تأکید ایران و چین بر توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی

15:49 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۲۱۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تأکید ایران و چین بر توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی
وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و وزیر انرژی روسیه در دیدار دوجانبه در مسکو بر ضرورت تبادل تجربیات و انتقال فناوری در زمینه طراحی و تولید توربین‌های گازی و اتصال شبکه‌های انرژی دو کشور تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - عباس علی‌آبادی و هونگ‌سون در این دیدار، زمینه‌های توسعه مناسبات دوجانبه در بخش انرژی را بررسی کردند.

در این دیدار که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات‌های دو کشور برگزار شد، دوطرف درباره راه‌های توسعه همکاری‌های تهران و پکن در حوزه انرژی، فناوری‌های نوین و هوشمندسازی زنجیره تولید انرژی گفتگو کردند.

وزیر نیرو پیش از آن در نشست وزیران انرژی گروه بریکس در مسکو، پیشنهاد‌هایی برای توسعه همکاری کشور‌های عضو این گروه از جمله اتصال شبکه برق روسیه، جمهوری اسلامی ایران، امارات متحده عربی و عربستان سعودی را مطرح کرد.

نشست وزیران انرژی کشور‌های عضو بریکس روز پنجشنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۳ همرمان با گشایش رویداد‌های هفته انرژی روسیه در مسکو آغاز به کار کرد.

در این نشست، وزیران حوزه انرژی و مقامات کشور‌های عضو بریکس، از جمله روسیه، جمهوری اسلامی ایران، چین، هند، برزیل، آفریقای جنوبی، اتیوپی، مصر و امارات متحده عربی حضور داشتند.

علی آبادی بنا به دعوت رسمی و با هدف شرکت در نشست وزیران انرژی کشور‌های عضو گروه بریکس همزمان با رویداد هفته انرژی روسیه به مسکو سفر کرده است.

پیش از این، وزیر نیرو روز چهارشنبه در نخستین روز سفر خود به مسکو ضمن دیدار و مذاکره با وزیر انرژی روسیه، از مرکز تحقیقات علمی و فنی «روس سیتی» بزرگترین شرکت شبکه برق روسیه بازدید و با مدیران این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

قبل از این بازدید، وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و وزیر انرژی روسیه در دیدار دوجانبه در مسکو بر ضرورت تبادل تجربیات و انتقال فناوری در زمینه طراحی و تولید توربین‌های گازی و اتصال شبکه‌های انرژی دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *