دیدار و گفتگوی عراقچی و گوترش در نیویورک

19:45 - 07 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۵۲۸
دیدار و گفتگوی عراقچی و گوترش در نیویورک
وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در نیویورک دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری میزان -  سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار‌های جداگانه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، و فیلمون یانگ رئیس مجمع عمومی سازمان، ضمن هشدار نسبت به عواقب بسیار خطرناک اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی جدید رژیم صهیونیستی علیه لبنان که منجر به شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از یارانش گردید، مسئولیت سازمان ملل متحد برای اقدام عاجل جهت حفاظت از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد. 

عراقچی با اشاره به قصور شورای امنیت در اتخاذ هرگونه اقدام موثر و ناتوانی در صدور حتی یک بیانیه ساده در محکومیت نسل کشی و تجاوزگری اسرائیل، وظیفه قانونی و اخلاقی دبیرکل و رئیس مجمع عمومی برای بسیج جامعه جهانی جهت مقابله با شرارت‌های رژیم اشغالگر را خاطرنشان نمود. 

عراقچی با "غیرقانونی" و "شرم آور" توصیف کردن کارشکنی مستمر آمریکا در شورای امنیت و ممانعت از هرگونه اقدام برای وادارکردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل کشی در غزه و تجاوزات علیه لبنان، آمریکا را شریک قطعی جنایات و شرارت‌های اسرائیل دانست و استفاده از بمب‌های سنگرشکن اهدایی آمریکا برای ترور رهبران مقاومت را نمونه آشکار مشارکت آمریکا در جنایات اسرائیل دانست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای دفاع همه جانبه از منافع حیاتی و امنیت ملی خود در برابر شرارت‌های رژیم صهیونیستی، تاکید نمود که راه و آرمان مقاومت در برابر تجاوز و اشغالگری اشغال اسرائیل با قوت ادامه خواهد یافت و جنایات رژیم صهیونیستی مردم منطقه را برای احقاق حقوق مسلم خود و مقابله با شرارت‌های رژیم اسراییل مصمم‌تر خواهد نمود.

عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه ایکس در خصوص دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت:

در گفتگو با دبیرکل سازمان ملل تاکید کردم که بی عملی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل کارشکنی آمریکا و دیگر حامیان غربی اسرائیل دلیل عمده استمرار جنایت‌ها و ماجراجویی‌های رژیم نامشروع صهیونیستی است. 

با وجود این، مسئولیت قانونی و اخلاقی دبیرکل اقتضا می‌کند که صدای جامعه بین المللی علیه تجاوزگری و نسل کشی باشد و از اختیارات خود طبق منشور ملل متحد برای بسیج جامعه جهانی جهت اقدام موثر برای مقابله با تجاوزگری رژیم استفاده کند. 

به دبیرکل یادآوری کردم که آمریکا شریک قطعی جنایات اسرائیل در غزه و لبنان است کمااینکه سید مقاومت نیز با سلاح سنگرشکن ۵۰۰۰ پوندی اهدایی آمریکا مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسید. 

جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و مقابله با شرارت رژیم صهیونیستی مصمم است. ایران در کنار لبنان است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *