رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: اقدامات مدیران قضایی باید در جهت مصلحت عمومی سامان یابد

11:56 - 06 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۲۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: اقدامات مدیران قضایی باید در جهت مصلحت عمومی سامان یابد
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت:تمامی اقدامات مدیران قضایی باید در جهت مصلحت عمومی در جامعه اسلامی سامان یابد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی که در گردهمایی روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها سخن می‌گفت، با اشاره احادیث و آیات و روایات متعدد افزود: همانگونه که خداوند متعال بر (خود مراقبتی)، نظارت و محاسبه اعمال تأکید دارند، در دستگاه قضایی نیز این امر مهم باید مورد توجه مسئولان، قضات و کارکنان قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به لزوم دقت قضات در زمینه صدور قرار‌های قانونی گفت: یکی از مواردی که باید به شدت مورد توجه و تدقیق قضات قرار بگیرد، همانا صدور قرار‌های قانونی در مورد بازداشت افراد و یا آرا منجر به حبس و زندان است، چرا که یک قرار نا متناسب می‌تواند زندگی یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی خاطر نشان کرد: قانون صلح یک قانونی است که نتیجه آن ارائه خدمت گوارا و شیرین به مردم است و امروز باید در جهت اجرای سریع و دقیق این قانون بسیج شویم و در این زمینه قرار گرفتن شعب شورا‌های حل اختلاف در کنار دادگاه‌های صلح می‌تواند مفید باشد.

وی گفت: دادگاه‌های صلح می‌توانند زمینه هر چه بیشتر برای ایجاد صلح و سازش را فراهم کنند که کار ارزشمندی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی افزود:همه ما وظیفه داریم که مراجعان را به درستی ارشاد و راهنمایی کنیم تا اجرای عدالت تسهیل و تسریع شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: هدف ما ارتقا رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی است چراکه رضایت خداوند متعال نیز در کسب رضایت مردم است و در این راستا سند تحول قوه قضایی بستر بسیار مناسبی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و استقرار دادگاه‌های صلح و همچنین قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیر منقول را خوب دانست و افزود: قانون خوب را باید خوب اجرا کرد تا شاهد دستیابی به اهداف در نظرگرفته از سوی قانونگذار باشیم.

وی گفت: از مسولان حوزه‌های قضایی می‌خواهیم که با جدیت، سیاست‌های دستگاه قضایی و قوانین، به ویژه قانون اخیر شورا‌های حل اختلاف و استقرار دادگاه‌های صلح و همچنین قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیر منقول را به درستی اجرا کنند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: خراسان رضوی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *