاری آموخته‌ام.

وی افزود: ظرفیت این مجموعه باید به ظرفیتی بزرگ تبدیل شود. حضور آقای مومنی و رویکرد و تجربیات ایشان برای کشور یک فرصت ویژه محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند کانون یک تحول عظیم در کشور باشد، گفت: نجات جان انسان‌ها مهمترین کاری است که یک انسان می‌تواند انجام دهد.

وی با اشاره به کلام رهبر انقلاب در خصوص آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد بیان کرد: طی همین چند ماه گذشته دو نشست مهم در آموزش و پرورش برگزار کردیم و این را مهمترین مسئولیت خود تلقی می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما سه ظرفیت بزرگی در آموزش و پروش داریم بیان کرد: بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور داریم و اولیا آن‌ها و البته شبکه معلمان ما و معلمان پرورشی و شبکه شاد که روزانه ۱۱میلیون کاربر فعال در آن حضور دارند.

کاظمی با بیان اینکه آموزش و پرورش فعالیت‌های متعددی دارد تصریح کرد: با ترسیم نقشه راه مشخص و معین هفتگی جلسات متعددی را برگزار می‌کنیم.

وزیر آموزش با اشاره به طرح همیاران و سامانه هوشمند نماد، انجمن اولیا و مربیان و تشکل‌های دانش‌آموزی که فعال هستند ادامه داد: ما باید محتوای مناسب تدارک ببینیم و پشگیری را در دستور کار قرار داده و به بچه‌های آسیب دیده کمک و آموزش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با ارائه طرح پیشنهادی درباره استقرار فردی از ستاد مبارزه با مواد مخدر در معاونت پرورشی گفت: این مدیر می‌تواند حلقه واصل آموزش و پروش و ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره و طرح تعالی و تحول و ارتقای کانون‌های همیاران زندگی را پیشنهاد کرد و گفت: تاکید داریم این طرح در دستور کار قرار بگیرد و سامانه دقیق و درستی جهت تولید محتوا توسط دانش آموز و معلمان تدارک دیده شود.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: نمایشگاه در سال گذشته نخستین تجربه ما بود و امسال باید باشکوه‌تر شود. چراکه بهترین فرصت آموزش و آشنایی دانش آموزان با آسیب‌های اجتماعی است و باید در همه استان‌ها پدید آید.

کاظمی با اشاره به اطلس آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: ما دانش‌آموزان آسیب دیده را نقطه‌یابی کرده و در راستای پیشگیری و درمان آنها از اعتیاد و دیگر آسیب‌ها گام خواهیم برداشت.

اسکندر مومنی وزیر کشور نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدحسن نصرالله بیان کرد: ستاد مبارزه و آموزش و پرورش مجموعا یک ساختار است و این را یک فرصت باید تلقی کرد.

مومنی تعامل با آموزش و پرورش را در حوزه پیشگیری بسیار تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: در قالب یک برنامه مشخص و هدفمند باید همه استان‌ها با آموزش و پرورش همراه باشند.

وزیر کشور همچنین آموزش و پرورش را بزرگ‌ترین ظرفیت ممکن توصیف کرد و گفت: برای رسیدن به آینده بهتر باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشت.

وی افزود: باید چرخه درمان را با رویکردی صحیح و با تاکید به شیوه‌نامه‌ها و روش‌های نوآورانه در دستور کار قرار دهیم.

مومنی همچنین تصریح کرد: مقابله با ورود و برخورد قاطع با سوداگران مرگ در همه ابعاد آن باید در دستور کار باشد.

وزیر کشور با اشاره به برنامه هفتم توسعه و ظرفیت‌های آن اظهار داشت: باید تکالیفمان را با توجه به زمان‌بندی درست و دقیق برنامه انجام دهیم. اجرای تعهدات و وظایف، در سرسید مشخص که در برنامه درج شده است از اهمیت مهمی برخوردار است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *