دادستان‌های جدید شهرستان‌های جوانرود و روانسر معرفی شدند

17:21 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۳۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان‌های جدید شهرستان‌های جوانرود و روانسر معرفی شدند
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در آیین تکریم و معارفه دادستان‌های پیشین و جدید شهرستان‌های جوانرود و روانسر گفت: سند تحول قضایی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه است، بر اساس هفت مأموریت اصلی با هدف تحقق عدالت و رضایتمندی مردم تنظیم شده است.

خبرگزاری میزان - طی مراسمی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه و مقامات و مسئولین ارشد شهرستان‌های جوانرود و روانسر، به ترتیب سید محمدامین هاشمی به عنوان دادستان جدید جوانرود و سعید مروتی به عنوان دادستان جدید روانسر منصوب و از زحمات حبیب الله سپهرآیین و سعید زریری دادستان‌های پیشین این شهرستان‌ها تقدیر شد.

نیکزاد عباسی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در آیین تکریم و معارفه دادستان‌های پیشین و جدید شهرستان‌های جوانرود و روانسر گفت: مبنای عملکرد قوه قضاییه بر اساس قانون اساسی و سند تحول قضایی است.

وی افزود: سند تحول قضایی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه است، بر اساس هفت مأموریت اصلی با هدف تحقق عدالت و رضایتمندی مردم تنظیم شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مأموریت‌های اصلی دستگاه قضایی که در سند تحول قضایی ذکر شده، عبارتند از؛ «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل‌وفصل دعاوی و رفع خصومات»، «احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع»، «نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور»، «کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام»، «پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی»، «اصلاح مجرمان» و «حمایت از حقوق مالکیت اشخاص».

وی دو چالش مهم دستگاه قضایی را کثرت جرایم و دعاوی و ناآگاهی افراد نسبت به تکالیف حقوقی و اجتماعی خود دانست و افزود: ضرورت دارد مردم با افزایش دانش حقوقی و التزام به حقوق و تکالیف خود در کاهش وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری را ایفا کنند.

عباسی منطقه اورامانات را قلب تپنده استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های منطقه اورامانات از نقاط حساس استان هستند، لذا مسئولیت قضایی در این مناطق وظیفه خطیری است و کوشش و اهتمام جدی می‌طلبد چرا که مردم این دیار توقع اجرای عدالت و برخورد قاطع با جرایم را دارند.

در پایان به ترتیب سید محمدامین هاشمی به عنوان دادستان جدید جوانرود و سعید مروتی به عنوان دادستان جدید روانسر منصوب و از زحمات حبیب الله سپهرآیین و سعید زریری دادستان‌های پیشین این شهرستان‌ها تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *