رئیس کل دادگستری یزد: حل مسائل فرهنگی نیازمند صبوری و تأمل در رفتارهاست

14:45 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۰۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری یزد: حل مسائل فرهنگی نیازمند صبوری و تأمل در رفتارهاست
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در حوزه مسائل مهمی نظیر امر به معروف و نهی از منکر که هم بُعد حاکمیتی دارد و هم بُعد فرهنگی، لازمه ورود به میدان عمل، تدبیر و حکمت است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با جمعی از بانوان فعال حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان یزد، اظهار کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید با تدبیر و حکمت به میدان عمل وارد شده و با ارائه یک طرح همه جانبه و تعیین نقش مجموعه‌ها و نهاد‌ها به دنبال حل موضوعات بود.

وی تصریح کرد: در حوزه مسائل مهم فرهنگی و چند وجهی باید به مشکلات و نحوه دغدغه‌مندی و تبیین وظیفه هر یک از افراد توجه ویژه داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم پرهیز از کار احساسی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: در حوزه مسائل فرهنگی باید با حکمت و با استفاده از یک شبکه مردمی فعال و پویا حرکت کرد تا برنامه‌های تدوین شده اثر خود را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی با بیان اینکه دستگاه قضایی در حوزه امر به معروف دغدغه جدی داشته و پیگیر موضوع است، عنوان کرد: باید مطالبات و پیگیری‌ها در موقع مناسب و با توجه به شرایط صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برای اثرگذاری هر حرکت و فعالیتی باید از جداانگاری و مرزبندی بین نیرو‌های خودی دوری جست چرا که این مرزبندی‌ها و انشقاق بین نیرو‌های انقلاب باعث می‌شود به جای حصول نتیجه مطلوب بیشتر نقاط ضعف نمایان شود.

این مقام قضایی با بیان اینکه در حوزه مسائل فرهنگی باید ابعاد مختلف موضوع بررسی و به تمام جوانب آن توجه شود، گفت: نباید با کشاندن بعضی موضوعات به فضای مجازی و ایجاد حاشیه مانع از پرداختن به اصل موضوع شد.

وی تصریح کرد: باید از حاشیه‌سازی و حاشیه‌سالاری در موضوعات مرتبط با امر به معروف اجتناب کرد تا اصل موضوع فدای حواشی نشود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *