برگزاری یکصد و شصت‌و‌چهارمین نشست شورای عالی هلال‌ احمر

12:14 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۷۱۲
برگزاری یکصد و شصت‌و‌چهارمین نشست شورای عالی هلال‌ احمر
یکصد و شصت‌و‌چهارمین جلسه شورای عالی جمعیت هلال‌ احمر با حضور نماینده، ولی فقیه در جمعیت، رئیس، دبیرکل و اعضای شورای عالی این جمعیت عصر امروز با دستور کار بررسی اهم اقدامات هلال‌احمر در ایام اربعین حسینی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در یکصد و شصت و چهارمین نشست شورای عالی این جمعیت با اشاره به مهمترین اقدامات و فعالیت‌های جمعیت در ایام اربعین حسینی تاکید کرد: ما با تمام توان به زوار امام حسین (ع) خدمت کردیم که امیدواریم این خدمات مورد رضایت خداوند قرار گرفته باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات مکرر در ایام اربعین حسینی با مقامات عراقی افزود: در دیدار با وزیر بهداشت، معاون نخست وزیر و رئیس هلال‌احمر عراق، هماهنگی‌های مناسبی انجام شد که نتیجه آن، کاهش تلفات جاده‌ای زوار در ایام اربعین حسینی نسبت به سال قبل و افزایش کیفی خدمات درمانی بود. ارتباطات و تعاملات سازنده با تمام ارگان‌ها و گروه‌های مردمی عراق باعث شد که خدمات شایسته‌تری ارائه دهیم و حتی یک فوتی ناشی از گرمازدگی نداشته باشیم.

کولیوند در ادامه به وقایع تروریستی لبنان نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۳ هزار نفر در وقایع تروریستی اخیر دچار حادثه و مجروحیت شدند. هلال‌احمر بنا به وظیفه ذاتی خود ورود کرد و در یک فراخوان برای کمک به مجروحان لبنانی، تعداد زیادی پزشک جراح و چشم پزشک متخصص، داوطلب شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: کمتر از ۲۴ ساعت، با یک تیم ۲۴ نفره شامل پزشکان متخصص راهی لبنان شدیم و همان روز، ۹۴ مصدوم را به همراه ۱۰۰ نفر از اعضای خانواده‌شان به ایران منتقل و با کمک وزارت بهداشت، به مراکز درمانی منتقل کردیم.

کولیوند در ادامه به دیگر خدمات امدادی هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: در حادثه انفجار معدن طبس نیز در اولین لحظات، تیم‌های امدادی هلال‌احمر وارد صحنه حادثه شده و خدمات خود را آغاز کردند.

وی تاکید کرد: در مدتی که در منطقه طبس حضور داشتیم، عارف، معاون اول رئیس جمهور سه بار تماس گرفت و از خدمات امدادگران هلال‌احمر قدردانی کرد.

گفتنی است در این نشست، موضوعات توسعه کسب و کار شرکت داروسازی سها هلال، اعزام جوانان هلال‌احمری به عتبات عالیات و گزارش حضور معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر با اعضای شورای مدنی بریکس، ارائه و مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: هلال احمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *