رئیس کل دادگستری استان یزد: خروجی اجرای سند تحول قوه قضاییه باید تسهیل کار مردم باشد

13:21 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۵۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد: خروجی اجرای سند تحول قوه قضاییه باید تسهیل کار مردم باشد
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اجرای کامل و جامع سند تحول قضایی منجر به تسهیل کار مردم در قوه قضاییه، ارتقای شفافیت و تسریع در تحقق اهداف و راهبرد‌های کلان نظام اسلامی در انتظام‌بخشی به امور خواهد شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در جلسه شورای قضایی استان یزد، اظهار کرد: هدف از نشست‌های مشترک پیرامون سند تحول، پیشبرد امور به صورت اجرایی و عملیاتی است و تصمیمات و مصوبات این نشست‌ها باید منتج به نتیجه شود.

وی تصریح کرد: گزارش از اقدامات صورت گرفته باید همراه با نتایج حاصله و ارائه راهکار برای رفع نواقص احتمالی باشد تا بتوان با بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف برای بهبود وضعیت موجود و ساماندهی اوضاع تصمیمات جدید اتخاذ کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با اشاره به تقسیم وظایف و دسته‌بندی راهبرد‌ها و راهکار‌ها در سند تحول و تعالی قوه قضاییه بر اساس نقش و جایگاه هر دستگاه، عنوان کرد: بخش‌هایی از سند، استانی است و اجرای آن چنانچه نیازمند اصلاح قوانین و مقررات باشد (نظیر قضازدایی) در سطح کلان کشوری پیگیری خواهد شد، اما بخش‌هایی که به استان‌ها مرتبط است چه به عنوان دستگاه اصلی، چه به عنوان معین باید با دقت و اهتمام پیگیری و تاحصول نتایج ملموس در امور مردم وتسهیل و تسریع روندها، ادامه پیدا کند.

شایان ذکر است؛ در این نشست اعضای شورای قضایی استان یزد، تحت عنوان کارگروه‌های هفت‌گانه اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *