بهای سنگین جنگ برای ساکنان غزه؛ ۱۴ هزار کودک قربانی جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدند

11:23 - 30 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۰۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بهای سنگین جنگ برای ساکنان غزه؛ ۱۴ هزار کودک قربانی جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدند
کودکان نوار غزه طی بیش از ۱۱ ماه جنگ بهای بسیار سنگینی را پرداخته‌اند و تجاوز رژیم صهیونیستی ۱۴ هزار کودک را در این مدت به کام مرگ کشانده است.

خبرگزاری میزان – جلسه توجیهی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) با حضور تد چایبان، مدیر منطقه‌ای یونیسف در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در این جلسه گزارشی را درباره وضعیت کودکان غزه ارائه کرد.

این گزارش درجریان سفر اخیر چایبان به غزه و کرانه باختری گردآوری شده است.

این مقام ارشد یونیسف گفت: امروز، من در پایان سفر به نوار غزه و کرانه باختری هستم، جایی که فرصت ملاقات با کودکانی از جوامع مختلف را داشتم که تحت تأثیر این جنگ وحشتناک قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد که از زمان آغاز جنگ غزه هر روز برای کودکان وحشتناک بوده است.

شهادت ۱۴ هزار کودک در غزه

مدیر منطقه‌ای یونیسف یادآور شد: در غزه حملات ویرانگر به مدارس، بیمارستان‌ها و مکان‌های آوارگان داخلی ادامه دارد و طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، بیش از ۱۴ هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند.

چایبان بیان کرد: من به بیمارستان کمال‌عدوان در شمال نوار غزه رفتم، این تنها واحد اطفال باقی‌مانده در منطقه است، من به بخش مراقبت‌های ویژه اطفال مراجعه کردم و نوزاد کوچکی را دیدم که تنها چند ماه از تولد وی می‌گذشت و به شدت هدف اصابت ترکش قرار گرفته بود، مادرش تنها بازمانده حمله‌ای بود که این کودک را مجروح کرده بود.

وی تاکید کرد: این کودک یادآوری قابل‌توجه از هزاران کودکی بود که در ۱۱ ماه گذشته در نوار غزه کشته و مجروح شده‌اند.

هشدار درباره وضعیت بحرانی کودکان مبتلا به سرطان

مقام ارشد یونیسف تصریح کرد: با بسیاری از کودکان مبتلا به سرطان خون از انواع دیگر بیماری‌های سرطانی که نیاز به تخلیه پزشکی دارند، ملاقات کردم؛ اگر به سرعت آن‌ها را تخلیه نکنیم، آن‌ها حان خود را از دست خواهند داد، ما تمام تلاش خود را با همکارانمان در سازمان بهداشت جهانی انجام خواهیم داد تا این کودکان را برای درمان از غزه خارج کنیم.

وی یادآور شد: از آخرین دیدار من در ژانویه (دی ماه ۱۴۰۲) تا امروز، میزان تخریب و رنج کودکان به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است، تعداد کل افراد آواره از ۱.۷ به ۱.۹ میلیون نفر رسید.

به‌گفته وی، به‌اصطلاح مناطق امنی که مردم مجبور به جابجایی به آنها می‌شوند، خود دستور تخلیه دریافت کرده‌اند، بمباران شده‌اند و این امر تایید می‌کند به معنای واقعی هیچ کجا در نوار غزه امن نیست.

چایبان گفت: از آخرین بازدید من، چندین تن زباله جامد تصفیه‌نشده انباشته شده است، من با کودکانی که انبوهی از زباله‌ها را حفر می‌کردند صحبت کردم و آن‌ها به من گفتند که به دنبال تکه‌های کاغذ یا جعبه‌های کاغذی می‌گردند تا آتش روشن کنند تا با خانواده‌شان غذا بپزند.

وی افزود: من از مدرسه جرار القدوه بازدید کردم که به سرپناه تبدیل شده است؛ در آنجا، در وسط مدرسه، مردم برای تخلیه فاضلاب، کانال روباز موقتی حفر کردند، مردم و کودکان در آنجا زندگی می‌کنند اما با دمای فعلی، این‌ها دستورالعمل‌های وحشتناکی برای بروز و گسترش انواع بیماری‌ها هستند.

کاهش قابل‌توجه کامیون‌های مواد غذایی

مدیر منطقه‌ای یونیسف یادآور شد: زمانی که من آخرین بار در ژانویه در غزه بودم، روزانه به‌طور متوسط ​​۹۹ تا ۱۰۰ کامیون کمک‌های بشردوستانه وارد غزه می‌شد، در ماه آگوست (مرداد ماه) روزانه ۵۰ کامیون بشردوستانه به‎طور متوسط ​​و در ماه سپتامبر (شهریور)، به سختی ۱۵ کامیون وارد می‌شد.

تخریب ۸۵ درصد از مدارس غزه

در همین حال مسئول ارتباطات یونیسف در سرزمین‌های فلسطین نیز گزارشی از وضعیت بحرانی مدارس نوار غزه ارائه کرده است.

براساس گزارش این مقام ارشد یونیسف، بین ۸۲ تا ۸۵ درصد از مدارس غزه به‌طور جزئی یا کامل تخریب شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *