دهقان: تمام مدارس سنگی کشور را در ۲ سال آینده به مدارس استاندارد تبدیل می‌کنیم

10:19 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۴۷۷
دهقان: تمام مدارس سنگی کشور را در ۲ سال آینده به مدارس استاندارد تبدیل می‌کنیم
رئیس بنیاد مستضعفان از تبدیل مدارس سنگی به مدارس استاندارد طی دوسال آینده خبر داد و گفت: رویکردهای خود را با اصول و علم روز و با پرورش مدیران و معلمین خوب بروزرسانی می‌کنیم.

خبرگزاری میزان - آئین بهره‌برداری و رونمایی از طرح‌های ارتقا عدالت آموزشی و پرورشی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با حضور حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان، مراد صحرایی معاون توسعه منابع بنیاد مستضعفان و جمع دیگری از مسئولین صبح امروز دوشنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۳ در اردوگاه امام خمینی(ره) برگزار شد.

محمد بطحائی رئیس مجتمع آموزشی بنیاد علوی در این مراسم بیان کرد: در بنیاد مستضعفان و در حوزه محرومیت‌زدایی، حوزه سلامت، آموزش و زیر ساخت‌های آموزشی، مهارت و پرورش هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به لزوم تحقق عدالت آموزشی گفت: در بنیاد مستضعفان سه محور اصلی هدف‌گذاری شده که همگی بر اساس منویات رهبر انقلاب پایه‌ریزی شده است و نخستین محور آن بر کارآفرینی تاکید دارد.

وی در ادامه افزود: در بحث ارتقای بنیه علمی که محور دوم و پایه ماست مناطق محروم متاسفانه از امکانات لازم برخوردار نیستند و دستیابی به عدالت آموزشی محور اصلی کار ما است.

بطحایی هدف سوم بنیاد مستضعفان را بر پایه گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی توصیف کرد که این دست اردوها نیز بر همین اساس بنیان نهاده شده است.

این مقام مسئول حوزه آموزش، گفت: امروز تجهیزات هزار و دویست‌مین مدرسه در مناطق محروم افتتاح خواهد شد تجهیزاتی که در مسیر هوشمندسازی به بهره‌برداری خواهد رسید.

بطحایی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: بنیاد مستضعفان سعی دارد تا برنامه‌هایی را اجرا کند که نابرابری آموزشی از میان برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش نقش شتاب‌دهنده کشور را دارد بیان کرد: اگر ما در آموزش و پرورش تلاش لازم را نداشته باشیم همه تلاش‌های دیگرمان بی‌ثمر خواهد بود.

در ادامه این مراسم رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: با تجهیز اردوگاه امام خمینی (ره) ، دانش آموزان را آگاه به الزامات آینده کرده‌ایم.

وی افزود: اگر نظام آموزشی را به تناسب امروز بروزرسانی نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

دهقان با اشاره به نشر بسیار زیاد اطلاعات در فضای مجازی تاکید کرد: در نظام آموزشی باید تلاش کنیم دانش‌آموزان را با مسیر زندگی و شغلی امروز آشنا کنیم.

دهقان در ادامه گفت: ما سعی کردیم رویکردهای خود را با اصول و علم روز و با پرورش مدیران و معلمین خوب بروزرسانی کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: تمامی مدارس سنگی طی دو سال آینده به مدارس استاندارد تبدیل خواهند شد تا در آینده نزدیک تنها تهران نباشد که از امکانات لازم برخوردار است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری: نظام اسلامی برای ارتقای قشر فرودست هر چه در توان دارد انجام خواهد داد

آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: امروز در دنیا با زنان چه می‌کنند؟ جمهوری اسلامی ایران یک فرصت است برای زنان.

رئیس دفتر رهبر انقلاب با اشاره به چگونگی به شهادت رساندن شهید عجمیان تاکید کرد: قاتل در دستگاه عدلیه محاکمه و طبق قوانین به اعدام محکوم شد، ببینید چه قائله‌ای به راه انداختند و فریاد وای از حقوق بشر سر دادند.

وی ادامه داد: در مقابل امروز زنان و کودکان غزه توسط رژیم اشغالگر به خاک و خون کشیده شده‌اند اما همه در سکوتند.

دهقان: تمام مدارس سنگی کشور را در ۲ سال آینده به مدارس استاندارد تبدیل می‌کنیم

نماینده رهبر انقلاب با اشاره به این اردوهای دانش‌آموزی تصریح کرد: نظام اسلامی برای اینکه قشر فرودست ارتقا یابد هر چه در توان دارد انجام خواهد داد.

گلپایگانی در خاتمه اظهاراتش گفت: حضرت آقا به یکایک شما عزیزان سلام رساند و برایتان توفیق روز افزون از خداوند مسئلت داشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *