تیراندازی مرگ‌بار پلیس کانادا به بومیان؛ قتل ۶ نفر طی ۲ هفته

13:51 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۹۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تیراندازی مرگ‌بار پلیس کانادا به بومیان؛ قتل ۶ نفر طی ۲ هفته
پلیس کانادا در چارچوب ساختاری استعماری خود، رویکرد سوگیرانه مرگ‌باری در قبال اقلیت‌های قومی و نژادی دارد.

خبرگزاری میزان – گزارش‌ها نشان می‌دهند که تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس کانادا به بومیان این کشور با نرخ هشدارآمیزی در جریان است.

این در حالی است که نژادپرستی و رویه سوگیرانه پلیس کانادا ازسوی نهادها و گروه‌های حقوق بشری مورد انتقاد بوده و درخواست‌های فراوانی برای تغییر این روند مطرح شده‌اند.

 

تیراندازی مرگ‌بار پلیس کانادا به بومیان؛ قتل ۶ نفر طی ۲ هفته

به گزارش aptnnews، طی ۲ هفته منتهی به ماه سپتامبر (شهریور)، شش فرد بومی ازجمله ۲ زن به دست پلیس کانادا به قتل رسیدند؛ همه این افراد قربانی نوعی از برخورد و تعامل با پلیس شدند.

پلیس کانادا اعلام کرد که تحقیقات درباره این شش پرونده را آغاز کرده است؛ منتقدان با در نظر داشتن رویکرد پلیس کانادا در قبال بومیان، از به نتیجه رسیدن این تحقیقات ابراز ناامیدی کردند.

در حالی که برخی از آن‌ها در صحنه جان خود را از دست دادند، مرگ چند مورد نیز بر اثر جراحات ناشی از تیراندازی افسران پلیس، در بیمارستان رقم خورد.

کشته شدن شش شهروند بومی طی ۲ هفته در سراسر کانادا با تیراندازی پلیس این کشور خشم جوامع بومی را درپی داشته است؛ جوامع مختلف بومی با برگزاری رویداد‌هایی خواهان پایان دادن به رویکرد مرگ‌‍بار پلیس کانادا به شهروندان بومی شده‌اند.

 

تیراندازی مرگ‌بار پلیس کانادا به بومیان؛ قتل ۶ نفر طی ۲ هفته

یک کارشناس عدالت کیفری کانادایی اعلام کرد که پاسخگویی پلیس به چنین تیراندازی‌های مرگ‌باری باید مورد بحث‌های جدی قرار بگیرد تا روند قتل شهروندان به‌ویژه بومیان خاتمه یابد.

یک استاد عدالت کیفری در دانشگاه وینی‌پگ نیز بر توجه بیشتر به رویکرد‌های جامعه محور برای تقویت امنیت تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه پلیس کانادا یک نهاد استعماری ۱۵۰ ساله است، تصریح کرد: مدل پلیسی کانادا دیگر کار نمی‌کند؛ پلیس در کانادا در عمل کاری جز دستگیری‌های خشونت‌بار و جرم‌انگاری فعالیت‌های معمولی و آسیب زدن به آسیب‌پذیرترین افراد کاری نمی‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *