۷ زوج قزوینی با تلاش دادگستری استان به زندگی مشترک خود بازگشتند

15:54 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۴۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۷ زوج قزوینی با تلاش دادگستری استان به زندگی مشترک خود بازگشتند
هفت زوج طلاق گرفته دارای فرزند مشترک، با تلاش مرکز مهر خانواده و دفتر حمایت از کودکان، زنان و خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از ابتدای سال جاری در شهر قزوین به زندگی مشترک بازگشتند.

خبرگزاری میزان- علی فولیان با اشاره به ظرفیت‌های قانونی مناسب پیش‌بینی شده توسط قانونگذار در جهت تقویت، حمایت و تحکیم بنیان خانواده گفت: مطابق قانون؛ قوه قضاییه موظف به ایجاد و راه اندازی دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان، ایجاد و تقویت دفاتر حمایت از زنان و خانواده و نیز ایجاد سازوکار مناسب با مصالح خانواده و کودک جهت ملاقات والدین با اطفال است.

وی ادامه داد: تعداد ۶ دفتر در کلیه شهرستان‌های استان با پیگیری‌های مستمر و نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و حمایت‌های مستمر رئیس کل دادگستری استان، همراهی روسای دادگستری شهرستان‌های استان و همکاری دستگاه‌های مرتبط با حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی مبتلابه کودکان، زنان و خانواده‌ها راه اندازی و ایجاد شده است.

فولیان با بیان اینکه از جمله اقدامات اثربخش این دفاتر ایجاد صلح و سازش بین زوجین طلاق گرفته و یا در شُرُفِ طلاق است. گفت: در نتیجه اقدامات این دفاتر در جهت ایجاد توافق، صلح و سازش پایدار فی ما بین زوجین دارای فرزند مشترک که متارکه کرده بودند، از ابتدای سال جاری هفت زوج در شهر قزوین به زندگی مشترک بازگشتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دفاتر حمایت از کودکان، زنان و خانواده خاطر نشان کرد: پیگیری در خصوص صدور اسناد هویتی برای کودکان و نوجوانان فاقد شناسنامه، ارائه خدمات روانشناختی و حقوقی به مراجعین و پیگیری برای ثبت نام کودکان و نوجوانان بی بضاعت دارای استعداد ورزشی جهت ثبت نام در سالن‌های ورزشی بصورت رایگان و... از جمله اقدامات صورت گرفته این دفاتر از ابتدای سال جاری تاکنون است.

انتهای پیام /


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *