رئیس کل دادگستری استان یزد: ناترازی انرژی را باید با ایجاد تعادل بین تولید و مصرف مدیریت کرد

12:18 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۶۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد: ناترازی انرژی را باید با ایجاد تعادل بین تولید و مصرف مدیریت کرد
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: تلاش در جهت ایجاد تعادل در تولید و مصرف انرژی ضروری است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با مدیران حوزه توزیع برق استان یزد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای مصرف درست و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را باید در کودکان نهادیه کرد.

وی با اشاره به موفقیت در همه اموری که مردم در آن مشارکت داشته‌اند بر استفاده از ظرفیت‌های مذهبی و معنوی تأکید کرد و گفت: تشریح موضوع ناترازی انرژی در بین ائمه جمعه و جماعات و ارائه محتوا‌های کم‌حجم و در عین حال وزین و دقیق مرتبط با موضوع، می‌تواند فرهنگ استفاده از انرژی را اصلاح و در کاهش مصرف و مدیرت انرژی اثرگذار باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: قطعاً بخش قابل توجهی در مدیریت ناترازی انرژی منوط به افزایش تولید است که باید برای آن برنامه داشت و در جهت تولید انرژی پاک و ارزان حرکت کرد، اما اصل موضوع را باید بر روی کاهش مصرف و مدیریت مصرف بهینه قرار داد.

وی اجرای طرح همیار برق در مدارس را به عنوان نمونه مطرح و بیان کرد: کودکان باید از سنین کم در جهت کاهش مصرف و مصرف بهینه آموزش ببینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی، هوشمندسازی در توزیع برق را یک راهبرد مناسب دانست و گفت: با نصب کنتور‌های جدید در حال حاضر محاسبه نرخ مصرف انرژی در ساعات مختلف روز با تعرفه‌های متغییر محاسبه می‌شود، اما از یک سو باید روند جایگزینی کنتور‌های هوشمند سرعت پیدا کند و از سوی دیگر باید به گونه‌ای طراحی شود که در ساعت اوج مصرف از یک میزان مصرفی که رد شد، به طور خودکار برق آن واحد قطع شود.

وی افزود: تامین انرژی برای افراد پر مصرف در زمان اوج بار باید قطع شود چراکه اضافه شدن تعرفه عملاً موجب کاهش مصرف توسط این گروه نمی‌شود.

در ابتدای این جلسه مدیران شرکت توزیع به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خویش پرداختند در خصوص برخی از مشکلات و موانع کاری بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *