ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های غذایی به نوار غزه

9:57 - 27 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۵۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های غذایی به نوار غزه
سازمان‌های امدادی رژیم صهیونیستی را عامل کمبود غذا و درنهایت گرسنگی در نوار غزه معرفی کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - گروهی متشکل از ۱۵ سازمان امدادرسان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مردم غزه به‌طور متوسط تنها یک وعده غذایی در روز می‌خورند، زیرا ارتش رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن ۸۳ درصد کمک‌های غذایی مورد نیاز به منطقه تحت محاصره شده است.

این سازمان‌ها در بیانیه خود اضافه کردند که میزان کمک‌های مسدودشده از سوی رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۲۳ که تنها ۳۴ درصد از کمک‌های غذایی مسدود شده بود، به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

امجد الشوا، مدیر شبکه سازمان‌های غیردولتی فلسطین (PNGO) در بیانیه‌ای گفت که ۱۰۰ درصد جمعیت غزه اکنون به کمک‌ها وابسته هستند و کمبود به معنای گرسنگی مردم است.

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های غذایی به نوار غزه

الشوا گفت: ما غرق در این نیاز‌ها و نیاز‌های فوری هستیم.

سازمان‌های امدادی که این بیانیه را منتشر کردند، عبارتند از سیویچیلدرن، اکشن‌اید، کریستین‌اید و اسلام‌ریلیف.

کمبود اقلام مورد نیاز در نوار غزه

داده‌های تازه میزان انسداد کمک‌ها و در نتیجه کاهش شدید کمک‌های ورودی به غزه را آشکار کرده است. 

این یک فاجعه انسانی است و کل جمعیت غزه با گرسنگی و بیماری روبرو بوده و تقریبا نیم میلیون نفر در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.

درحالی که حمله‌های نظامی رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، تقریبا یک سال است که ورود مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی، سوخت و چادر‌ها به‌طور سیستماتیک مسدود شده است.

همچنین تخمین زده می‌شود که ۵۰ هزار کودک بین ۶ تا ۵۹ ماهه تا پایان سال به درمان فوری برای سوءتغذیه نیاز دارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۶۵ درصد انسولین مورد نیاز و نیمی از خون مورد نیاز در غزه در دسترس نیست؛ همچنین دسترسی به اقلام بهداشتی به ۱۵ درصد از مقدار موجود در سپتامبر ۲۰۲۳ کاهش یافته است؛ یک میلیون زن اکنون بدون لوازم بهداشتی مورد نیاز خود به‌سرمی‌برند.

ویرانی زیرساخت‌ها

در همین حال، تنها حدود هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در غزه، در مقایسه با حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تخت در سال ۲۰۲۳ فعال است که برای پاسخگویی به نیاز‌های جمعیتی بیش از ۲ میلیون نفر بسیار کمتر از حد کافی خواهد بود؛ در مقایسه، شهر‌هایی با اندازه مشابه، مانند شیکاگو و پاریس به‌طور متوسط ۵ تا ۸ برابر بیشتر از غزه تخت بیمارستانی دارند.

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های غذایی به نوار غزه

۱.۸۷ میلیون نفر به سرپناه نیاز دارند و دست‌کم ۶۰ درصد خانه‌ها ویران یا آسیب دیده‌اند؛ این آمار مربوط به ژانویه ۲۰۲۴ (دی/بهمن ۱۴۰۲) است؛ با این حال، چادر‌هایی برای تنها حدود ۲۵ هزار نفر از می ۲۰۲۴ (اردیبهشت/خرداد) وارد غزه شده است.

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های غذایی به نوار غزه

همچنین میانگین کم‌سابقه ۶۹ کامیون کمک‌رسانی در روز در آگوست (مرداد/شهریور) ۲۰۲۴ در مقایسه با ۵۰۰ کامیون در روز در سال گذشته، وارد این باریکه شده‌اند؛ کارشناسان می‌گویند که حتی ورود روزانه ۵۰۰ کامیون در سال گذشته نیز کم بود. 

اکنون از ۳۶ بیمارستان، تنها ۱۷ بیمارستان تا حدی فعال هستند؛ زیرساخت‌های حیاتی مانند شبکه‌های آب، تاسیسات بهداشتی و کارخانه‌های نان با خاک یکسان شده است.

پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که به‌زودی آغاز می‌شود، آژانس‌های امدادی از دولت‌ها می‌خواهند که رژیم صهیونیستی را برای ادامه ندادن مانع‌تراشی برای ورود کمک‌ها تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *