تشدید کارزار سرکوب منتقدان رژیم صهیونیستی در فرانسه

8:58 - 19 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۱۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تشدید کارزار سرکوب منتقدان رژیم صهیونیستی در فرانسه
فرانسه در ادامه سیاست حمایت بی‌قیدوشرط از رژیم صهیونیستی، یک پرستار را که در غزه فعالیت کرده بود، بازداشت کرد.

خبرگزاری میزان - فرانسه به‌تازگی ایمان معاریفی، پرستاری را که ۱۵ روز به‌عنوان داوطلب در نوار غزه امدادرسانی کرده بود، بازداشت کرده است.

رفیق چکات، که وکیل مدافع است، گفت که معاریفی در خانه‌اش بازداشت شد. 

چکات از این بازداشت انتقاد کرده و گفت این در زمانی اتفاق افتاد که سربازان فرانسوی که در غزه جنگیدند از مصونیت کامل برخوردار بودند. 

البته توماس پورتس، یک قانونگذار از حزب La France Insoumise یا France Unbowed (LFI) اعلام کرد که معاریفی از بازداشت آزاد شده است.

تشدید کارزار سرکوب منتقدان رژیم صهیونیستی در فرانسه

این قانونگذار فرانسوی همچنین گفت: تفتیش خانه در مقابل دیدگان خانواده هیچ تردیدی درمورد میل به ارعاب صدایی که برای حمایت از مردم فلسطین و درخواست آتش‌بس فوری بلند می‌شود باقی نمی‌گذارد.

معاریفی در چندین تظاهرات حمایت از فلسطین در فرانسه شرکت کرده بود تا تجربه خود را درباره مشاهده وضعیت فاجعه‌بار غزه به اشتراک بگذارد. 

او همچنین خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه و تحریم شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی شده است. 

معاریفی ۱۵ روز را به‌عنوان یک پزشک در بیمارستان اروپایی در خان‌یونس به‌صورت داوطلبانه سپری کرد. 

تعلیق استاد دانشگاه تولوز به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی

در همین حال، بنوا هوو، استاد ریاضی دانشگاه تولوز (TSE) فرانسه به دلیل اظهاراتی که پیش از آغاز درس خود در یکی از کلاس‌های این دانشگاه در انتقاد از رژیم صهیونیستی گفته بود، تعلیق شد.

استاد دانشگاه تولوز به‌تازگی پیش از آغاز کلاس درس خود در مورد متن منتشر شده در مجله لنست (The Lancet) که یک مرجع بین‌المللی در حوزه سلامت محسوب می‌شود، صحبت کرد؛ او گفت که براساس متن منتشرشده در این مجله، تعداد فلسطینیانی که براثر حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند، تنها از ابتدای سال جاری (۲۰۲۴) تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است.

هوو در ادامه با اشاره به اینکه طیف سنی فلسطینیان به شهادت رسیده از کودکان خردسال تا افراد سالمند را شامل می‌شود، اظهار کرد: در طول ۳۵ سال زندگی خودم هرگز شاهد چنین قتل‌عام و نسل‌کشی نبوده‌ام.

کارزار سرکوب حامیان فلسطین در فرانسه؛ یک پرستار بازداشت شد

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت موجود در سرزمین‌های اشغالی از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز نشده، تاکید کرد: هیچ‌چیز، مطلقا هیچ‌چیز قتل‌عام غیرنظامیان را که اکنون در نوار غزه در حال وقوع است، توجیه نمی‌کند.

به‌دنبال انتشار فایل صوتی سخنان هوو در کلاس درس دانشگاه تولوز فرانسه از سوی یکی از دانشجویان، کریستین گولیه، رئیس این دانشگاه با اعلام خبر تصمیم خود درباره تعلیق این استاد در پیامی در حساب کاربری خود، نوشت: اظهارات این استاد با موضوع تدریس او ارتباطی نداشت و من به‌عنوان رئیس دانشگاه این استاد متخلف را تعلیق کردم.

رئیس دانشگاه تولوز در ادامه یادآور شد: پرونده این استاد ریاضی در هفته‌های آینده از نظر انضباطی مورد بررسی عمیق قرار خواهد گرفت.

فرانسه به‌طور ویژه از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حمایت از این رژیم را بیشتر کرده و سرکوب و بازداشت حامیان فلسطین را دنبال کرده است. 

البته این نوع سرکوب‌ها تنها مختص فرانسه نبوده و در کشور‌های دیگر غربی نیز رواج دارد.

به‌عنوان نمونه، در اردیبهشت سال جاری یک استاد دانشگاه نیویورک آمریکا پس از ۲۰ سال کار به دلیل حمایت از فلسطین از دانشگاه اخراج شده بود.

این استاد دانشگاه در اظهاراتی، گفت: من تقریبا ۲۰ سال است که در دانشگاه نیویورک هستم و پس از انتقاد از نسل‌کشی یک ملت بومی و اصیل در یک تماس تلفنی از سوی رئیس دپارتمان اخراج شدم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *