۶ محکوم به قصاص نفس در استان یزد به عشق امام حسین (ع) بخشیده شدند

15:07 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۲۰۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۶ محکوم به قصاص نفس در استان یزد به عشق امام حسین (ع) بخشیده شدند
رئیس کل دادگستری استان یزد از رهایی ۶ محکوم به قصاص نفس در استان در راستای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» و با رضایت قطعی اولیای‌دم خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی با اشاره به بخشش ۵ زندانی محکوم به قصاص نفس در زندان مرکزی یزد و یک محکوم در زندان شهرستان اردکان در راستای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، اظهار کرد: با تلاش شعبه صلحی شورای حل اختلاف شماره ۳۱ مستقر در زندان مرکزی یزد و شعبه صلحی شورای حل اختلاف شماره ۵ شهرستان اردکان و با مشارکت و همکاری هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) به ۶ نفر زندگی دوباره بخشیده شد.

وی با تشکر از خانواده‌های اولیای‌دم به خاطر ترویج فرهنگ گذشت و رافت اسلامی، افزود: اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده‌های اولیای‌دم، نشان از ایمان و صبر جزیل این خانواده‌ها و ارادت آن‌ها به خاندان عصمت و طهارت (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: امیدواریم محکومین بخشیده شده با تأسی از آموزه‌های غنی فرهنگ اسلامی، مسیر صحیح زندگی خود را انتخاب کرده و قدردان این گذشت باشند.

وی در ادامه از سازش ۵۳ درصدی در پرونده‌های قبل سازش در استان یزد خبر داد و گفت: در ۲ ماه اخیر از ۴ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده قابل سازش وارده به مجموعه شورای‌های حل اختلاف استان یزد، ۲ هزار و ۴۸۷ فقره منتهی به سازش شده است که این امر نشان از ۵۳ درصد سازش در پرونده‌های وارده به مجموعه شورای حل اختلاف دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: رهایی از قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *