رئیس مرکز وکلا: تنوع نظام‌های حقوقی کشور‌های عضو بریکس موجب گفتمان‌سازی جهانی خواهد شد

13:52 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۳۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز وکلا: تنوع نظام‌های حقوقی کشور‌های عضو بریکس موجب گفتمان‌سازی جهانی خواهد شد
رئیس مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در اختتامیه اجلاس اتحادیه وکلا و حقوقدانان در روسیه گفت: تنوع نظام‌های حقوقی کشور‌های عضو بریکس موجب گفتمان سازی جهانی خواهد شد.

خبرگزاری میزان- حسن عبدلیان پور رئیس مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه اجلاس اتحادیه وکلا و حقوقدانان کشور‌های عضو بریکس که در شهر مسکو روسیه برگزار شد، از زحمات ملت و دولت روسیه و مسئولان برگزاری این اجلاس تقدیر و تشکر کرد.

حسن عبدلیان پور در سخنرانی پایانی خود در مراسم اختتامیه با تاکید بر اهمیت این نشست گفت: امروز حقوقدانان و وکلا وظیفه و نقش بسیار موثر و سازنده‌ای در بریکس دارند و این نقش می‌تواند با توجه تنوع نظام‌های حقوقی در بین اعضا موجب گفتمان سازی جهانی شود.

وی ادامه داد: امروز درحالی که رویکرد چند جانبه‌گرایی در دنیا منافع برخی از کشور‌ها را به خطر انداخته است، بریکس یک مدل و ظرفیت بسیار خوب برای هم افزایی میان اعضا است.

عبدلیان پور گفت‌وگو و تعاملات حقوقی میان اعضای بریکس را نشان از تبلور قدرت اعضا دانست و گفت: تبادل نظر و آشنایی با دغدغه‌های همه نظامی‌های حقوقی عضو بریکس موجب غنای این گروه شده و می‌تواند زمینه بهره گیری از تجارب یکدیگر را فراهم آورد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تنوع نظامی‌های حقوقی کشور‌های عضو بریکس را یکی از نقاط قوت اعضا بیان کرد و گفت: این نشست‌ها و تعاملاتی که موجب تفاهمنامه‌های دوجانبه و چندجانبه شد، باعث تقویت گفتمان حقوقی بریکس خواهد شد و به زودی زمینه ساز رویداد‌های پراهمیتی در عرصه داخلی کشور‌های عضو و صحنه بین الملل خواهد بود.

عبدلیان پور در پایان نقش روسیه به عنوان رئیس اجلاس بریکس ۲۰۲۴ را سازنده خواند و گفت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در تمام بخش‌های بریکس تا اجلاس آینده نقش فعال و موثر داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *